Benvinguts

Benvinguts i benvingudes al bloc de Cicle Mitjà; 3r. i 4t.

MOTIVAR ELS VOSTRES FILLS I FILLES PER APRENDRE

Aquesta és una llista de consells sobre motivació, amb la intenció que serveixin per fer més còmodes els seus treballs i estudis

familia-i-escola

La llista és de l’editorial anglesa Scholastic   i suggereix als pares i mares un decàleg de maneres per contribuir a mantenir viu l’interès dels fills per aprendre. Són consells bàsics, vàlids per a pares i mares o per a qualsevol persona que acompanyi un infant en edat d’aprendre. Emanen del sentit comú i són senzills, per això poden constituir una bona guia bàsica per dur a la pràctica:

1. Llegir. Envoltar els infants de llibres o dedicar a casa una estona a llegir perquè ho assumeixin com un hàbit a partir de l’exemple dels pares.
  2. Encoratjar els nens i nenes a expressar sempre les seves opinions, a parlar del que senten i a prendre les seves decisions.
  3. Mostrar interès per les qüestions que els agraden i animar-los a explorar-les.
  4. Proporcionar-los diferents maneres d’aprendre i amb diferents suports.
  5. Dir-los que nosaltres, els adults, també seguim aprenent coses, i explicar-los què aprenem i com ho hem après.
  6. Demanar-los què han après a ells a l’escola, fent que ens ho expliquin amb les seves paraules, perquè això els ajuda a retenir el que han après.
  7. Ajudar-los a organtizar els deures, els apunts, els llibres… perquè tinguin la seguretat que controlen les tasques escolars.
  8. Practicar el reforç positiu. Felicitar-los pels èxits, també pels petits.
  9. Animar-los a desenvolupar al màxim les seves capacitats més naturals.
  10. Mostrar-los quantes oportunitats d’aprendre tenim cada dia, si tenim els ulls oberts i observem el que ens envolta… Només cal fer-se preguntes i, sempre que es pugui, relacionar coneixements.