Lectura del paisatge des del volcà Montsacopa o volcà Bisaroques (S)

 Àmbit cientificotecnològic
Activitat: Lectura de paisatge
Dimensió indagació de fenòmens naturals i de la vida quotidiana
Competències:
2- Identificar i caracteritzar els sistemes biològics i geològics des de la perspectiva dels models, per comunicar i predir el comportament dels fenòmens naturals.
3- Interpretar la història de l’univers, de la terra i de la vida utilitzant els registres del passat

Objectiu: Descriure el paisatge de la zona a partir de l’observació directa i indirecta

Continguts:
– Mapes i perfils geològics.
– Model de tectònica de plaques.
– Model de canvis geològics.

Requeriments de l’activitat:
– Buscar informació de la zona volcànica de la Garrotxa.
Es proposen des del CdA unes preguntes:
-Com us imagineu que era el paisatge de la Garrotxa abans dels volcans?
Els alumnes formulen hipòtesis de com era el paisatge de la zona.
Avaluació:
Nivell 1  Identifica els aspectes del fenomen que poden explicar-se de manera científica i relaciona el fenomen amb el model de referència més útil per explicar aquests aspectes    Nivell 2  Construeix explicacions en termes d’aquestes relacions.
Nivell 3 Preveu l’evolució futura del sistema a partir de la situació actual.