Visita a la cooperativa

El dimecres, 25 de Gener, els alumnes de 4rt van visitar la Cooperativa de Linyola.

La finalitat era conéixer el funcionament i la finalitat que té per al poble aquest servei.

 

Per tal de poder entendre-ho tot van preparar una entrevista amb tot un seguit de de preguntes que ens va contestar, amb molts detalls, el president de la Cooperativa, el Sr. Jaume Pedrós.

Els alumnes van acabar coneixent tot el funcionament i el procès de l’elaboració de pinsos.

 

EL CARNESTOLTES, JA ÉS AQUÍ!

Demà DILLUNS, el REI CARNESTOLTES, que sempre va ben arreglat, ens mana que ens fem un bon pentinat: cresta, gomina, cuetes, pintura,… ben estrafalari. A veure si surtim al diari!


El DIMARTS veniu en barnús i pijama… encara que no us doni la gana.


El DIMECRES portarem la roba al revés: a veure qui en sabrà més!


El DIJOUS vindrem amb banyador i tovallola. Això sí que mola!

COM QUE DURANT LA SETMANA ENS HO HEM PASSAT MOLT BÉ, EL DIVENDRES DE PALLASSO I DE PALLASSA ARRIBARÉ.

I ara m’acomiado fins l’any que veeeeeeeeee!

Recordeu també que tindrem una tarda festiva amb coca i xocolata per a tota la mainada. Per llepar-s’hi els dits. Ens convida l’AMPA!

BON CARNAVAL A TOTHOM!

Voleu escoltar els nostres CONTES DEL MÓN?

L’Escola ha participat en el tercer Concurs de Podcast – Contes del món impulsat per l’ Associació COMSOC – Comunicació Social.

Aquests són els nostres contes semifinalistes:

El Panxo era un nen pobre que vivia a Mèxic i li agradava molt fer excursions per la selva. Un dia es van trobar un nen perdut  i l’ajuden a tornar a casa seva.

Una família que marxa del seu país per buscar una vida millor. Les filles es perden i les troba un senyor que acabarà sent important per la vida de tota la família.

Els protagonistes són dos germans guineans que viuen a la selva. La presència de caçadors furtius fa que es plantegin una estratègia per tal d’ ajudar als animals. Buscaran la col·laboració d’una girafa. Implicaran també a tots els habitants del poblat.

COMENTARI: El tema va sorgir per la presència a l’aula del Mamadou, un alumne guineà. Es va parlar de la selva guineana i alguns dels animals que hi habiten. Vam comentar en gran grup la problemàtica de la caça furtiva, de les espècies  animals en perill, etc. Va ser l’alumne guineà el que va proposar el nom dels protagonistes .També ens va parlar de fruites habituals a la zona, utensilis i costums. Vam buscar altres informacions a Internet i llibres.

Una família de Lleida ha de marxar a Guinea Conakry a treballar per culpa de la crisi.  Els nens s’ adonen de les diferències amb el nostre país. Van a l’ escola i no entenen els companys, els veuen diferents però juguen tots plegats. Al final celebren una festa per tal d’ arribar a una millor relació i coneixement.
Aquests són els nostres contes finalistes:

Conte de creació pròpia on s’explica, a mode de metàfora, les diferències entre diferents cultures i l’acceptació i comprensió de cadascuna d’elles. La història esdevé com un conte del padrí Ramon al seu net, el Jan.

Conte de creació pròpia que reflecteix la necessitat de preservar i lluitar per la Natura tot canviant hàbits i actituds.