Disecció d’un pulmó i cor de be. on PhotoPeach
Alerta! Detectat cas de Gromming
Des de la Unitat de Delictes Informàtics del Cos de Mossos d’esquadra ens ha arribat una informació que fa referència a un possible cas de Grooming a través de Facebook.
En un perfil de Facebook es demana a menors fotografies o imatges seves a través de la webcam amb l’excusa de fer un suposat càsting per una coneguda sèrie de TV3.
La Unitat Central de Delictes Informàtics ha obert una investigació sobre aquest tema i ha classificat el cas com “d’alt risc d’abusos a menors”.
Cal que davant de consultes per aquest tema:
– s’informi que es tracta d’un frau.
– en cas d’abús o grooming confirmat es denuncií directament a les oficines d’atenció al ciutadà del Cos de Mosso d’esquadra.
Sol.licitem faci difusió d’aquesta informació als centres educatius del seu territori.
Atentament
URPAC RPMN
Els Catarres: “Vull Estar Amb tu “
Lletra de Vull Estar Amb tu Els Catarres :
L’olor dels cafès dels matins
quan em llevo amb tu;
els plats del sopar
que ningú té el valor de rentar.
I penso amb tu en cada moment
des que el sol treu el cap pel Tagamanent
i va il·luminant
els somriures de la meva gent.
El parell de mitjons de colors
oblidats dins el llit,
els veïns del tercer
que se’n queixen dels teus crits d’ahir.
I quan dius que tens presa però encara tens temps
d’enganxar-te als llençols durant cinc minuts més,
fent el gos, fent la mona, expulsant-nos la mandra molt lentament.
I és que per mi
els teus defectes són tan espectaculars.
Ningú podrà fer-me dubtar
que vull estar amb tu.
Jo vull estar amb tu.
Quan m’enfado i esclates a riure per sota el nas,
quan et dono peixet en els llocs que t’agrada guanyar.
La vida tranquil·la dels dies d’estiu,
les nits a la fresca banyant-nos al riu.
Petons i cançons a la platja de Tamariu.
I és que per mi
els teus defectes són tan espectaculars.
Ningú podrà fer-me dubtar,
que vull estar amb tu.
Jo vull estar amb tu. (x2)
La teva veu comença el dia,
la promesa d’una alegria que viu entre els teus gestos quotidians.
Em quedaré amb tu per sempre
a la vora de la primavera
que es desplega generosa a cada pas.
I és que per mi
els teus defectes són tan espectaculars.
Ningú podrà fer-me dubtar,
que vull estar amb tu.
Jo vull estar amb tu. (x2)
Jo vull estar amb tu.
Per l’olor a café dels matins
quan em llevo amb tu.
The Lumineers – Ho Hey
<iframe width=”420″ height=”236″ src=”http://www.youtube.com/embed/zvCBSSwgtg4″ frameborder=”0″ allowfullscreen></iframe>
Silens & Unlimited In Action!
Un gran dia com el d’avui.
Sembla que fou ahir quan el la, la, la de Massiel sonava a totes hores a la ràdio i Carol Reed pujava a recollir el seu Òscar a la Millor pel·lícula per Oliver. També fou al 1968 quan vàrem poder veure per primer cop la cara oculta de la Lluna gràcies a L’Apolo 8.
Diuen que avui és un gran dia perquè es compleien 45 anys d’un gran dia!
AM
LI – 21
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=j4g6Qt2R0V8&feature=related[/youtube]
El 9 de maig és el Dia d’Europa
WWF – Cómo puedes construir una ciudad eficiente… entra y juega!
Alimentos que estimulan el crecimiento
AVALUACIÓ D’EDUCACIÓ PRIMÀRIA
Descarregeu-vos aquest document informatiu sobre les Competències Bàsiques:
Prova d’avaluació de sisè de primària – 7 i 8 de maig
Prova d’avaluació de sisè de primària
7 i 8 de maig
Prova d’avaluació de sisè d’educació primària
Canvi de data en l’aplicació de les proves
Les proves previstes per als dies 8 i 9 de maig de 2013, passen a aplicar-se els dies 7 i 8 de maig
Què és la prova de sisè d’educació primària?
És una prova d’avaluació que fan tots els alumnes de sisè curs d’educació primària perquè el centre educatiu obtingui informació sobre el seu procés d’aprenentatge i pugui orientar-los en el pas a l’educació secundària obligatòria (ESO). Els resultats també serviran perquè els centres puguin corregir o millorar les seves actuacions educatives.
La prova és la mateixa per a tots els centres d’educació primària de Catalunya i avalua les àrees següents:
- Llengua catalana (comprensió lectora i expressió escrita)
- Llengua castellana (comprensió lectora i expressió escrita)
- Llengua estrangera (comprensió oral, lectora i expressió escrita)
- Matemàtiques (numeració i càlcul, representació de l’espai, mesura, lectura de gràfics, comprensió i interpretació de relacions i canvi)
On es fa la prova?
Al centre educatiu on estan escolaritzats els vostres fills, i serà corregida per professors externs.
Quan?
Els dies 7 i 8 de maig de 2013.
Com sabreu els resultats dels vostres fills?
Els resultats de la prova de tots els alumnes es comunicaran al centre educatiu i vosaltres rebreu la informació sobre el vostre fill. Les dades concretes de la prova de cada centre i dels alumnes són confidencials. Aquests resultats no es tindran en compte en l’avaluació final de curs ni influiran en la decisió de passar a l’ESO.
Miscelània Matemàtica
La capacitat pulmonar: CPT
Els nens i nenes de CS hem estudiat els diferents aparells del nostre cos. Entre ells es troba l’aparell respiratori. També hem parlat dels seus òrgans i de les seves funcions. Una de les funcions principals dels pulmons és la respiració, formada pels processos d’inspiració i expiració. També hem parlat de la Capacitat pulmonar total (CPT) és la màxima quantitat d’aire que poden acollir els pulmons. En l’home/dona són 6 litres.
Per tal d’observar els processos d’inspiració i expiració, i per mesurar la nostra capacitat pulmonar realitzat el següent experiment.
Objectius de l’activitat:
Comprendre els processos mecànics de la respiració.
Estimar la capacidad pulmonar mitjançant un experiment.
Exerciar-se en els procediments de mesura.
Establir relacions entre la respiració, l’exercici i la salut.
Aquest experiment el realitzem a cicle superior de Primària quan treballem l’aparell respiratori. Però també serveix per a treballar altres conceptes. Els nens aprenen que l’aire ocupa un espai i també que per poder omplir alguna cosa primer cal buidar-la.
Per fer-lo necessitem una ampolla de 2 litres, una palla flexible, una cubeta i aigua.
Es posa uns quatres dits d’aigua a la cubeta. S’omple l’ampolla, es tapa, es gira de cap per avall i es posa vertical a la cubeta amb el coll dins l’aigua. Es destapa i comprovem que no es buida. Introduïm pel coll la part curta de la palleta i bufem per l’altre extrem.
Quan bufen dins l’ampolla plena l’aire que expulsem desplaça l’aigua per ocupar el seu lloc. D’aquesta manera podem retenir-lo per a quantificar-lo. Cal especificar-los que un cop ja no podem més encara queda una mica d’aire dins, ja que si no els pulmons s’aixafarien.
Practica les Competències Bàsiques
La prova del 7 de maig de 2012
Aquests són els quaderns de les proves de competència lingüística en llengua catalana, en aranès i en competència matemàtica que ha fet l’alumnat de sisè d’educació primària el dia 7 de maig de 2012.
- Competència lingüística en llengua catalana [PDF,823,21 KB.]
- Competència matemàtica [PDF,250,68 KB.]
- Aplicació del dia 7 – Àudio de llengua catalana
La prova del 8 de maig de 2012
Aquests són els quaderns de les proves de competència lingüística en llengua castellana, en llengua anglesa i en llengua francesa que ha fet l’alumnat de sisè d’educació primària el dia 8 de maig de 2012.
- Competència lingüística en llengua castellana [PDF,216,15 KB.]
- Competència lingüística en llengua anglesa [PDF,449,25 KB.]
- Aplicació del dia 8 – Àudio de llengua castellana
- Aplicació del dia 8 – Àudio de llengua anglesa
Proves corregides
Aquests són els criteris generals de correcció de les proves i els models de proves corregides.
- Criteris de correcció generals i de les redaccions [PDF,214,69 KB.]
- Prova corregida de competència lingüística en llengua catalana [PDF,432,16 KB.]
- Prova corregida de competència lingüística en llengua castellana [PDF,281,39 KB.]
- Criteris de correcció de competència matemàtica [PDF,40,02 KB.]
- Prova corregida de competència matemàtica [PDF,292,83 KB.]
Diada Esportiva – últimes fotos.
Diada Esportiva – 6 part on PhotoPeach
Diada Esportiva 7 on PhotoPeach
Experiment sobre Densitat
[kml_flashembed movie="http://www.youtube.com/v/L1nJKUhf3is" width="425" height="350" wmode="transparent" /]
[kml_flashembed movie="http://www.youtube.com/v/AuI0qJp8Bx4" width="425" height="350" wmode="transparent" /]
[kml_flashembed movie="http://www.youtube.com/v/REA1B5cVK1k" width="425" height="350" wmode="transparent" /]
[kml_flashembed movie="http://www.youtube.com/v/l8hUzQpZ-e4" width="425" height="350" wmode="transparent" /]
[kml_flashembed movie="http://www.youtube.com/v/xbtXnIdq0ZI" width="425" height="350" wmode="transparent" /]
L’extinció de l’ésser humà no tindria conseqüències ecològiques.
El Museu Nacional de Ciències Naturals (CSIC), amb la col·laboració de l’Asociación Española de Cine e Imagen Científicos (ASECIC) y la Sociedad de Amigos del Museo (SAM), ha organizat per el pròxim 11 de febrer a les 19:00 hores la projecció del documental científic ‘La Decisión de Gaia’.
Tal i com reflexa la pel·lícula, es calcula que les formigues del planeta pesen el mateix que la humanitat, però no produeixen el mateix impacte ambiental que nosaltres. Si desapareixessin les formigues, es produiria un fenomen lligat a l’extinció i molt més dramàtic que el meteorit que es creo que va acabar amb els dinosaures.
No passaria res
En canvi, si s’extingís l’espècie humana, en termes ecològics no passaria res, ja que les persones aportem poc als ecosistemes on vivim; segons la principal tesi de la pel·lícula, només gastem, som els grans consumidors i ningú ens consumeix.
Curiós, tot plegat oi?
Un avanç:
Petons!
Anna Mª
Els impostos que paga Catalunya
Lectura de la Imatge 20…
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=tBkhrQAGZko&feature=player_embedded[/youtube]