CARRER NOU

[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=Q-74niVLbO8[/youtube]

El carrer nou té més o menys un segle i mig. Com que abans no hi era l’actual carrer de Baix, abans era el carrer de Baix el carrer Nou, però si volies escriure una carta per a algú d’aquell carrer, havies de posar que anava per al carrer Nou, però també s’ho diu perquè es va fer una mica més tard que els altres, i també li podies dir (encara més antigament) un nom polític que no es recorda gaire. El carrer nou comença (si comences per a dalt) a la plaça Pere Amat i acaba amb el número 51. Fa uns anys , durant un temps, hi va haver l’Ajuntament a aquell carrer, després en el mateix local s’hi va instal·lar un telèfon públic. També en aquest carrer s’hi trobaven el col·legi de les nenes, i dels nens. Es va fer la inauguració dels asfaltats dels carrers al 1973.

L’ajuntament vell

Fa molts anys,en una casa molt vella del carrer, es va habilitar com a ajuntament del poble. Hi va haver més de 5 alcaldes aproximadament. Recordem el nom d’un dels secretaris que es deia Valentí Ponsa. Al cap d’uns anys, s’hi va instal·lar la central de telèfons.

Les escoles

Abans hi havia l’escola de nenes al número 40, i al davant del número 19, l’escola de nens. Al costat de l’escola de nens hi havia una saleta on hi tancaven els nens i nenes que s’havien portat malament, o havien desobeït les normes de l’escola; aquella sala li deien “la presó”.

L’Antiga escola:

Serveis

Hi ha el veterinari, que abans era la farmàcia del poble, al costat hi ha la perruqueria canina,que era una  drogueria (productes de neteja), una fleca; “el Quixal”, el departament d’Urbanisme i Medi Ambient, que és on abans hi havia l’escola de música, la fruiteria que es diu ”Ca l’Ester”, on abans hi havia una tenda que es deia “Goita” que hi venien coses de tot tipus, i una empresa de disseny gràfic que es diu “ingenius”, al número 30 hi havia la única llibreria del centre del poble.

El departament d’Urbanisme i Medi Ambient: