Tots els nens i nenes de Cicle Inicial hem treballat els cossos geomètrics amb plastilina i escuradents. Com??????? Doncs molt fàcil! La plastilina serveix per fer els vèrtexs de cada cos geomètric i els escuradents són els costats.
EXPLIQUEM CONTES II
DIA DE LA MONA
El passat divendres 7 d’abril, abans de les vacances de setmana santa, vam celebrar el dia de la mona a l’escola. Pel matí vam elaborar les mones, que aquest any van ser individuals, i per la tarda vam fer un gimcana de jocs, en que els alumnes de cicle superior eren els monitors. La resta d’alumnes, barrejats per diferents edats, van gaudir d’una tarda ben divertida.
ANEM A FER TITELLES A LA LLAR D’INFANTS
LA NAIARA PREMIADA EN EL CONCURS DE LA PARADA LITERÀRIA
Aquest curs, dins de les activitats de promoció de la mobilitat sostenible, vam tenir la possibilitat de participar, tant el cicle mitjà com el superior, en el concurs de la parada literària. Els alumnes de cicle mitjà havien de fer un dibuix relacionat amb el tema i els alumnes de cicle superior una manualitat.
La sorpresa va ser que una de les nostres alumnes, la Naiara Blasco, va ser guardonada amb el premi de la seva categoria. Felicitar a la Naiara i a tots els alumnes pel seu esforç i dedicació que van mostrar en l’elaboració del seu treball.
A continuació teniu imatges de l’entrega del premi que es va realitzr el passat divendres 21 d’abril a l’IEI de Lleida, on vam poder acompanyar-la la família i els companys i companyes de la classe.
Bee bot a l’escola
A principis de març vam poder estrenar un nou material del CRP de Mollerussa. Es tracta d’uns robots que cal programar per a què arribi al destí desitjat. Les ordres que es poden donar són endavant, endarrere, gira cap a un costat, girar cap a l’altre costat i pausa. És una eina més per introduir-nos a la robòtica, disciplina que permet treballar aspectes curriculars com la resolució de problemes, l’orientació espacial, el raonament lògic entre altres a més de treballar la frustració, l’espera i la perceverança.
També podeu trobar aquesta noticia a Territoris.cat
Cal dir que el treball de programació a l’escola ja es va iniciar l’any passat amb el treball de l’Scratch Jr. als tallers de primària i s’està seguint aquest any amb altres apps com kodable o lightbot entre altres.
Menjador
CARNESTOLTES
La setmana del 27 de febrer al 3 de març a l’Escola El Timó hem celebrat el Carnaval.
Sa Majestat el Carnestoltes ens ha donat una ordre que haurem d’obeir per poder-nos divertir:
• El dilluns farà fred! Per això un accessori al cap ens posarem.
• El dimarts mitjons de colors portarem i per lluir-los com cal, per fora els durem.
• El dimecres un pentinat ens inventarem… amb perruca, clips, gomina, gomes o clenxa ens presentarem.
• El dijous de color fosc has de venir perquè no t‘assenyalin amb el dit.
• El divendres a l’escola tots disfressats i molt elegants estarem.
I per finalitzar… l’AMPA ens va convidar, a berenar!!!
I per poder-ho compartir les fotos teniu aquí!!!
Experimentem
Al taller d’experimentació hem realitzat dos experiments. Un dels experiments era amb retoladors.Hem comprovat com la tinta en un paper passa a l’aigua i podem barrejar colors.
L’altre experiment consistia en posar colorant alimentari en un plat amb llet i amb sabó de rentaplats fer relliscar el colorant cap a les vores.
Una pinzellada del treball cooperatiu a educació infantil
Uns dels objectius de lanostra ZER és anar implementant els treball cooparatiu a les aules . El curs passat i aquest, els mestres de la ZER ens hem estat forman per poder a dur a terme aquesta nova metodologia de treball.
Des del punt de vista intel•lectual, la relació entre iguals és la manera més apta per afavorir el verdader intercanvi d’idees i la discussió. És a dir: és la manera més apta per afavorir l’aprenentatge.
En la cohesió de grup la mestra pretén anar creant les condicions òptimes per fer que el grup estigui cada vegada més disposat a treballar a classe d’aquesta manera: Aprendre en equip.
Seguim les següents premisses:
– La participació de tots els alumnes i les alumnes del grup en la presa de decisions consensuada
– El coneixement mutu i les relacions positives i d’amistat
– La disposició per al treball en equip i la consideració del treball en equip com una cosa important en la societat actual
– La disposició per a la solidaritat, l’ajuda mútua, el respecte a les diferències i la convivència
Al nostre parvulari els alumnes ja vam començar el passat curs amb uns tallers internivells, (barrejats alumnes de P3,P4,i P5) d’activitats cooperatives per tal de treballar la cohesio de grup, aquest taller el tornem a fer aquest curs amb noves activitats. Fins ara hem realitzat:
Cercles d’amics.
Donar tres cercles concentrics i posar els noms dels amics per ordre de dins a fora.
La pilota. Passar-se una pilota i dir el nom de cadascú.
La maleta. Portar un objecte i explicar a la resta del grup perquè hem triat aquest.
La cadena de noms. Dir el nom dels companys que tenim a la fila el del davant i el del darrere cada cop més ràpid.
A què juguem? Cadascú del grup proposa un joc de la classe, ens caldrà explicar perquè vol aquest joc i haurem de consensuar a que juguem.
L’entrevista. Triar una foto que ens agradi molt i fer preguntes.
La teranyina. Construir una teranyina entre tots els membres del grup , preguntant i contestant .
Dibuixar entre tres o quatre.
Pel què fa al treball cooperatiu a P5:
Hem començat a introduir alguna tècnica de treball en equip portant a terme alguna de les activitats de l’aula a la vegada que hem creat els equips base amb el seus corresponents plans de l’equip.
– Tenim dos grups un de quatre persones i un de tres.
– Ens hem hagut de posar d’acords per triar el nom de l’equip i el logo del mateix.
– Tenim assignats dos rols, el del portaveu que és qui explica les decisions que es prenen i parla en nom de l’equip i el de secretari/a que reparteix el material i pren nota. Aquests encarregats es van canviant a cada activitat.
– Hem realitzat les activitats del blanc i la diana, el foli giratori i del llapis al mig.
Aquí us mostrem un petit recull de fotos.
TALLER INTERNIVELLS
TREBALL DE P5