Jocs Olímpics 2016

El dimecres 16 de març de 2016 van començar les Jornades Culturals. Aquest any estaven dedicades als Jocs Olímpics ja que enguany, el 2016, és any olímpic i es celebren els Jocs Olímpics a Río de Janerio.
Els alumnes de cada classe es van vestir amb una samarreta d’un color diferent. Els nens i nenes de P3 una samarreta verda, els de P4 i P5 vermella, els de Cicle Inicial negra, els de Cicle Mitjà groga i finalment els de Cicle Superior blava, representant entre tots els colors de les anelles olímpiques i d’aquesta manera els cinc continents .
A les 9 del matí, vam sortir tots al patí i vam poder gaudir de l’arribada de la torxa olímpica portada pels atletes de Cicle Superior. En arribar a l’escola, els alumnes van llegir aquest preciós text : “En nom de tots els participants, prometem que participarem en aquests Jocs Olímpics respectant i complint les regles que els governen, en l’autèntic esperit de l’esportivitat, per a la glòria de l’esport i l’honor dels nostres equips.
Penseu que el més important en els Jocs Olímpics no és participar sinó prendre’n part, de la mateixa manera que el més important en la vida no és el triomf sinó l’esforç. L’essencial no és haver conquerit sinó haver lluitat bé”.
Tot seguit ens vam dirigir a la classe de Cicle Superior on ens van explicar en què consistien els Jocs Olímpics, quines modalitats esportives hi participen, quines ciutats han estat olímpiques…
Un cop acabada l’explicació cadascú va anar a la seva classe a treballar els diferents esports amb jocs del JClic i amb diferents contes- vídeos digitalment els alumnes de CI i EI respectivament. Els alumnes de CM i CS varen treballar els valors amb el tema : La força dels valors.
Després del pati els alumnes es van poder sentir com autèntics esportistes esforçant-se amb diferents modalitats: javelina, relleus, ….
A la tarda cada classe va treballar un país del seu continent, van construir la corresponent bandera i finalment van crear la seva anella olímpica. Els alumnes de P3 van treballar Austràlia , els de P4 i P5 Brasil, els de Cicle Inicial Senegal, els de Cicle Mitjà Xina i finalment els de Cicle Superior França.
L’endemà, el dijous 18 de març, els esportistes, Carles Torrent (esportista olímpic) i Albert Gelis (esportista paralímpic) ens van explicar el que ha representat per ells participar ens uns Jocs Olímpics. Fou una xerrada molt interessant i inoblidable. En aquesta xerrada van ser molt interessants els valors de l’esport que aquests grans esportistes van explicar als nostres nens i nenes : esforç, superació, constància, amistat, ….
Ens van ensenyar les seves medalles olímpiques aconseguides, fotografies, …. ens van explicar anècdotes i sobretot ens van transmetre el veritable esforç que els va suposar arribar ser esportistes olímpics. Inoblidable !!!!!
Després, com que va ploure, no vam poder gaudir de la pràctica dels esports olímpics a fora de l’escola ni al parc proper a aquesta.
Tot i així vam adequar les aules amb diferents espais per a la pràctica d’esports: bàsquet, bicicleta, gimnàstica, jocs paralímpics, …..
La veritat és que els alumnes van participar i van gaudir d’allò més malgrat l’entrebanc del temps.
A l’hora de l’esmorzar ho vam celebrar amb bunyols !!!!!
I a la tarda vam fer el joc tots junts, petits i grans, del passaparaula on els alumnes van contestar a unes preguntes sobre Els Jocs Olímpics . Va resultar molt enriquidor perquè els alumnes n’havien après molt i en sabien molt !!!!!!
Després ens vam dirigir al porxo de l’escola i vam fer la cerimònia de clausura dels Jocs Olímpics: Desfilada de cada país amb els alumnes agrupats per països i amb la bandera corresponent.
Tot seguit es va fer entrega de medalles i diplomes per part dels alumnes de CS.
I ja per acabar, els alumnes van cantar la cançó “Amics per sempre”.
Unes Jornades pel record !!!!!!!!!