Coordinadora : Olga Villena, pedagoga i facilitadora de dansa.
Dates : 3 sessions, els dimecres: 17 de febrer, 10 de març i 24 de març
Horari : de 5 a 6.30h
Lloc : Al gimnàs o al teatre (en funció de la demanda)
Cal portar : roba còmoda i mitjons per poder anar descalç
Adreçat a mestres d’educació infantil i primària
CAL INSCRIPCIÓ PRÈVIA (sense cost). Apunteu-vos a l’AMIPA !. Número màxim de participants, 20 persones
Aquest projecte voldria girar al voltant de tres eixos: l’àmbit emocional i psicològic, la cohesió grupal i, finalment, la comunicació.
Com ajudem als nostres alumnes a gestionar les emocions?, com atenem les carències emocionals?, com potenciem l’assertivitat, l’empatia, l’escolta activa?, quines són les respostes de l’adult davant el conflicte, davant la diferència?… Els nens i les nenes no presenten mai conductes inapropiades, són conductes que poden molestar i poden dificultar, però sempre són conductes que ressalten que alguna cosa no està bé, i per això els infants fan el que poden. Quan el terra de les emocions és prou sòlid, tota la resta d’aprenentatges s’assoleix més eficaçment
També és bàsic que les persones que treballen juntes es coneguin, s´apreciïn i confiïn els uns amb els altres. D’altra banda, l’autoestima que sovint tant volem potenciar en els nens, també hem de treballar-la en nosaltres mateixos.
Finalment, ressaltar el tema de la comunicació en educació. Quantes vegades sorgeixen conflictes per no saber explicar-nos, per pressuposar, per no escoltar el que ens diu l’altre, per no posar-nos en el lloc de l’altre, per jutjar… Aprendre a comunicar-nos millor, serà una estratègia important en la resolució de conflictes.
Metodologia:
Curs pràctic i d´experimentació. Alternarem el treball individual, amb el treball per parelles i també en grup.
El Moviment, la música, el treball corporal i el treball amb objectes, seran el punt de partida i els elements en el que es basarà el curs.
AMIPA.