FI DE CURS

Ja hem arribat a l’últim dia del curs, a un dels dies més esperats per la part més nombrosa de la comunitat educativa de la nostra escola, l’alumnat; no així per al professorat, que romandrà als centres fins al 7 de juliol.

Enguany l’hem celebrat sent els primers de gaudir de les instalacions i activitats que ofereix als seus visitans, el Centre d’Interpretació del Riu d’ Aldover, recentment inaugurat.

Tots vam observar, experimentar i conèixer, primer al centre, i després durant recorregut pel circuit del bosc de ribera situat al paratge de la platja fluvial, la riquesa de la flora i fauna del lloc.

Agraim enormement la innestimable col·laboració del senyor Marco Pla, pare del nostre alumne Enric, i autor del dossier de les activitats i del recorregut que que vam realitzar.

Tampoc hi van faltar jocs per a tothom, ni l’apetitós esmorzar que ens va preparar l’AMPA.

Una vegada a l’escola, vam continuar amb l’ emotiu comiat a l’alumnat de sisè i al professorat que possiblement no estarà al centre el pròxim curs, i com no, amb el dinar d’alumnes i mestres de cicle superior.



EL CENTRE INFORMA MES DE MAIG

maig-23-6-11

· Dos mestres de l’escola i la vetlladora van agafar la baixa per motius personals i de salut, puntualment van ser substituïdes per nous mestres que van arribar al centre.

· El divendres 13, els alumnes de CM i CS de la ZER Riu I Serra van anar d’excursió a Barcelona, a visitar la Sagrada Família i el Parc Güell. Els alumnes de CS dels tres pobles van aprofitar per assajar conjuntament les cançons que presentaran a la Trobada Escolar de Corals que tindrà lloc a l’auditori de Tortosa el dia 19.

· El dijous 19, els alumnes de CS de tota la ZER van participar a la X Trobada de Corals a l’ auditori de Tortosa.

· L’ infermer del cap d’ Aldover va ficar als alumnes de sisè de primària les vacunes contra el papil·loma (càncer d’úter) i de l’ hepatitis B (malaltia del fetge).

· Els alumnes de EI i CI de tota la ZER, el dia 31, van anar a visitar una granja-escola a Rasquera.

· El dia 30 es va matricular , a l’aula de Cicle Inicial, un nou alumne.

clip_image0021

Recordeu:

El dilluns dia 6 de juny comença la jornada intensiva, de 9 a 13 h, fins el 22 de juny.

ALUMNAT DE CICLE SUPERIOR



ENS VISITA EN BATAN, EL CAVALL DE LA MARIA

La Maria és la filla petita del mestre Josep Mª, té un cavall que es diu Batan. Amb ell participa en moltes competicions. Aquesta tarda ens l’ha portat al pati de l’escola. Després d’ensenyar-nos com es cuida i repondre a totes les preguntes que li hem fet, ens ha deixat muntar-lo. Tota una experiència.



FEM MACEDÒNIA

L'alumnat de l'aula de cicle mig hem fet macedònia
amb les fruites que ens han sobrat del Pla de consum de fruita.
(Glogster és una eina 2.0 que ens permet fer pòsters,
 però té l'inconvenient que no deixa posar accents ni escriure la ç)




EL CENTRE INFORMA. MES D’ABRIL

Podeu escoltar “El centre informa del mes d’abril” en format àudio clicant a sobre del següent enllaç:

abril

· L’alumnat d’ Educació Infantil i de Cicle Inicial van participar a un concurs anomenat “Ara et toca a tu, corre pel Parkinson” el dia 10 d’ abril, al parc Teodor Gonzàlez de Tortosa. Entre altes activitats van fer un concurs de dibuix, en que cada alumne va dibuixar unes tulipes. Del nostre centre va quedar en segon lloc Amàlia Cid i en tercer lloc Josep Roca. Moltes felicitats a tots dos.

· L’alumnat del centre va elaborar les mones de Pasqua el dia 14 d’abril.

· L’alumnat de CM i CS de la ZER va anar a Paüls per a participar a una activitat d’animació lectora amb l’escriptora Estrella Ramón, el dia 7 d’abril.

· El dia 29 d’abril, amb motiu de la festa de Sant Jordi, l’alumnat de l’escola va representar les obres de teatre anomenades “El país del Sol i de la Lluna” i “L’últim tren de Viladover” al casal municipal, amb un gran èxit i afluència de públic.

· Vam tenir vacances de Pasqua des del dia 18 fins al 25.clip_image002

● Recordeu: les tardes del dimecres 4 i 18 de maig no seran lectives per a l’alumnat.

ALUMNAT DE CICLE SUPERIOR



UNA MANERA BEN DOLÇA D’ACABAR EL TRIMESTRE

Voleu una manera més dolça d’acabar un trimestre llarg i feixuc que fent mones i menjant una “fondu” de xocolate i fruita?
Mireu que bé ens ho vam passar:



EL CENTRE INFORMA: MARÇ

mara1

• El dia 22 l’alumnat de primària van realitzar una activitat d’educació vial que consistia en fer un recorregut amb bicicletes per un circuit que van muntar uns monitors de la Direcció General de Trànsit.
• EL dia 23 l’alumnat de cicle inicial i cicle mitjà van rebre una xerrada sobre la higiene bucal.
• El dia 24 l’alumnat de primer i sisè van passar una revisió dental dins del programa de Salut Escolar.
• El dia 28 l’alumnat de cicle superior van entrevistar a Valer Gisbert, un escriptor del poble. Podreu llegir l’entrevista a la revista del poble ‘’Lo Doverenc’’.
• L’alumnat de cicle mitjà ha participat en un concurs de redacció sobre l’arròs que ha organitzat la cambra arrossera Montsià.

● Recordeu: La tarda del dimecres 6 d’abril no serà lectiva per a l’alumnat.
_____________________________________________

ALUMNAT DE CICLE SUPERIOR



XII MOSTRA DE TEATRE DE L’ESCOLA D’ALDOVER

NOTÍCIA

(Notícia escrita per l’alumnat de CS)

El divendres 29 d’abril, al Casal Municipal d’Aldover, es va celebrar la XII Mostra de Teatre Escolar, on hi participava tot l’alumnat de l’escola del poble.
Aldover. Joanna, Maria, Joana, Judit i Cristina.


El divendres 29 d’abril, al Casal Municipal d’Aldover, es va celebrar la XII Mostra de Teatre Escolar on hi participava tot l’alumnat de l’escola del poble.
L’alumnat d’Educació Infantil i Cicle inicial van representar una obra titulada “El País del Sol i la Lluna”, i els de Cicle Mitjà i van representar “L’últim tren de Viladover”.

A les 22 h va començar tot. La directora del centre va donar la benvinguda al públic assistent i va presentar l’acte.
L’entrada valia 5€. La recaptació, tal com es va comunicar, es destinarà a millorar l’equipament de l’aula d’ordinadors.

La primera obra, “ El país del Sol i de la Lluna”, d’una durada de mitja hora, va ser molt entretinguda perquè es ballaven moltes danses i els petits feien molta gràcia. Tractava de dos països, el del Sol i el de la Lluna, que tenien un problema, que era que estaven cansats de viure uns sempre amb escalfor i claror, i els altres sempre amb foscor, per això la Marta, una nena del país del Sol, i en Tom, un nen del país de la Lluna, van anar a parlar amb el senyor Sol i la senyora Lluna per resoldre el conflicte.

La segona obra, la de l’alumnat de Cicle Mitjà i Cicle Superior,”L’últim tren de Viladover” , va ser la més espectacular, quasi bé d’una hora de durada. En acabar tothom va fer-los un fort aplaudiment. Tractava que el poble de Viladover depenia de la Conselleria de Pobles Deixats de la Mà de Déu. Per acabar-ho d’adobar, l’Honorable Consellera els va prendre el tren, una de les coses que Viladover estimava i necessitava. Només hi havia una esperança: que Santa Bibiana fes una vegada més un miracle.

Els decorats eren molt originals, molt vistosos i creatius. Van ser construïts pels propis alumnes a l’hora d’educació visual i plàstica.

Les famílies i mestres van col·laborar per a què cada actor i actriu anés amb el vestit adequat al seu paper.

La música de la primera obra va ser divertida i els petits van ballar les diferents peces amb molta gràcia.

Durant la segona representació hi va haver dos moments en què el públic no va fer el silenci suficient, tot i així la major part del públic que omplia la sala de gom a gom, es va comportar adequadament.

Finalment, la directora va acomiadar l’acte i l’alumnat de 6è va entregar un obsequi a tot el professorat.



ENTREVISTA A L’ESCRIPTOR LOCAL VALER GISBERT

JUSTIFICACIÓ:

El nostre centre, seguint les directrius de la nova llei d’educació LOE, està immers en el canvi metodològic que allí s’exposa. És tracta d’adaptar la pràctica docent cap a aconseguir que l’alumnat desenvolupi i adquireixi unes competències bàsiques per garantir una educació que doni resposta a les necessitats reals de l’època en què vivim. Una de les característiques d’aquestes competències és el carácter aplicatiu i funcional dels aprenentatges.

Des que l’any passat per Sant Jordi vam rebre de mans de la regidora, la senyora Teresa Forés, l’obsequi d’uns llibres, l’autor dels quals era Valer Gisbert, veí del poble i exalumne de l’escola, ens vam interessar per l’activitat literària d’aquest escriptor. Així que hem aprofitat la publicació de la revista local per a preparar i portar a terme la següent entrevista. Aquest treball ens ha permès aplicar aquells continguts que s’havien treballat a l’aula. Si a més a més, ens ho hem passat bé, hem pogut donar difusió al nostre treball i aquest us ha aconseguit interessar, hem fet un pas més per a ser competents.

p3310120

ENTREVISTA

Bona tarda, moltes gràcies per haver atès la nostra petició i haver vingut a la nostra escola, tot seguit anem a començar l’entrevista.

-T’ agrada viure a Aldover?

-Sí, sí, m’agrada molt viure a Aldover, vosaltres segur que no heu sortit molt d’aquí, segur que quan siguéssiu grans anireu a Barcelona o a altres llocs, el fet de tenir unes muntanyes aquí i un riu al costat, tenim molta sort de viure-hi.

– Et prens l’ escriptura com un “hobby” o és la teva forma de guanyar-te la vida?

Ho tinc com un “hobby”, però més que un “hobby” a mi també em serveix de teràpia, de desconnexió, és com viatjar a altres mons, és més que un “hobby”.

Si m’hi hagués de dedicar, no diria que no.

– Ens han dit que t’agrada pescar i viatjar, és cert?

Pescar no, pescar no he pescat mai, viatjar m’agrada molt, sempre que puc, ni que siga aquí dalt, al port un dia sencer a caminar.

– Quins records tens de quan anaves a l’ escola?

Són els millors records de tots, la veritat, perquè després quan surts d’aquí, entre els horaris d’autobusos que has d’agafar, entre que ara vaig aquí, ara vaig allà. Quan estàs aquí, vulgues que no, al estar al poble, tot és més lent i, a la vegada, és tot més lliure i jo em sento molt bé aquí. Els amics que fas aquí també, jo he tingut la sort que són els que encara m’acompanyen el dia d’avui, fas amics a altres llocs, a l’institut, però els del poble, són els del poble. Com que hi ha poqueta gent a l’escola s’aprèn més i els mestres estan més amb tu, és tot més personal, m’agradava molt, sí.

– Quin tipus de llibres t’agrada llegir?

Llegeixo de tot, perquè penso que és bo saber una mica de tot, he llegit llibres de religió que solen ser pesats, novel·les, llibres d’astrologia, diaris, revistes… de tot, m’agraden tot tipus de llibres. M’agrada molt sobretot, els que quan els llegeixes t’abdueixen, que t’atrauen, que et fan viatjar dins del llibre, et fan desconnectar…

– Quan vas començar a escriure?

Vaig començar als setze anys, recordo que el mestre que teníem aquí, Don Antonio ens deia que escriguéssim un diari personal, que escriguéssim les coses que ens agradaven i les que no. Jo vaig estar molt de temps malalt, a l’hospital, i allí, és clar, per a desconnectar escrivia al diari, però em vaig cansar, perquè allí cada dia era el mateix, quan estàs tancat a un lloc… Després vaig començar a inventar-me historietes i m’hi vaig viciar i vaig continuar.

– Quina ha sigut la teva obra amb més èxit?

La veritat, no m’hi he fixat massa amb això, i de fet, l’ única que he escrit tot sol ha segut aquesta, la de “El Vigilant d’horitzons” i pel que m’han dit, està a la segona edició, suposo que de moment aquesta és la que té més èxit, l’altra la de “El riu que parla”, també m’han dit que s’ha venut molt bé, però els números no els sé.

– Quina tipologia de text escrius més còmodament?

A mi m’agrada escriure narrativa i una mica de poesia, un text que sigui molt trepidant, constant, descripcions intento fer les mínimes, per anar tota l’estona a l’acció, per a que hi hagi un argument ràpid i constant, narrativa.

– Quan vas de viatge, si veus coses especials, prens idees per escriure?

Sí, es clar, quan vaig de viatge, per la via verda, ara parlant en vatros, veient les posses i les coses que feu, totes les coses.

– La gent que t’envolta t’inspira?

La que m’envolta, la que conec, la que no conec, ara vatros, les mirades que feu, si teniu vergonya, si no en teniu…

– Quins projectes tens de futur?

Ara he acabat una segona història que l’he ambientat al Delta de l’Ebre i l’està corregint el seu corrector. Es diu “El foc etern”. I també escric relats per la revista ‘’Lo Doverenc’’.

– Quins consells ens donaries si volguéssim escriure?

Ser nosaltres mateixos, no ficar barreres i deixar-vos portar, i si avui ens surten poques ratlles, no passa re,s el pròxim dia ja ens en sortiran més.

Ens ho hem passat molt bé i hem après molt, esperem que tu també t’ ho hagis passat bé. Gràcies per tot.

p3310122



PREINSCRIPCIÓ 2011-2012

NOTA INFORMATIVA

Es comunica a tots els interessats/des en fer la preinscripció dels seus fills/es a l’Escola Sant Jordi d’Aldover per al curs 2011-12, que des del dilluns, dia 14, fins al divendres 25 de febrer, de 12 a 13h.,  es podran preinscriure al mateix centre.

La documentació a presentar és la següent:

-Fotocòpia completa del Llibre de Família o del document de filiació.

-Fotocòpia del DNI  del pare i mare o tutor i  tutora.

-Fotocòpia de la targeta sanitària (TIS).

-Fotocòpia Carnet de Salut (vacunes).

-Imprés de sol·licitud que facilitarà l’escola o que es pot baixar d’Internet.

L’equip directiu