Repassa amb aquests mapes interactius!

MAPA ELECTRICO
Página para aprender a situar las ciudades españolas en el mapa.

 

 

RIOS Y MARES DE ESPAÑA
Excelente página educativa donde aprenderemos a situar en España los mares y los ríos más importantes.

MONTAÑAS DE ESPAÑA
Buena página interactiva donde debemos colocar las montañas más importantes de España en su lugar correspondiente .

MÉS:

¿Conoces bien los ríos de España? Prueba a señalar en el mapa cada uno de los ríos de España por los que te van preguntando. Ojo que no son precisamente los más conocidos.

Elige de la lista propuesta el nombre de cada uno de los ríos de España señalados en el mapa.

Elige de la lista propuesta el nombre de cada uno de los tipos de relieve (sierras, picos, depresiones,…) señalados en elmapa de España.

Puzzle interactivo de lospaíses de Europa. Tienes que arrastar cada pieza (país) hasta completar el mapa.

Puzzle interactivo de lasComunidades Autónomas deEspaña. Tienes que arrastar cada pieza hasta completar el mapa.

Elige de la lista propuesta elnombre de cada una de lasComunidades Autónomas deEspaña que te va señalando el mapa.

Puzzle interactivo, de nivelfácil, de las provincias de España. Tienes que arrastar cada pieza hasta completar el mapa.

Fíjate en la provincia por la que te preguntan en el mapa de España y elige, de la lista propuesta, el nombre correcto.

Ubica en el mapa cada una de lasprovincias de España por las que te va preguntando este juego interactivo de geografía.

 

Ètica: Carta d’un fill a tots els pares del món.

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=7d4gmdl3zNQ[/youtube]

1 – No em cridis.

Et respecto menys quan ho fas i també m’ensenyes a cridar a mi, i jo no ho vull fer.

2 – Tracta’m amb amabilitat i amb cordialitat, com ho fas als teus amics.
Que siguem família, no significa que no puguem ser amics.

3 – Si faig una dolenteria, no em preguntis per què ho he fet.
De vegades, ni jo mateix ho sé.

4 – No diguis mentides davant meu, ni em demanis que les digui per tu (ni quan sigui per treure’t d’un compromís).
Fas que perdi la fe en el que dius i em sento malament.

5 – Quan t’equivoquis en alguna cosa, admet-ho.
Millorarà la meva opinió de tu i m’ensenyaràs a admetre també els meus errors.

6 – No em comparis amb ningú, especialment amb els meus germans.
Si em fas semblar millor que els altres, algú sofrirà (i si em fas semblar pitjor, seré jo qui sofreixi).

7 – Deixa’m valer-me per mi mateix.
Si tu ho fas tot per mi, jo no podré aprendre.

8 – No em donis sempre ordres.
Si en comptes d’ordenar-me fer alguna cosa, m’ho demanessis, ho faria més ràpid i més de gust.

9 – No canviïs d’opinió tan sovint sobre el que he de fer.
Decideix i aguanta en aquesta posició.

10 – Compleix les promeses, bones o dolentes.
Si em promets un premi, dóna-me’l, però també si és un càstig.

11 – Tracta de comprendre’m i d’ajudar-me.
Quan t’expliqui un problema no em diguis: “això no té importància… ” perquè per a mi sí que la té.

12 – No em diguis que faci una cosa que tu no fas.
Jo aprendré i faré sempre el que tu facis, encara que no m’ho diguis. Però mai no faré el que tu diguis i no facis.

13 – No em donis tot el que et demano.
De vegades, només demano per veure fins quant puc rebre.

14 – Estima’m i digues-m’ho.
M’agrada sentir-t’ho dir, encara que tu no creguis necessari dir-m’ho.

Anònim.

 

Assajant per les JJ.EE’13

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=COrjdCQbWbU[/youtube]

Coreo 1:

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=jyz39_h-F9Y[/youtube]

Coreo 2:

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=wUZTepxNigY[/youtube]

Coreo 3:

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=DwtbC1VCNMk[/youtube]

Coreo A:

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=L39UneZt7qo[/youtube]

 

LI – 7: CADENA HUMANA-7 de novembre

El proper dia 7 de novembre hi ha convocada a tota Mataró una CADENA HUMANA. HI HAURAN 4 BRANQUES QUE FINALMENT S’UNIRAN PER ANAR A PARAR DAVANT  D’ENSENYAMENT ( DAVANT DE L’ESTACIÓ DE TRENS).

S’espera que l’afluència sigui important ja que sinó no és podrà aconseguir arribar fins a les portes dels SS. TT. d’Ensenyament.

Aquesta cadena humana volem que surti dels diferents punts de la ciutat i que acabi a la seu dels SSTT i la farem, si esteu disposats a participar-hi, el dia 7 de novembre  a partir de les 16:30h.

 

Descriu en 10 línies allò què has vist en el vídeo, i després, en 10 línies més, explica què has entès o bé què has interpretat.

 

 

 

 

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=1ck6XsTKyc8[/youtube]

Endarrereix una hora els rellotges!

COMENÇA L’HORARI D’HIVERN:

El dissabte 27 s’endarreriran una hora els rellotges: a les tres de la matinada seran les dues.


Aquest cap de setmana, concretament, durant la nit del dissabte al diumenge caldrà canviar els rellotges. Així, a les 3 de la matinada de diumenge caldrà endarrerir l’hora fins a les 2 per adaptar-nos a l’horari d’hivern.

Aquest canvi ve marcat per una directiva europea amb l’objectiu d’estalviar energia elèctrica. Segons l’Institut Català d’Energia, el canvi es fa perquè si es continua amb l’horari d’estiu durant tot l’any, l’estalvi energètic associat a l’allargament de la llum natura durant les tardes es manté. Però això no compensa el consum addicional que suposa enllumenar una hora més de foscor al matí. Es calcula que es produeix un estalvi d’entre 10 i 11 euros per llar catalana.

Arxius adjunts
pdfpdf Nota de premsa

PDF – 0,013 MB

 

El dissabte 27 d’octubre tots els països de la Unió Europea, de forma harmonitzada, endarreriran una hora els seus rellotges: a les tres de la matinada seran les dues. D’aquesta manera es tanca el període de set mesos de l’horari d’estiu per al 2012.

Per què realitzem el canvi d’hora?

Durant l’horari d’estiu hi ha un major aprofitament de la llum del dia i es redueix la despesa energètica associada a l’ús de llum artificial. És durant aquests set mesos que s’estalvia energia. Segons dades de l’Institut Català d’Energia, aquest canvi horari ha suposat per al conjunt de llars catalanes un estalvi de 25 milions d’euros pel menor cost d’energia, degut a l’estalvi en il·luminació.

Per què no mantenim l’horari d’estiu tot l’any?

Si continués l’horari d’estiu durant tot l’any, l’estalvi energètic associat a l’allargament de la llum natural durant les tardes es mantindria. Però això no compensaria el consum addicional que suposa enllumenar una hora més de foscor al matí. D’altra banda, la major part dels ciutadans prefereix que al matí, a les hores quan es desplacen per treballar o estudiar, sigui de dia.

Bona castanyada.

Anna Mª

 

 

DECLARACIÓ UNIVERSAL DELS DRETS DELS INFANTS.

DECLARACIÓ UNIVERSAL DELS DRETS DELS INFANTS:

1. Tenim dret a la igualtat, sense distinció de raça, religió o nacionalitat.

2. Tenim dret a una protecció especial que asseguri un creixement mental i social sa i lliure.

3. Tenim dret a un nom i una nacionalitat.

4. Tenim dret a una alimentació, un habitatge i una atenció mèdica adequats.

5. Tenim dreta a una educació i una atenció especial per als infants amb discapacitats físiques, psíquiques o mentals.

6. Tenim dret a la comprensió i l’afecte per part de les famílies i la societat.

7. Tenim dret a l’educació gratuïta i dret a divertir-nos i jugar.

8. Tenim dret a una atenció i una ajuda preferents en cas de perill.

9. Tenim dret a la protecció contra l’abandonament i l’explotació en el treball.

10. Tenim dret a rebre una educació que fomenti la solidaritat, l’amistat i la justicia entre tothom.

11. Tenim dret a la participació en la societat i a la presa de decisions en qüestions que ens afectin.

 

DECLARACIÓ DELS DRETS DELS INFANTS

vetaquielsdretsdelsinfants

EUROPA al complert.

País Capital
Albania Tirana
Alemania Berlín
Andorra Andorra la Vieja
Armenia Ereván
Austria Viena
Azerbaiyán Bakú
Bielorrusia Minsk
Bosnia y Herzegovina Sarajevo
Bulgaria Sofía
Bélgica Bruselas
Chipre Nicosia
Ciudad del Vaticano Ciudad del Vaticano
Croacia Zagreb
Dinamarca Copenhague
Eslovaquia Bratislava
Eslovenia Liubliana
España Madrid
Estonia Tallin
Finlandia Helsinki
Francia París
Georgia TiflisTbilisi)
Grecia Atenas
Hungría Budapest
Irlanda Dublín
Islandia Reikiavik
Italia Roma
Kazajistán Astaná
Letonia Riga
Liechtenstein Vaduz
Lituania Vilna (Vilnius)
Luxemburgo Luxemburgo
Malta La Valleta
Moldavia Chisinau
Montenegro Podgorica
Mónaco Mónaco
Noruega Oslo
Países Bajos Ámsterdam
Polonia Varsovia
Portugal Lisboa
Reino Unido Londres
República Checa Praga
República de Macedonia Skopie
Rumanía Bucarest
Rusia Moscú
San Marino San Marino
Serbia Belgrado
Suecia Estocolmo
Suiza Berna
Turquía Ankara
Ucrania Kiev

Pluja d’estrelles per aquest cap de setmana

Oriònides:

Radiant Oriònides

Encara amb resaca de la pluja d’estrelles de lesDracònides, s’anuncia una nova efemèride: les Oriònides. En aquesta ocasió, el nostre planeta passarà pel rastre que ha deixat el cometa Halley oferint una pluja no tant espectacular com unes Perseides o Leònides, o com les recents Dacrònides, però amb alicient extra: sense tanta lluna.

Segons dades de la NASA, es pot produir un màxim de 15 meteors per hora a la matinada del dissabte 22 d’octubre. A aquestes hores, la lluna creixent, mart, i algunes de les constel·lacions més fàcilment reconeixibles del cel poden fer més atractiva l’observació. Els meteors emergiran d’Orió, que en dóna el nom. A partir d’aquí es mouran a través de Taure, el Toro, Bessons, Lleó, i el Ca Major – la llar de Sirius, l’estrella més brillant.

La posició de la lluna pot fer que a més algun meteor caigui sobre la superfície del nostre satèl·lit, sense deixar rastre ja que no té atmosfera, però si es podria arribar a veure l’impacte, segons Bill Cooke de l’Oficina de Medi Ambient sobre Meteorits de la NASA.

Més informació a la web de la NASA.

font: http://www.astroemporda.net/

Rosquilles de Santa Teresa.

Rosquilles al forn.

Ingredients

250 grs de farina
100 grs de sucre
4 ous
5 cullerades d’oli d’oliva
1/4 vas d’anís
1 cullerada de llavors d’anís ( matafaluga)
2 culleretes de llevat en pols
mantega per a untar la placa del forn

Preparació

1. Bateu els ous en un vol amb el sucre fins a formar una crema. Afegiu-hi, sense deixar de batre l’oli, l’anís i les llavors d’anís ( matafaluga), prèviament premseu-les amb la mar de morter i el morter.

2. Seguidament, incorporeu a poc a poc la farina amb el llevat i mescleu-ho fins a obtenir una massa tova.

3.  Enfarineu el lloc de treball on bolcareu la massa, on la treballareu lleugerament fins a què estigui tot ben unificat. Aplaneu amb el curró, talleu en tires i feu les rosquilles.

4. Col·loqueu-les en una safata de forn untada amb mantega i poseu-les dins del forn un cop ja estigui calent.

4. Fornegeu-les a 180 º C de 25 a 30 minuts fins a daurar-les.

5. Finalment, si es desitja es pot enfarinar amb sucre glacejat.

 
Imatges: http://yalalunaseleveelombligo.blogspot.com.es/2012/04/rosquillas-de-semana-santa.html

El Sistema Educatiu Finlandès – Subtitulat

Us deixo un vídeo que considerem molt interessant i que resumeix molts principis pedagògics molt vàlids. Us pot semblar un vídeo massa llarg, però pensem que paga la pena que hi dediqueu part del vostre temps en encarar l’ anàlisis amb tranquil·litat,  profunditat i esperit  crític.

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=yRMWcsqnsmY[/youtube]

Lectura de la Imatge 4

Tria un dels tres FlashMobe i, a part de dir que creus que és un FlashMobe, descriu en 15 línies allò què has vist en el vídeo, finalment digues quin t’ha agradat més i per quin motiu.

FlashMobe Sabadell
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=GBaHPND2QJg&feature=player_embedded#![/youtube]

FlashMobe Anvers

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=bQLCZOG202k&feature=fvwrel[/youtube]

FlashMobe França- Gaga

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=mG24E0EbQ7E[/youtube]