TALLERS “CREIXEM” i “LA FAMÍLIA” – Educació infantil

Els dies 28 de maig i 5 de juny va venir la Laia a fer-nos els tallers “Creixem” i “La família”.

En el “Creixem”, per començar vam fer grups de 3 alumnes, cada grup tenia la silueta d’un cos i havien de dibuixar el que feia falta perquè el cos fos d’un nen nu o d’una nena nua. Després ens vam reunir per veure i comentar els resultats. Van veure que a la seva edat la diferència era que els nenes tenien penis i les nenes tenien vulva. I tant nens com nenes tenien mugrons i podien portar el cabell curt o llarg, podien portar arracades, pírcings, anells, braçalets… A partir dels 12 anys sí que es produïen més canvis entre nens i nenes: creixien els pits de les nenes, més pèl al cos i a la cara dels nens…

També vam comentar que a vegades tot jugant algú toca les parts íntimes d’algú i que això no agrada. També pot passar que algú més gran també ho vulgui fer i ens digui que és un secret que no han de dir. La Laia els va dir que ningú ens ha de tocar aquestes parts si no volem. I per tant, en cas que ens passés, encara que ens digui que és un secret, ho hem d’explicar a la família o als/les mestres.

També vam comentar les activitats extraescolars que suposadament feia un nen o una nena. Primer ho vam comentar sense cap més informació i després sabent que la nena era més moguda i el nen era més tranquil. Va sortir el futbol, el karate, el ball, el teatre, la música, anar d’excursió a la muntanya, fer pastissos… Vam concloure que tothom pot fer les activitats que li agraden, segons les seves preferències i no segons si és nen o nena.

En el taller de “La família” vam parlar de les persones que vivien amb nosaltres: pares, mares, germans ,germanes, avis, àvies, cosins, cosines …… Vam parlar de la família petita, formada pels que vivim junts a la mateixa casa i de la família gran, formada pels que viuen en cases diferents.

Després la Laia portava fotos diverses i els/les nens/es les havien de classificar en si eren fotos de famílies o no. D’aquesta manera van sortir famílies molt diverses: de pare, mare i fills/es; de 2 pares amb fills/es, de 2 mares amb fills/es, de 1 pare i fill/a, de 1 mare amb fill/a, de parelles que no volen tenir fills, de pare i mare amb fills/es adoptats, …. A continuació, vam arribar a la conclusió que una família estava formada per persones que s’estimen, s’ajuden, viuen juntes, es cuiden i que fan coses divertides. Per acabar, cadascú va dir com era la seva família i quines coses divertides feien junts.

Van ser dos tallers molt interessants perquè es van tractar els temes de la discriminació de gènere, dels abusos i de la diversitat familiar.

Per descarregar les imatges premeu aquí

Aquest article ha estat publicat en 2. BLOG DE CICLE INICIAL, TALLERS. Afegeix a les adreces d'interès l'enllaç permanent.