La fageda d´en Jordà, el bosc de ribera, l´alzinar, la roureda…

Dimensió món actual
Activitat: Estudi d’un bosc
Competències:                                                                                                                      4- Analitzar paisatges i ecosistemes tenint en compte els factors socials i naturals que els configuren, per valorar les actuacions que els afecten
Objectiu:
 Identificar els diferents elements que configuren una comunitat vegetal (estrats d’un bosc, superfície, relleu, fauna…)                                                      Continguts:                                                                                                                              – Ecosistema i paisatge:                                                                                                           . Els elements naturals i antròpics d’un paisatge.                                                                    . Els fenòmens naturals i els riscos ambientals .
Requeriments de l’activitat:
-llegir l’article ”les últimes notícies de volcans a la Garrotxa” i veure una filmació del paisatge de la de la Garrotxa. Es proposen des del CdA unes preguntes:
-Desapareixerà el bosc?. Com era la Fageda abans de l’erupció del volcà Croscat?
A l’escola els alumnes se’n plantegen una per resoldre durant l’activitat
Avaluació:
Nivell 1 Identifica els canvis produïts en un paisatge o ecosistema.                                      Nivell 2 Explica la modificació en un paisatge o ecosistema
Nivell 3 Relaciona els factors naturals i socials en un paisatge o ecosistema.