Treballant amb aquests materials pots repassar conceptes que hem treballat al llarg del curs :
PROPOSTA DE QUADERN DE TREBALL ON TROBARÀS UN RESUM DE TOTES LES ACTIVITATS DE 5è o 6è MÉS IMPORTANTS
Editorial: NADAL-ARCADA
EditoriaL: TEXT LA GALERA
Recursos per al treball d’estiu dels alumnes de 6è d’educació primària
Pàgina web destinada a l’alumnat d’educació primària, amb recursos en línia de les diferents àrees curriculars:
http://www.edu365.cat/primaria/activitats_estiu/
Quadrats màgics o quelis http://wodb.ca/shapes.html
Matemàtiques divertides !!
JUGA AMB EL ROBOT https://botlogic.us/#sthash.dHVG2mV8.kfeQml23.dpbs
Per reforçar el que ja saps!!
Entra a l’enllaç i repassa el que ja saps , veuràs que és com un joc de preguntes que està molt bé i t’ajudarà a assolir el que has après . https://es.ixl.com/math/6-primaria
CÀLCUL MENTAL
Circumferència i cercle
http://www.edu365.cat/primaria/muds/matematiques/circulars1/index.html
Els elements bàsics de la circumferència i el cercle.
Cossos geomètrics
http://www.edu365.cat/primaria/muds/matematiques/pla/index.html
Els cossos geomètrics al nostre entorn. Políedres i cossos de revolució.
http://www.edu365.cat/primaria/muds/matematiques/moviment/index.html
Els tipus de cossos geomètrics, composicions i desenvolupaments plans.
Rectes i angles
Alguns conceptes essencials de geometria: recta, semirecta, segment i angle.
Angles: mesura i operacions
Classificació dels angles, la seva mesura i les operacions amb angles.
Activitats amb geogebra
Recull d’activitats que es caracteritzen perquè treballen les matemàtiques utilitzant aplicacions geogebra.
Polígons
Identificació de les figures planes al nostre entorn.
La classificació dels polígons. El joc del Tangram.
Els quadrilàters i els triangles. El joc dels poliòminos.
Triangles http://www.edu365.cat/primaria/muds/matematiques/triangle/index.html
Els tipus de triangles segons els seus costats i els seus angles. El triangle rectangle.
Localitzacions d’elements en el pla
Les coordenades cartesianes i els recorreguts en el pla.
Representacions i moviments en el pla http://www.edu365.cat/primaria/muds/matematiques/moviment/index.html
Distàncies, angles i rotacions. Plànols i escales.
Màquina de calcular
Practica les operacions calculant en un minut.
Geometria
Definicions i trencaclosques. http://www.xtec.cat/~epuig124/mates/geometria/index.htm
Girs ww.edu365.cat/primaria/muds/matematiques/eixos_simetria/index.htm
Enrajolem una superfície.
Matemàtiques simpàtiques http://www.educa.jcyl.es/zonaalumnos/es/recursos/aplicaciones-boecillo-multimedia/mates-simpaticas/matematicas-6
Jocs matemàtics.Sumes, restes, multiplicacions i divisions.
Matemàgig http://gevatter.com/matemagic/
Per calcular d’una manera diferent.
La botiga http://www.edu365.cat/euro/botigues9.htm
Aprèn a comprar i a utilitzar les monedes.
El joc de les operacions http://www.edu365.cat/primaria/muds/matematiques/joc_operacions/joc_operacions.html
Problemes matemàtics de la vida quotidiana https://sites.google.com/a/xtec.cat/problemesmatematics/
Sobre numeració, càlcul, geometria, temps, fraccions, mesures…
Estimate http://www.oswego.org/ocsd-web/games/Estimate/estimate.html
Per fer estimacions numèriques
Altres recursos:
Sudokus http://www.sudokusweb.com/
Proposta d’activitats de reforç d’estiu per als alumnes de 6è d’educació primària de l’àmbit matemàtic:
- Gràfica de temperatures
Recull sistemàtic de la temperatura que marca el termòmetre cada dia a una mateixa hora del dia durant dues o tres setmanes. En acabar es pot fer una gràfica que reculli aquestes dades tot indicant la mitjana i explicar què s’hi observa. Si no es disposa de termòmetre es pot consultar la pàgina web del Servei Meteorològic de Catalunya.
- Despesa d’una setmana d’estiu
Recull de la despesa familiar d’una setmana de vacances per saber quants diners es gasten. En acabar es pot fer un balanç indicant les diferents despeses agrupades per categories.
- Recull fotogràfic de formes geomètriques
Àlbum fotogràfic que recull fotografies d’elements i paisatges que podem observar, quotidians, indicant les principals formes geomètriques que hi trobem.
- Recollida de dades horàries
Recull sistemàtic de dades horàries durant una setmana per a la realització d’una gràfica: temps de dormir, temps de jugar, temps de lectura, temps de veure la tele, etc.
- Realització de mapes amb itineraris
Recollida de dades dels itineraris realitzats durant les vacances (excursions, viatges, desplaçaments pel barri o pel poble…). Es pot confeccionar una taula on consti el punt de partida, el punt d’arribada, la distància recorreguda, el temps emprat, etc. També es poden fer servir mapes digitals (Google maps).
- Fotografiem els números
Recull fotogràfic de la presència dels números a la vida quotidiana: botigues, porteries, marcadors, descomptes, anuncis, etc. Després es pot comentar, explicar, preparar endevinalles per veure si s’endevina on són, etc.
- On és més barat?
Fer una llista de coses que voldríem comprar anotant el preu que té en diferents botigues. Identificar quin és el preu més barat, el més car i la diferència de diners que ens podríem estalviar si compréssim el més barat.
- Problemes matemàtics a la vida quotidiana
Escriure l’enunciat de problemes matemàtics reals que puguem solucionar durant les vacances. Exemples: amb quines monedes o bitllets paguem les compres, les quantitats de plats, gots i coberts que necessitem per parar taula, les quantitats de menjar que necessitem per a un dinar per a tantes persones, repassar els comptes, el canvi d’anar a comprar, etc.
- Quina oferta m’interessa?
Anotar les ofertes on no hi hagi indicat el percentatge de descompte (per exemple 3×2, segona unitat a meitat de preu, etc.). Intuïtivament decidir quina és la millor. Després calcular el percentatge de descompte que et fan en l’article comprat a cadascuna de les diferents ofertes i comprovar d’aquesta manera si la intuïció ha estat la correcta.
- Circulació viària
Dibuixar els diferents senyals de trànsit que es troben durant una sortida al carrer o a la carretera. Esbrinar què ens indica cada senyal, observar la forma i el color. Identificar cadascun dels senyals amb una figura geomètrica plana.
Qüestionari d’autoavaluació per a l’alumne/a:
Aquest és un model de qüestionari d’autoavaluació pensat per a algunes de les activitats fetes per l’alumnat. La seva realització li permet reflexionar sobre el que ha fet i el que ha après, quines dificultats ha tingut i com podria millorar els seus aprenentatges. A la vegada, és un instrument que facilita al professorat recollir evidències sobre el treball personal de l’alumne/a i sobre el grau de regulació i consciència del seu procés d’aprenentatge.
– Descriu l’activitat que has fet. |
– Explica el que t’ha agradat més de l’activitat. |
– Què és el que t’ha costat més de fer? |
– Què creus que has après fent aquesta activitat? |
– Explica què canviaries si la tornessis a fer. |