CURS 11-12
LLOC: Biblioteca de Can Peixauet
HORARI: Dijous de 13:00 a 14:00
ESCOLES QUE PARTICIPEN:
-
Escola Sagrada Família
-
Escola Les Palmeres
-
Escola Sant Just
-
Escola Mercè Rodoreda
CALENDARI DE LES SESSIONS
| 17 /11/11 | Sessió de presentacióFuncionament del Seminari |
| 1/12/11 | Presentació de casos |
| 19/01/12 | Presentació Escola Sagrada FamiliaPresentació de dos casos de P5 |
| 9/02/12ATENCIÓ Aquesta sessió es farà el 23 de febrer | Presentació Escola Sagrada FamíliaPresentació de cas de P3-Detectat a l’escola |
| 1/03/12 | Possibilitat: Escola Les Palmeres |
| 22/03/12 | Possibilitat: Escola Les Palmeres |
| 26/04/12 | Sessió a càrrec de l’Adela Gallardo |
| 3/05/12 | Presentació Escola Sant Just |
| 24/05/12 | Presentació Escola Mercè Rodoreda |
| 7/06/12 | Valoració i Cloenda |
19 DE GENER DE 2012
ESCOLA SAGRADA FAMÍLIA
SÒNIA -P5
MARGA-P5
Què ens portem de la sessió?
Propostes i estratègies a treballar i/o tenir en compte en la transició d’etapa d’Infantil a Primària
Estratègies metodològiques
-Inclures més estones de joc en les activitats habituals de la classe.
-Símbols SPC a nivell general d’ús per tot el grup-classe.
Adaptat també per a alumnes amb altres problemàtiques (TDA-H, etc)
-Crear “El Racó de……” a la mateixa aula: en moments estructurats i pautats en que hi ha activitats que no estan programades pel nen/a amb TGD. Allà pot tenir horari, fotos, material adaptat, altres.
-Crear “L’Espai de……” a una zona externa de l’aula. Aprofitable en moments concrets i determinats de l’horari habitual i per determinades activitats esporàdiques. L’alumne TGD surt i està allà com a mesura “despressuritzadora”
-Organització estructurada del pati : se li dóna un contingut a aquells nens/es TGD amb els quals es veu que no s’organitzen l’estona d’esbarjo. Es treballa amb nens/es del grup, cada dia al pati fan uns jocs o activitats determinat
Estratègies organitzatives:
-Un referent que pugui tenir continuitat d’Infantil cap a Primària
(Pot ser auxiliar d’EE o Mestre/a d’Ed. Especial habitualment)
-Equip docent el màxim de reduït posible: menys persones fent més activitats, menys diversitat de mestres que intervenen amb l’alumne amb TGD
-Mestre/a tutor: continuïtat al menys a CI.
Procurar que no sigui amb reduccions de jornada etc
-Menys canvis d’espai
-A 3er trimestre P5 anar “preparant” el canvi:
*visites a la futura aula
*contactes programats amb el nou mestre tutor/a
9 DE FEBRER DEL 2012
Escola Sagrada Família
MARÇ DE 2012
ESCOLA LES PALMERES
___________________________________________________________
26 D’ABRIL DE 2012
ADELA GALLARDO-Seminari construcció de casos-abril-12
______________________________________________________________
3 DE MAIG DE 2012
ESCOLA SANT JUST
________________________________________________________________
24 DE MAIG DE 2012
ESCOLA MERCÈ RODOREDA