Que vénen els pirates!!

pirata

El passat dia 28 d’octubre, els nens i nenes d’educació infantil vam celebrar el dia de Sant Simó.
En aquesta diada, expliquem la llegenda de Sant Simó que resumidament ens explica aquesta història:

Fa molts i molts anys, uns pirates van segrestar un vaixell de pescadors de Mataró. Els pobres pescadors no podien fer res ja que els van lligar a tots les mans amb cordes.
Però vet aquí que un d’ells va resar a Sant Simó, el sant dels pescadors, i li va prometre que si els alliberava, ells construirien una hermita dedicada a la seva figura.
Sant Simó va escoltar els seus precs i va convertir el bastó del pescador més vell en un sabre màgic que va tallar les cordes i va poder alliberar als pescadors.
Valents, van vèncer als pirates i, com van prometre, van construïr una hermita a dalt d’una muntanya.

A totes les aules vam explicar la llegenda de Sant Simó amb les titelles dels pirates i els pescadors i vam pintar el sabre.

Tot seguit, vam sortir al pati a menjar el sabre, que és el pastís típic d’aquesta diada en record al sabre que va salvar als pescadors dels pirates.
Estava boníssim!! Per llepar-se’n els dits!

Finalment, ens vam pintar la cara i tots ens vam convertir en uns ferotges pirates!