En Màrius i la Pina

Nivell educatiu: Cicle Inicial de Primària (i adaptable a Cicle Mitjà)

L’objectiu principal d’aquesta activitat és que l’alumnat de Cicle Inicial de Primària percebi l’espai de les ruïnes d’Empúries com una ciutat on vivia, ja fa molt de temps, gent com ells, tot i que tenien usos i costums diferents.

L’activitat consisteix en una visita per la ciutat grega (Neàpolis) on realitzen una sèrie de jocs que ajuden els alumnes a entendre com vivien els grecs i romans fa més de vint segles.

Per tal de preparar convenientment l’activitat, es demana que l’alumnat conegui el conte de L’àvia Pina i en Màrius d’Empúries, que els posa en antecedents de com vestien i vivien els nens i nenes fa dos mil anys i, a més, permet treballar una sèrie de valors com ara l’amistat, el respecte mutu o la solidaritat.
Del conte hi ha dues versions, en funció de si es vol simplement aprofitar el suport gràfic per explicar la història, o si es vol fer una activitat de lectura, personal o col·lectiva.