Curs 11-12

CURS 11-12

LLOC: Biblioteca  de Can Peixauet

HORARI: Dijous de 13:00 a  14:00

ESCOLES QUE PARTICIPEN:

  • Escola Sagrada Família
  • Escola Les Palmeres
  • Escola Sant Just
  • Escola Mercè Rodoreda

CALENDARI DE LES SESSIONS

17 /11/11 Sessió de presentacióFuncionament del Seminari
1/12/11 Presentació de casos
19/01/12 Presentació Escola Sagrada FamiliaPresentació de dos casos de P5
9/02/12ATENCIÓ Aquesta sessió es farà el 23 de febrer Presentació Escola Sagrada FamíliaPresentació de cas de P3-Detectat a l’escola
1/03/12 Possibilitat: Escola Les Palmeres
22/03/12 Possibilitat: Escola Les Palmeres
26/04/12 Sessió a càrrec de l’Adela Gallardo
3/05/12 Presentació Escola Sant Just
24/05/12 Presentació Escola Mercè Rodoreda
7/06/12 Valoració i Cloenda

 

19 DE GENER DE 2012

ESCOLA SAGRADA FAMÍLIA

SÒNIA -P5

MARGA-P5

Què ens portem de la sessió?

Propostes i estratègies a treballar i/o tenir en compte en la transició d’etapa d’Infantil a Primària

Estratègies metodològiques

-Inclures més estones de joc en les activitats habituals de la classe.

-Símbols SPC a nivell general d’ús per tot el grup-classe.

Adaptat també per a alumnes amb altres problemàtiques (TDA-H, etc)

-Crear “El Racó de……” a la mateixa aula: en moments estructurats i pautats en que hi ha activitats que no estan programades pel nen/a amb TGD. Allà pot tenir horari, fotos, material adaptat, altres.

-Crear “L’Espai de……” a una zona externa de l’aula. Aprofitable en moments concrets i determinats de l’horari habitual i per determinades activitats esporàdiques. L’alumne TGD surt i està allà com a mesura “despressuritzadora”

-Organització estructurada del pati : se li dóna un contingut a aquells nens/es TGD amb els quals es veu que no s’organitzen l’estona d’esbarjo. Es treballa amb nens/es del grup, cada dia al pati fan uns jocs o activitats determinat

Estratègies organitzatives:

-Un referent que pugui tenir continuitat d’Infantil cap a Primària

(Pot ser auxiliar d’EE o Mestre/a d’Ed. Especial habitualment)

-Equip docent el màxim de reduït posible: menys persones fent més activitats, menys diversitat de mestres que intervenen amb l’alumne amb TGD

-Mestre/a tutor: continuïtat al menys a CI.

Procurar que no sigui amb reduccions de jornada etc

-Menys canvis d’espai

-A 3er trimestre P5 anar “preparant” el canvi:

*visites a la futura aula

*contactes programats amb el nou mestre tutor/a

__________________________________________________________________________

MARÇ DE 2012

ESCOLA LES PALMERES

OLIVIA-11-12

quadre OLIVIA IDEA 11-12

estrategies idea OLIVIA

___________________________________________________________

26 D’ABRIL DE 2012

ADELA GALLARDO-Seminari construcció de casos-abril-12

______________________________________________________________

3 DE MAIG DE 2012

ESCOLA SANT JUST

 

________________________________________________________________

24 DE MAIG DE 2012

ESCOLA MERCÈ RODOREDA


Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà Els camps necessaris estan marcats amb *