Comprensió Oral – I

Títol: Corren
Grup: Gossos
Disc: Oxigen
Any: 2007
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=StPgukvLi44[/youtube]
És tard, no sé quina hora és,
peró és fosc fa estona.
És fácil veure que no hi ets,
ni un paper, ja poc importa.
Poso els peus a terra, vull caminar,
necessito despertar en un dia radiant.
Encara em queda temps per descobrir
tot alló que m’he amagat i que no m’he volgut dir.

Corren, corren pels carrers, corren
paraules que no s’esborren, imatges que no se’n van.
I ploren, ploren pels carrers, ploren
com gotes d’aigua s’enyoren, aquells que ja no es veuran.

Difí­cil descobrir qui soc avui­.
Una gota em cau mentre un altre em treu la set.
Plou i fa sol alhora
Tomba la bala bala,
tomba la bala que m’apuntava, era la meva
i jo mateix em disparava.
Raig de llum il·lumina’m, treu-me el fum.
Una revolució dins meu, la sedueixo i es transforma
No s’esborren, en conformo en mirar-me
Mirar-me de dins cap a fora.

On puc anar-te a buscar? Nena no és broma…
Hauria d’haver estat diferent,
peró en un moment s’han tancat les portes.
Poso els peus a terra, vull caminar
necessito despertar en un dia radiant.
Encara em queda temps per descobrir
tot alló que t’he amagat i que no t’he volgut dir.

Corren, corren pels carrers, corren
paraules que no s’esborren, imatges que no se’n van.
I ploren, ploren pels carrers, ploren
com gotes d’aigua s’enyoren, aquells que ja no es veuran.

Cançó transcrita per: Pau Cardoner

http://www.decibel.cat/lletres/lletres.php

20N – Dia Internacional dels Drets dels Infants.

AVUI se celebra el Dia Internacional dels Drets dels Infants.

És una bona ocasió per a reflexionar, amb els nostres alumnes, de tot allò que tenen, de tot allò que de vegades no valoren i que a d’altres nens i nenes els manca.

eSTUDIEM LA HISTÒRIA DE LA VANESSA:
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=qR9nqU3AkYc[/youtube]

Vanessa té 14 anys, viu en Huachipa i als vuit va començar a treballar. La seva família és molt pobre, i el seu padrastre la va portar a ella i als seus tres germans a treballar en una fàbrica artesanal d’elaboració de maons. La seva jornada era de 7:00-11:00 i es dedicava a posar centenars de maons de costat perquè s’assequin al sol. Es passava la major part d’aquestes quatre hores ajupida i patia de forts dolors d’esquena i de ronyons. Després, quan tornava a casa, ajudava a la seva mare en les tasques de la llar.
L’any 2001, va ingressar al programa Proniño, va deixar de treballar i va anar al col · legi. La seva mare, la Sra Rosa, va entendre que els nens tenen drets i que el treball és perjudicial per al desenvolupament de la seva filla. Vanessa afirma que “el programa al qual hem assistit meva mare i jo ha estat de molta ajuda per a comprendre que he d’estudiar i que els nens no hem de treballar”.
Vanessa assisteix al col · legi: 1224 El Paradís de Huachipa. Cursa el segon any de secundària. la seva assignatura preferida és ciència i ambient. De gran vol ser professora.

 

CURIOSITATS MATEMÀTIQUES!

  1. Pensa un número de 2 xifres (Exemple: 54)
  2. Resta el nombre que has pensat menys la suma dels seus 2 xifres [Exemple: 54 – (5 + 4) = 45]
  3. Busca a la llista D’AQUESTA WEB : http://www.xtec.cat/~jjover/lect.htm i busca quin símbol li correspon a aquest número …
  4. Memoritza el símbol …
  5. Fes clic sobre el quadrat gris i et llegiré el pensament …
  6. Ja en parlarem que tal l’experiència…

 

http://www.xtec.cat/~jjover/lect.htm


 

EDUCACIÓ FÍSICA: Expressió Corporal.

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=xwQaSs4yhJ0[/youtube]

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=zV2zmvTf1fM[/youtube]

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=Zqo64L6IP_w[/youtube]

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=9FFwUVOhdoA[/youtube]

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=oEeRJwfu4NE[/youtube]

NÚMEROS DECIMALS

Operacions amb decimals

 

 

 

 

 

 

TEMA 4: ELS NOMBRES DECIMALS

  1. Els nombres decimals
  2. Nombres decimals : 1, 2, 3, 4

TEMA 5: OPERACIONS AMB NOMBRES DECIMALS

  1. Aprèn a sumar i a restar decimals: 1, 2
  2. Operacions amb nombres decimals:12, 3, 4
  3. Multiplicació i divisió per la unitat seguida de zeros (interactiu) : 1, 2, 3,

Unitats de mesura: 1, 2, 3

http://www.juntadeandalucia.es/averroes/carambolo/

WEB%20JCLIC2/Agrega/Matematicas/Longitud/contenido/ma015_oa02_es/index.htm