Material pedagògic

El material pedagògic per la sortida: per la sortida hauríem de portar un quadern de treball o fitxa d’observacions o llibreta de camp, papers blancs, llapis, llapis de colors, càmera de fotos i de video, bosses de paper per recollir els tresors, un pot amb lupa per observar les bestioles sense tocar-les, mapa o plànol de l’itinerari, guies per identificar animals i plantes, instruments de mesura, …

La fitxa d’observació hauria de contenir: data, nivell alumnes, nº alumnes, durada de la sortida, lloc, acompanyants i objectius de la sortida. Caldrà indicar les coses que s’han observat, les qüestions que els alumnes han proposat, …

El mestre hauria d’anotar les qüestions que es proposa per la sortida o per sortides properes, problemes sorgits durant la mateixa, comportaments observats en els alumnes, frases interessants dels alumnes, material portat: què ha servit i què no, què ha faltat,…Com a cloenda de la sortida cal anotar també quin ha estat el retorn per part dels alumnes i el nostre per tal de tenir-ho en compte en posteriors sortides.

Després de la sortida, a classe:  Cal endreçar totes les descobertes fetes i mirar d’establir relacions entre elles ja que són aquestes les que permetran aproximar-nos a la idea del BOSC com a ecosistema 

S’ha d’aprofitar la utilització d’eines diverses que ajudin a la recerca i obrin nous espais d’investigació: les eines de representació espacial, l’estudi dels components del paisatge, la cronologia, els canvis en el bosc amb el pas de les estacions, el clima, escoltar i identificar els sons de la natura,…