SORTIDA A SANT PERE DE RODES I LA CANÒNICA DE SANT MARIA DE VILABERTRAN – CICLE SUPERIOR

Els alumnes de Cicle Superior de la ZER El Llierca han anat de sortida a Sant Pere de Rodes i la Canònica de Sant Maria de Vilabertran el dimecres 15 de març d’enguany. Aquesta vegada els alumnes Tortellà han compartit bus amb les escoles d’Argelaguer i Sant Jaume.

Al mati ens l’hem passat visitant el monestir de Sant Pere de Rodes ha estat una visita genial on hem après com vivien els monjos del monestir i mitjançant un petit joc de rol en el qual els alumnes s’han hagut de disfressar, han descobert la piràmide estamental del feudalisme. Sincerament ha estat un moment molt divertit on els alumnes han comprovat de primera mà que es sent ser rei, noble, monjo o serf (pagès). Seguidament han visitat diferents dependències del monestir i han pogut assimilar alguns conceptes treballats a l’escola, com ara identificar els capitells, el claustre, arcs de mig punt, volta de canó,…

Seguidament vam anar a la Canònica de Sant Maria de Vilabertran, on vam veure l’art romànic i gòtic dins el mateix edifici. Han quedat meravellats amb la creu processional més gran de Catalunya, de forma romànica i amb decoracions i incrustacions gòtiques. Ha estat com descobrir un petit tresor!!

Ha estat una jornada cultural, lúdica i de convivència entre les 4 escoles de ZER!

Per descarregar-vos les fotos premeu aquí

Aquest article ha estat publicat en 4. BLOG DE CICLE SUPERIOR, SORTIDES. Afegeix a les adreces d'interès l'enllaç permanent.