Jo passo

Jo passo de ….

És una expressió complicada per les moltes connotacions que pot tenir, no es pot passar de política , de la societat, de les persones, de la feina, de la família, de alimentar-se, de l’educació, però de vegades dona ganes de passar.

En educació cada cert temps surten opinions e informes parlant de la qualitat, dels resultat, de la falta de mitjans i altres aspectes relacionats amb el tema, i tots reflecteixen la seva frustració d’una manera o d’altre opinant sobre la necessitat que els docents (mestres i professors) han de fer més, reciclar-se, ensenyar ciutadania, respecte, cuidar dels nens i aspectes que descaradament les famílies descarregant en un col·lectiu que la seu principal feina és l’educació en el més pur i ampli sentit de l’expressió.

Ser pares no es feina fàcil, no es tracta de formar una parella estable, de comprar una casa, un cotxe familiar, una gran cama de matrimoni i fer un … i nou mesos més tard apareix un fill o filla que en un futur immediat portarem a una bona escola, on es dedicaran a educar-la, i fins i tot a suplir les més elementals funcions i feines que el pare o la mare han de fer a casa, és a dir a descargar de feina al veritables responsables.

Les excuses  són amplies i molt variades, no ser que fer amb el meu fill ( x anys), no en fa cas i fa el que li dona la gana. Si te moltes feines escolars el pobre no pot gaudir del seu temps lliure i jo el pare el ting que controlar i al tornar de la feina estic cansat, he fet la meva jornada laboral a la fàbrica o l’oficina, aquesta feina que la treballi a l’escola que és l’obligació dels mestres, per això pago.

Si descarrego tot i més i l’estat em dona la raó per aconseguir els meus vots, no passa res, estic formant els homes i dones del futur.

La pregunta és, com ha de ser el futur?

Les noves generacions han de tenir els valors dels seus pares o no han de tenir valors?

Els pares actuals tenen ganes i capacitat per formar en col·laboració amb la resta de la societat als nois i noies actuals?

Com viurem al 2015?

Que passarà en un període de 5 a 8 any amb la nostra forma tradicional de vida, basada en el consum, la comoditat, la seguretat i el poder, si les previsions més pessimistes sobre el petroli es fan realitat i en uns pocs anys tenim un excés de consum i un descens del nivell dels pous, molt superior a la producció, generant un dèficit i per tant l’encariment del cru.

La nostra societat es veuria obligada a reduir el seu consum, per assegurar la subsistència i una continuïtat digna, o a lluitar pel petroli amb els mitjans que calgui per mantenir el nivell de vida el més similar a l’actualitat. Això últim, provocaria grans guerres entre productors i consumidors, no és una cosa nova si tenim una visió clara d’Afganistan e Iraq, és a dir entre pobres i rics, entre subdesenvolupats i desenvolupats.

Els grans exercits de la Terra en quin bàndol es trobaran, Xina lluitarà per …. , EEUU per … . Aquesta via es infructuosa i el seu resultat final el mateix, la destrucció a mig termini de la humanitat.

Esperen que nosaltres en pocs anys agafen la seguretat de que val més perdre un poc que tot, és fàcil reduir una mica el consum desmesurat, estalviar recursos i mantenir la esperança en l’ésser humà, que desaparèixer com els dinosaures.

Carmelo