En aquest apartat de la web de l’escola hi trobareu algunes de les activitas que es duen a terme des de la biblioteca. Si les vols veure clica sobre els enllaços que trobarès més avall.
JOC DE PISTES
L’Inquilí amb l’objectiu d’estimular la lectura i l’escriptura, proposa als nens d’EducacióInfantil un joc de pistes.
En un taulell de suro al rebedor interior d’accés a la biblioteca, setmanalment proposa una pista que es completarà la setmana següent amb una segona pista de la mateixa endevinalla. En una bústia de respostes els nens hi van deixant la seva. Passada la quinzena, l’Inquilí dóna la solució al joc, recompte les respostes correctesi publica el nom dels nens i de les classes que han fet la resposta amb encert. Trimestralment fa un petit obsequi a les classes i als nens que ho han encertat.
BIBLIOTECA D’AULA
L’ Inquilí a principi de curs prepara per acada classe d’ E.I. i C.I. una tria de llibres adients a l’edat de cada nen i suficients per poder fer el servei de préstec des de la classe. Durant la setmana, a l’hora de biblioteca també els prepara dosllibres per renovar el fons de la classe.
La biblioteca d’aula permet disposar d’un fons bibliogràfic perconsultar i llegir durant l’horari escolar i per fer el préstec durant el cap de setmana.
LA MALETA VIATGERA
L’ Inquilí ha preparat una maleta per cada classe d’ Educació Infantil amb la intenció de relacionar les famílies amb la biblioteca i de posar en contacte un llibre i un nen .
És un servei de préstec molt especial. Cada setmana un nen diferent lapren capa casa. La lectura permet a pares i fills gaudir de la companyia mútua i és un excel·lent moment per aprendre i ensenyar. La família pot congregar-se al seu voltant i descobrir què hi ha en el seu interior.
La maleta conté llibres. Alguns per mirar i llegir els nenstots sols i d’altres per compartir amb els de casa i fins i tot algun per jugar i experimentar amb companyia. L’ Inquilí fa una sèrie de recomanacions del que hauria de ser una família compromesaamb la lectura. També hi ha una llibreta en la qualla família pot expressar les sensacions que ha tingut al rebre-la a casa i fer-hi suggeriments i aportacions i el nen pot completar-ho amb dibuixos i textos.







