CURS 2009-2010
APROXIMACIÓ A L’OBRA DE VAN GOGH
Mireu quins quadres hem pintat:
PANELLETS 2009
Ens han quedat boníssims.
CURS 2008-2009
PLA CATALÀ DE L’ESPORT A L’ESCOLA
II TROBADA DE CENTRES DE PRIMÀRIA DE LES TERRES DEL EBRE
El divendres 8 de maig, es va celebrar a Ulldecona, la II trobada de centres de primària de les Terres de l’ Ebre que participen en el Pla Català de l’Esport a l’Escola. Tres del pobles que van assistir a la trobada, van ser Aldover, Benifallet i Paüls, els pobles que integren la ZER Riu i Serra.
Aquesta trobada va tenir lloc, de les 10 h fins a les 14 h, al camp de futbol i al poliesportiu d’Ulldecona, unes instal·lacions bastant noves i amb molt bon estat.
Els xiquets i xiquetes es van dividir en grups, dirigits per diferents monitors.
Dins del poliesportiu, es jugava a bàsquet i a tennis-taula. Mentre, al camp de futbol, es practicava korfball, futbol-flag, hoquei, mate, mini-volei, i per supost, futbol. A una pista adjacent al poliesportiu, es jugava a birles, un joc tradicional de les nostres comarques. Cal explicar que es notava la falta d’experiència perquè el birlot se n’anava cap a tot arreu, menys cap a les sis birles.
Un entès en cada joc explicava les regles del joc. Alguns dels jocs van estar modificats per a fer-los més senzills. Cada prova durava vint minuts i avisaven quan s’acabava el temps per megafonia.
Durant un temps, els xiquets i xiquetes que estaven jugant al camp de futbol, s’ho vanpassar d’allò més bé perquè van engegar els aspersors i es van poder refrescar.
Es clar, a aquesta trobada no hi podia faltar l’ambulància per si algun dels mil vint-i-dos participants es lesionava. Per sort, van tenir poca feina.
En acabar totes les proves es va dinar. Com hi havia molta gana degut a l’esforç, van menjar ràpidament.
Els alumnes d’Aldover van arribar aviat al poble, encara van tenir forces per anar l’escola a treballar una estona, fins l’hora de sortida.
Va ser una experiència profitosa, per fer esport amb joves d’altres pobles.
Alumnes de cicle superior
Nit d’estrena a Aldover. CURS 2008-09
Amb motiu de la festivitat de Sant Jordi, el passat divendres 24 d’abril, al casal municipal, es va celebrar la XI mostra de teatre escolar, on tots els alumnes del CEIP Sant Jordi d’Aldover, van intervenir representant dues obres, “El gegant egoista” i “La rosa de Sant Jordi”.
Una hora abans de que comencés la funció, el casal es va començar a omplir, fins i tot abans de que arribessin els actor i les actrius.
Un dels comentaris que els actors i actrius feien al arribar era:
-Estem molt nerviosos i en aquest moment no recordem el nostre paper.
La presentació va anar a càrrec de la directora del centre, Rosa Bedós, que va agrair l’assistència i la col·laboració de tothom, i va dir que la recaptació dels diners de les entrades es destinaria a comprar una pissarra digital per a l’aula de cicle mitjà.
La primera obra, “El gegant egoista”, va estar interpretada pels alumnes d’educació infanti i cicle inicial. La segona, “La rosa de Sant Jordi”, pels alumnes de cicle mitjà i superior.
“El Gegant Egoista” és una cantata que explica la història d’un gegant que no deixa jugar als nens al seu jardí. Vol transmetre el valor de compartir i a no ser egoista, per viure més feliç. La posada en escena era molt vistosa perquè hi havia molts actors junts a l’escenari i molt ben caracteritzats. La gent va aplaudir i se’n va riure molt amb les petites errades que cometien els més petits.
La segona obra, “La rosa de Sant Jordi”, narra la història de dos pobles, de l’època renaixentista, gairebé iguals: Quarts-de-quinze, governat per la reina Elisenda, i No-són-les-tres, governat pel rei Frederic. La gent vivia tranquil·la i en pau. Sembla que l’única diferència que hi havia entre els dos països bessons era que l’un tenia una reina i l’altre tenia un rei, però no, hi havia una altra diferència. A la riba del riu de Quarts-de-quinze hi havia un roser que feia una sola rosa en tot l’any, per Sant Jordi. En canvi, el país de No-són-les-tres no hi tenia res, a la ribera del riu que feia de frontera. El conseller de la reina Elisenda, ambiciós i mentider, per dur a terme el seus propòsits, quasi arrossega els pobles a una guerra. Aquesta representació també va estar fortament aplaudida en tot moment, i sobretot, quan ballaven les danses.
En finalitzar l’acte el president de l’AMPA, va entregar unes roses a tots els mestres de l’escola, agraint-los el seu treball per poder organitzar la mostra de teatre.
En acabar, el públic molt satisfet, va felicitar els actors i als directors.
Visita a un Petit Museu Prehistòric
La tarda del dimarts passat, juntament amb companys de l’escola i alguns professors, vaig visitar un petit museu de restes prehistòriques. Aquesta meravella dels nostres avantpassats es troba a casa l’Enric, un alumne de l’escola. El seu pare Marco, ha continuat amb l’afició que tenia el seu iaio de buscar restes pel camp. Tot això ens ho va explicar Míriam, la mare de l’Enric, que va ser una excel·lent guia.
Encara que la sala on tenen l’exposició es molt petita, les troballes es trobaven molt ben distribuïdes en diferents estants de vidre, i cada resta amb el seu nom corresponent. Míriam ens va explicar que era cada cosa, a quina època pertanyien, per a què s’utilitzava cada eina i de quin material estaven fetes. La majoria eren de sílex. Per fer l’exposició més entenedora havien posat mànecs de fusta a algunes puntes de llança i a una destral, a més, Marco ha fet uns dibuixos molt bonics per il·lustrar i així poder entendre millor com es vivia en aquells temps.
La majoria de restes eren eines d’us quotidià emprades per a caçar, per a les feines del camp. També hi havia recipients per emmagatzemar els aliments i alguns adorns que ja utilitzaven en aquelles èpoques les dones. Moltes tenien uns noms molt complicats: micròlits geomètrics, raederes, micromitgesllunes, mitgesllunes dentades…
La visita em va agradar molt i vaig sortir satisfeta perquè va ser molt profitosa i instructiva, ja que va coincidir amb el tema que estàvem estudiant a socials. Al llibre només hi ha fotos i allí vam poder veure els objectes reals.
EN AQUESTA PÀGINA HI TROBAREU ACTIVITATS QUE PORTEN A TERME ELS/LES ALUMNES DE CICLE SUPERIOR.
EDUCACIÓ FÍSICA
Al Cicle Superior hem treballat les “Parts del cos” i el “Joc Cooperatiu” amb un material diferent: el paracaigudes.
BubbleShare: Share photos – Play some Online Games.
FEM PANELLETS
BubbleShare: Share photos – Find great Clip Art Images.
XERRADA:ELS BOSCOS DELS PORTS
BubbleShare: Share photos – Find great Clip Art Images.
CONFERÈNCIA SOBRE EL CONSUM
BubbleShare: Share photos – Easy Photo Sharing
El dia 28, des del Consell Comarcal, ens van venir a donar una conferència sobre L’EMPRESA I EL CONSUM a l’alumnat de cicle mig i cicle superior, una activitat dins de la programació curricular de l’àrea de llengua catalana: La conferència.
FEM BOMBONS
BubbleShare: Share photos – Play some Online Games.CONSIGNES CARNESTOLTES
BubbleShare: Share photos – Find great Clip Art Images.
BubbleShare: Share photos – Easy Photo Sharing
XXVI MOSTRA DE TERATRE A TORTOSA
BubbleShare: Share photos – Find great Clip Art
ACTIVITATS SOBRE EL RECICLATGE
BubbleShare: Share photos – Play some Online Games.
ENTREVISTA A L’ALCALDE D’ALDOVER. PARLEM SOBRE EL RECICLATGE
El fet que els tres pobles que formen la ZER Riu i Serra (Aldover, Benifallet i Paüls) han iniciat a nivell municipal tot un nou procés d’implantació del sistema de recollida selectiva de residus, ha motivat que les tres escoles que integren la ZER acorden usar el tema del reciclatge com a eix vertebrador del projecte interdisciplinar d’aquest curs.El treball per projectes és una metodologia que parteix dels interessos dels alumnes, comporta treballar els continguts curriculars d’una manera flexible, globalitzadora, motivadora, i dóna un paper actiu als alumnes, potenciant estratègies d’organització de la informació, de planificació i de síntesi.
Així mateix, l’esmentat projecte suposarà un reforç a una activitat que ja s’havia començat en cursos anteriors i ajudarà a consolidar aquesta pràctica a les nostres escoles.
Una de les moltes activitats dins del projecte és la següent entrevista al Sr. Joan Ferré, alcalde d’Aldover, que l’alumnat de CS ha elaborat en relació als interessos i dubtes que els han sorgit respecte al tema del reciclatge al poble d’Aldover.
Podeu llegir i escoltar l’entrevista si cliqueu als següents enllaços:
BubbleShare: Share photos – Easy Photo Sharing
FEM MONES
BubbleShare: Share photos – Easy Photo Sharing
Crec que aquesta xerrada va ser molt interessant per a natros, l’home que ens ho explicava tot, en Juanjo, era molt simpàtic i amable, també crec que els alumnes ho van ser amb ell. Penso que el que ens va explicar ens servirà per a quan anem al bosc a fer una petita excursió.
Al final, quan va acabar d’ensenyar i explicar-ho tot ens va fer un joc. Consistia en dividir-nos en dos grups, cadascú tindria un animal de peluix, el meu equip tenia a Bambi, era com jugar al parxís, perquè segons el número del dau que llançàvem avançàvem caselles.
A mi em va agradar molt, crec que ho podrien fer més sovint.
BE NOIS COM HE VIST QUE US ENCANTA FER PANELLETS UN DIA D’AQUEST US CONVIDARE A QUE M’AJUDEU. US DESITJO UN BON NADAL I FELIÇ ANY NOU 2009 QUE US VAGIN BE LES NOTES I PUGUEU TOTS REBRE ELS REGALS QUE DESITGEU. SALUTACIONS SUSANA (MARE DE GEORGINA)
Dimarts passat, Juanjo, un membre de l’empresa Gubiana dels Ports, va estar a l’escola per fer-nos una xerrada sobre la formació de les muntanyes del Ports i de les espècies d’animals i plantes que allí hi viuen.
Tota la conferència va ser molt instructiva, formativa i a l’hora molt entretinguda i divertida. Tan va ser així, que al final àdhuc ens va fer jugar a un joc que consistia a resoldre unes qüestions que podríem respondre si havíem estat atents a tota l’explicació que ens havia fet Juanjo.
Però a mi, la part que em va semblar més interessant i que més em va agradar va ser quan ens va explicar la formació, fa milions d’anys, del massís dels Ports. Sempre he volgut descobrir i m’ha inquietat saber com van aparèixer els continents, les muntanyes… Crec que la ciència que estudia això és la geologia.
Ara per completar la formació, podríem anar als Ports i que ens fessin una petita excursió guiada mostrant-nos sobre el terreny tot el que hem après durant la xerrada.
Em va agradar molt perquè vam fer un joc quasi igual que el parxís i van sortir imatges a la pissarra tàctil que eren molt interessants. Van aprendre moltes coses sobre els Ports.
La primera xerrada, sobre la creació d’una empresa, em va semblar amena, interessant i molt participativa. El conferenciant, a part de dominar el tema, sabia explicar molt bé les coses. Ens va fer imaginar que volíem crear una pizzeria al nostre poble i ens va anar enumerant tots els passos que hauríem de donar perquè el projecte es fes realitat. En canvi, la conferència sobre el consum responsable, en general em va semblar avorrida i se’m va fer pesada. La conferenciant no va aconseguir despertar el meu interès, ja que parlava fluix i gairebé no se l’entenia. A part, repetia molt algunes paraules i no se li veia facilitat a l’hora de parlar.
Però, en conclusió, aquesta experiència em va ajudar a comprendre el tema “La conferència” que justament estàvem estudiant a l’assignatura de català.
Penso que la xerrada del consum va estar molt bé, perquè la noia que ens ho va explicar, la Gemma, ho va fer molt clarament i de manera que ho entenguéssem bé. El que ens va explicar era molt important, ja que una de les coses que ens va dir, va ser que fan treballar als nens i nenes de petits per a fer jerseis … i que ens els posen a la venta, llavors no els hem de comprar i així no els farien treballar perquè no tendrien èxit.
Al final ens va donar un dibuix per pintar i un bolígraf de color negre del consum.
A mi m´han agradat les dos.La primera m´ha agradat perquè ens va explicar com es monta una empresa. La segona em va agradar perque la Gemma ens va ensenyar un joc de Catalunya: teníem de col·locar les etiquetes al seu lloc. Quan vam acabar va donar-nos un full i un bolígraf.
El dia 27 de novembre va venir un home que es deia Josep va parlar de com fer una empresa. Vam triar de crear una pizzeria.També em va agradar la segona part, vam fer un joc i ens va donar un full per a pintar.
A mi em va agradar perquè vam fer un joc d’un mapa de Catalunya. He après que si vens les pizzes més barates fas més diners.
Em va agradar molt perquè ens va ensenyar moltes coses. Em vaig divertir molt jugant un joc sobre la natura.
Em va agradar molt perquè a la pissarra tàctil sortien dibuixos molt xulos i vaig aprendre moltes coses.També m´hagués agradat fer el puzzle però no em va donar temps.
Em va agradar més la segona que la primera, perquè la segona ens va ensenyar quins aliments són de la nostra comarca, saber consumir i a saber que és una persona consumidora. També ens van donar un boli i vam fer un puzzle, que feia referència als menjars de la nostra comarca i als llocs que es feien o es cultivaven, m´ho vaig passar bé fent-ho.
El dimarts dia 12 de maig, vam anar al museu de Míriam i Marcos a veure les eines del neolític i el paleolític.
Vam veure cranis de persones, dofins i vaques, animals dissecats, fletxes, bombes, gerres, fletxes amb punta de pedra i les pedres que feien servir per fer foc i per tallar.
El que no em va agradar va ser les gerres que hi havia, perquè no ho vaig trobar tant interessant com les altres restes. I el que em va agradar més van ser els cranis d’animals i de persones, les bombes, les fletxes i les pedres que feien servir per tallar i fer foc, perquè en el en cas dels esquelets es pot apreciar com és l’estructura interna d’un ésser viu i en quan a la resta, perquè es podia veure quin tipus d’estris s’inventaven per sobreviure.
Alba t’ enyorarem ens has deixat un bon record i mai més t’oblidaré
VINE A VISITAR-NOS
WAPA
Alba ara has tornat i ens ho tornem a passar molt bé amb tu.
NEUS, no havia llegit aquest comentari abans ,peròmoltes gràcies i espero quedar-me aquí a Aldover molt de temps més perquè m’ho paso molt bé amb tots vatros!!