La llum 2015

El dimecres dia 25 de març de 2015 ens vam reunir tots i totes al porxo de l’escola per explicar les JORNADES CULTURALS que enguany estaven dedicades a la Llum, ja que aquest 2015 ha estat proclamat per l’assemblea Internacional de les Nacions Unides, any internacional de la llum i l’electricitat.
Tot seguit ens vam reunir en dos indrets ben foscos: a l’aula de Cicle Mitjà, els alumnes d’Educació Infantil i Cicle Inicial; i a l’aula de Cicle Superior, els alumnes de Cicle Mitjà i Superior. A cada espai es va introduir el tema de la llum: als alumnes més petitons se’ls va explicar la importància de la llum a les nostres vides i se’ls hi va passar uns vídeos que feien referència al descobriment del foc i de l’electricitat. Als més grans se’ls féu una explicació també sobre la llum, l’electricitat, el descobriment de la bombeta i com ha evolucionat, però de manera més avançada.
Tot seguit, els més petitons de l’escola varen fer un taller de decoració de pots de vidre i a dins hi col·locaren una espelma. Els grans varen fondre cera i amb unes taronges fabricaren espelmes.
Després, EI i CI van observar i llegir contes a la foscor i CM i CS varen fer jocs amb temàtica de l’electricitat.
A la tarda, es feren tot d’experiments dedicats a la llum: llum negra, el far, capsa i pinta, barrejar llums i l’arc de Sant Martí. Els alumnes per grups passaren en els 5 espais creats exclusivament per a l’ocasió. Es feren 5 grups de nens/es tot barrejant els diferents cursos. Fou una experiència molt profitosa per a tothom.
El dijous al matí cal destacar la visita que ens féu en Pep Picart , electricista i pare de l’Arnau i la Laura. Ens va venir a explicar tot allò referent a la seva professió: característiques del seu treball, eines, riscos i cura que cal tenir amb el tema de l’electricitat. Cal dir que ens féu una explicació molt ben preparada i pedagògica on els alumnes van participar i gaudir d’allò més. En acabar la sessió, els alumnes varen realitzar uns experiments sobre la llum i un joc. Els alumnes de primària van poder gaudir d’unes explicacions més avançades en acabar la sessió.
Cal destacar també que els alumnes de tota l’escola varen poder gaudir d’un paracaigudes “de colors” i els alumnes més grans de l’escola varen aprendre d’allò més realitzant experiments de llum tenint en compte que feia un dia assolellat ideal per a poder realitzar-los.
Ja per acabar varen poder crear un espai a Cicle Mitjà amb totes les experiències d’aquests dos dies.
En resum, han estat unes Jornades Culturals molt ben il·luminades per als alumnes i mestres de l’escola!