Exposició “EXPERIÈNCIES MATEMÀTIQUES”

El divendres 29 d’abril, al matí, vam visitar l’exposició temporal “Experiències matemàtiques” a l’hospici d’Olot. Els nens i nenes de cicle superior primer vàrem fer un taller i després vàrem visitar l’exposició. Va ser una activitat molt interessant.

P1100272 (Small)

Cliqueu a sobre la foto per veure-les totes!

Taller de medi: amfibis

El dijous 31 de març, els nens i nenes de cicle superior, vam fer una excursió de medi per veure si el tritó podia viure al riu Toronell. Va venir una monitora que es deia Marta i portava molt de material per fer les activitats, com per exemple: mesurar la fondària i amplada d’un tram del riu, la velocitat… i mirar si l’aigua estava en condicions suficients bones perquè hi pogués viure el tritó. Tot seguit vam dinar i el que quedava de temps vam jugar. Després vam canviar de lloc i ens van explicar coses dels ocells. La Marta portava uns instruments que feien els sons dels ocells i els podíem tocar i mirar. Va ser una sortida molt divertida.

L’endemà al matí vàrem fer la cloenda. Una de les activitats va ser mirar si l’aigua del riu tenia suficient oxigen, si estava bruta o neta, vam observar pel microscopi… Ha estat una experiència de medi molt enriquidora.

P1090852 (Small)

Cliqueu a sobre la foto per veure-les totes!

EXPERIMENTS A L’AULA DE 5è

A classe de medi vam fer uns experiments per veure la diferència entre canvi físic i canvi químic.
Al físic vam barrejar aigua calenta amb colacao en un got i la mescla va quedar de color marró. Després vam filtrar-ho amb un paper, per tant, la conclusió que vam poder treure de l’experiment és que en els canvis físics es poden separar els diferents elements de la mescla.
Per veure un canvi químic vam utilitzar un ou al qual li vam tirar alcohol de curar i després d’una estona vam poder observar com la clara de l’ou es tornava de color blanc i dura, com la d’un ou ferrat! La conclusió en aquest cas va ser que en els canvis químics la matèria es transforma; els reactius formen un nou element.
En aquests experiments ens ho vam passar molt bé!
Text: Jordi Aranda Masanella. 5è

MOSSOS D’ESQUADRA

El dimecres 18 de novembre van venir els mossos d’esquadra a l’escola. Ens van demanar la nostra ajuda per tal de disminuir el nombre d’accidents a les carreteres catalanes.
Fins el 31 d’octubre d’aquest any hi ha hagut 759 persones ferides molt greus i 146 persones mortes.
Vam formar tres grups i vam decidir prendre un seguit d’actuacions:
– Crear un bicicarril per tot arreu.
– Crear a les autovies un carril que només hi puguin circular les motos.
– Que no hi hagi cobertura de mòbil a la carretera.
– Evitar que els conductors treguin el braç per la finestra.
– Que la bicicletes circulin pel voral.
– Posar càmeres als semàfors.

MONEDES

Amb els alumnes de 6è estem estudiant la Unió Europea. L’euro és la moneda comuna i va entrar en circulació l’any 2002. Abans la moneda espanyola era la pesseta. Avui la Raquel ens ha portat pessetes i la Kadidia francs francesos.

OBSERVEM ANIMALS

Dilluns a la tarda, a classe de medi, varem tenir un petita mostra de diferents animals. Gairebé tots marins!
M’agradaria agrair l’aportació d’en Pol i la Jana que ens van portar diferents mostres per poder-les observar. I a més ens varem dur a casa un “ull de Santa Llúcia” regal de la Jana.
Gràcies Jana! Gràcies Pol!

EXPERIMENTO

En la clase de expresión escrita hemos hecho un experimento. Hemos aprendido que si mezclamos agua caliente con levadura y azúcar podemos inflar un globo porqué hacen una reacción química. Esta reacción produce dióxido de carbono (CO2). Este gas ocupa espacio y como no lo tiene en la botella se hincha el globo.
Luego hemos escrito el proceso.

potències de 10

A través d’aquest vídeo viatjarem per l’espai, cada deu segons ens distanciarem 10 vegades més lluny del nostre punt de partida. Fins arribar a galàxies llunyanes. El viatge de tornada ens permetrà endinsar-nos a tota velocitat des de l’espai fins posar-nos dins del cos humà on veurem les cèl·lules. Aquest cop observarem que l’augment és de 10 vegades cada deu segons.

Publicat dins de General | Etiquetat com a | Deixa un comentari

CURS 2015/ 2016

BICICLETADA

El dimecres 17 de juny els alumnes de cicle superior vam fer la bicicletada. Vam anar fins a Sant Joan les Fonts i un cop allà vam fer un tros de la Ruta de les Tres Colades. A l’hora de dinar vam anar al parc de l’entrada, on vam dinar i jugar a diferents jocs. Ens ho vam passar genial i a la vegada vam fer esport!