Aquí us deixem unes presentacions perquè veieu com hem treballat:
Postals de Nadal
Hem treballat les opcions que ens donen els programes de document de text i la recerca d’imatges a Internet per dissenyar les postals de Nadal. Us deixem en cinc cèntims:
Controls de medi
L’alumnat de 5è fan de mestres i preparen el control de medi. Ells mateixos fan les preguntes i les responen, i de totes les preguntes s’escullen les més adequades per realitzar el control del grup classe. Us en deixem una petita mostra:
CONTROL 1:
ESCOLA EL CARMEL 5É MEDI SOCIAL I CULTURAL CURS 2011-2012
NOM: DATA:
1.Respon al teu quadern les preguntes següents :
a) Quan comença l’edat antiga? Quan comença l’escriptura
b)Quins segles comprèn l’edat contemporània? La edat moderna
c)Quins trets defineixen l’edat contemporània? Avui
2.Ordena cronològicament aquests esdeveniments del més recent:
a) Introducció de l’agricultura.3
b)Fabricació d’eines de metall.4
c)Descobriment de foc .2
d)Elaboració de pedra tallada.1
3.Contesta les preguntes següents:
a)En quins períodes es divideix la història? Edat paleolític , la edat del neolític i l’edat dels metalls
b)Quins períodes abasta la prehistòria ? el paleolític el neolític i l’edat dels matalls
c)Quines trets caracteritzen el paleolític? L’etapa mes antiga
I el neolític? Van descobrir que els humans van descobrí l’agricultura
d)Quan els humans comencen a utilitzar els metalls? L’edat dels metalls
4.Completa un quadre com aquet amb les característiques principals del neolític:
Aliments animals
Eines L’agricultura
5.Que cacen los de el paleolític ? animals.
CONTROL 2:
ESCOLA EL CARMEL CONTROL MEDI: LA PREHISTÒRIA
TERCER TRIMESTRE CURS:5É B
NOM: Ruthlyn Sayson
DATA: 24/04/12
1. Contesta les preguntes següents: (1 punts)
A) Què és la prehistòria? La prehistòria en què apareixen els primers homínids.
B) Digues quatre característiques del paleolític: La caça d’animals, la pesca i la recol•lecció, la fabricació d’eines i la creença en una vida després de la mort.
C) Què és el paleolític? El paleolític és la primera época de la prehistòria i va durar fins al sorgiment de l’agricultura.
ESCOLA EL CARMEL
MEDI SOCIAL TEMA 4
LES EDATS DE LA HISTÒRIA.
LA PREHISTÒRIA
CONTROL 3:
NOM:
DATA:
1-QUE ÉS UNA FONT HISÒRICA ? ( 1 PUNT )
ÉS QUASEVOL TEXT, RUÏNA, OBJECTE O RELAT QUE ENS APORTA INFORMACIÓ SOBRE EL PASSAT.
2-QUAN S’ACABA LA PREHISTÒRIA ( 1 PUNT )
QUAN COMENÇA L’ESCRIPTURA
3-PERQUÉ SERVEIX EL FOC ? ( 1 PUNT )
EL FOC SERVEIX PER L’ESCALFOR, LA LLUM, CUINAR ELS ALIMENTS, I ESPANTAR LES FERES A MÉS D’AFAVORIR LA COMUNICACIÓ I EL LLENGUATGE.
4-DIGUES QUIN SÓN ELS CINC PERRÍODES DE TEMPS ? ( 1 PUNT )
L’EDAT ANTIGA, L’EDAT MITJANA, L’EDAT MODERNA I L’EDAT CONTEMPORÁNIA
5-RESPON AQUESTES PREGUNTES? ( 2 PUNTS )
LA VIDA NÒMADA :JA QUE EL GRUPS HUMANS ES DESPLAÇAMEN D’UN LLOC A UN ALTRE EN CERCA D’ALIMENTAS.
COM ES DIU LES PINTURES QUE PINTAVEN? :AQUESTES PINTURES ES DIU PINTURES RUPESTRES.
6-COMPLETA ( 2 PUNTS )
Dictats
Els alumnes de 5è treballen els dictats a informàtica:
DICTAT 1: DOMÉNICA MERCHÁN
Domenica merchan
Bowen 11-11-11
EXERCICI 3
AL MIG DEL DESERT
En passar prop d`uns cactus altíssims, va notar com si els cactus li parlessin. Hi va parar molta atenció, i de mica en mica va entendre el que li deien. Els cactus li parlaven, feia vint-i-dos anys que li parlaven i ell mai no ho havia notat. El tractaven com un company que viu al desert, com un amic estrany que no els fa cap mal, com un germà curiós que camina i va amb barret i que forada la terra com un talp o una formiga, com un infant que, tot i que tenia més de seixanta anys, encara no havia entès quines eren les coses més importants d’aquesta vida, pobre…
DICTAT 2: DARINKA LAVAYEN
Dictat2 pag 37 Darinka Lavayen 22-11-11
L’àvia noruega
Jo sóc l’ àvia noruega d’aquell Heroi de qui ningú no sap el nom que va vèncer la Reina de les bruixes. Jo ho sé tot sobre les bruixes,però tota aquesta saviesa no en serviria de res si no ho expliques tot fil per randa el meu nét .Passo per excèntrica però més m’estimo que em considerin estranya que no pas un bleda assolellada. A la meva edat m’importa ben poc el dit de la gent, m’importa molt més sentir-me útil,i coses importantíssimes pel meu nét estimat.
Persona excèntrica: Dit de la persona estranya en alt grau en les seves maneres, en el seu capteniment.
Jo encara puc fer moltes coses: vol dir que pot fer moltes coses
Molt bé. Maria Jesús. 29-11-11
DICTAT 3: MILAGRO GUERRERO
Milagro Guerrero Exercici 1
4-11-11
EL MONSTRE FRANKEINSTEIN
El monstre de Frankeinstein estava seriosament preocupat perquè el Víctor Frankeinstein li havia posat un cervell una mica inútil : un cervell que no distingia la dreta de l’esquerra .Tanmateix, quan li picava el peu dret, es rascava l’esquerra ; quan feia foto, enlloc de tancar un ull els tancava tots dos ;i l’ hora de menjar no tenia prou puntaria per a introduir la callera dins la boca , ja que sempre encertava l’orella.
DICTAT 4: WINNIE BENARDINO
Winnie grace exercici 4
4-11-11
EL MONSTRE FRANKEINSTEIN
El monstre de Frankeinstein estava seriosament preocupat perquè el Víctor Frankeinstein li havia posat un cervell una mica inútil : un cervell que no distingia la dreta de l’esquerra .Tanmateix, quan li picava el peu dret, es rascava l’esquerra ; quan feia foto, enlloc de tancar un ull els tancava tots dos ;i a l’ hora de menjar no tenia prou punteria per a introduir la cullera dins la boca , ja que sempre encertava l’orella
Vist Maria Jesús 25-11-11
DICTAT 5:
L’àvia de l’ Heroi
Jo sóc l’àvia noruega d’aquell heroi de qui ningú no sap el nom que va vèncer la Reina de les Bruixes. Jo ho sé tot sobre les bruixes, però tota aquesta saviesa no em serviria de res si no ho expliqués tot fil per randa al meu nét. Passo per excèntrica, però més m’estimo que em considerin estranya que no pas una bleda assolellada. A la meva edat m’importa ben poc el dir de la gent, m’importa molt més sentir-me útil, i jo encara puc fer motes coses importantíssimes pel meu nét estimat.
-Excèntrica: persona que vol cridar l’atenció
Jo encara puc fer moltes coses:
Actuació dels alumnes de Cicle Superior
El dia de Sant jordi el alumnes de Cicle Superior van fer una actuació davant dels companys. Com els alumnes d’Educació Infantil no hi eren el divendres 27 van repetir l’actuació i tothom els vam aplaudir molt emocionats.
5è al RAID ATLÈTIC
18 d’abril a l’Estadi Lluís Companys de Barcelona, que va ser seu dels Jocs Olímpics a la Ciutat l’any 1992.
Vam fer curses amb cadires de rodes, el cros de 800 metres, estiraments, el joc de veritat o mentida, el salt de llargada i els 60 metres lisos. I ho vam passar genial!
Raid Atlètic’12 on PhotoPeach
De visita al Cosmocaixa
Ja érem tots a classe i les professores ens van dir que agaféssim les coses per sortir. Vam sortir de l’escola i ens vam dirigir al metro que justament teníem al costat. Estàvem dins del metro i cada classe va agafar un ascensor. A l’andana vam esperar el metro; quan va arribar vam pujar-hi tots i després vam pujar a l’autobús que ens portava al Cosmocaixa, el museu de ciència de Barcelona.
A l’entrada, hi havia unes estàtues d’Einstein i d’una altra persona, semblaven de veritat. Vam sortir al terrat, per menjar l’entrepà. Van quedar que entraríem de classe en classe. Un noi ens va dirigir fins a una noia que es deia Míriam, vam baixar unes escales per on es podia veure un arbre molt però que molt alt dividit per parts. La Míriam ens va portar un insecte pal, després vam veure peixos verinosos. La Míriam ens va portar un altre animal però aquesta vegada era una serp, feia una mica de por. També vam poder veure els nius de diferents animals: d’aranya, d’abella, d’ocells, etc…
Vam jugar a un joc de fulles amb la monitora, havíem de descobrir quines s’enganxaven i quines no. Ja es va acabar la ruta, i vam anar a veure animals, experiments i moltes coses més. Hi havia coses espectaculars com una esfera d’electricitat, un tros de gel on es podien fer formes, fòssils, anacondes, moltes pilotes en un cub que no paraven de botar i altres coses.

Després ens vam reunir tots i vam anar a un planetari, era com el cinema però sense pantalla, i aquest planetari ens va ensenyar com eren les estrelles, els planetes, la Via Làctia i constel•lacions. Vam anar a dinar tots i després ens van deixar jugar. Ja eren dos quarts de quatre i ja vam marxar. Vam tornar fent la mateixa trajectòria, fins que ja vam arribar a l’escola.
Christopher i Jordi
Cinquè
Punt verd a l’Escola!
Punt verd on PhotoPeach
Taller d’audiovisual: tipus de plans
Avui l’alumnat de 5è del taller d’audiovisual hem estudiat els plans: hem agafat una càmera de fotos i hem anat fotografiant objectes i persones en funció del pla que ens demanava l’Anna, la mestra. Com que ens ha agradat molt l’activitat, us en fem un resum!
Pla general
Pla sencer
Pla mig
Pla de bust parlant
Primer pla
Pla anericà
Pla de detall
D’excursió al Museu Blau
D’excursió al Museu Blau on PhotoPeach
El dia 15 de novembre vam fer una excursió al Museu Blau, plovia.
Vam sortir de l’escola a les 9.15h., vam fer transbord a Maragall per anar a la línia 4 i des d’allà fins a Maresme Fòrum. Va ser bastant avorrit perquè des de Maragall fins a Maresme Fòrum hi ha un bon tros.
Vam arribar més o menys a les 9.45h. i el primer que vam fer va ser esmorzar. Primer van entrar al Museu els dos sisès i després el 5è B. Com que fins a les 11.30h. no entràvem, vam jugar al “pilla-pilla”.
A dos quarts de dotze, va venir un senyor que ens va guiar fins a un lloc on vam deixar les nostres coses. En entrar al Museu, el primer que vam veure va ser l’esquelet d’una balena! Era gegant! Una dona ens va ensenyar una mica l’esquelet de la balena i ens va explicar el que veuríem: fòssils, minerals i animals.
Vam anar a la sala de les plantes: hi havia plantes fossilitzades de fa potser 1000 anys! Després vam anar a la planta dels animals: estaven tots dissecats. Hi havia un munt d’animals: peixos, lleons, conills, aus… i fins i tot hi havia un ratpenat!
Més tard, vam anar a una sala de cèl·lules; hi havia cèl·lules molt estranyes!
Per acabar, vam anar a la sala dels fòssils: hi havia uns trossets de meteorits, però també hi havia fòssils.
Finalment, vam esperar a reunir-nos tots i vam dinar. Un cop vam dinar, vam jugar una bona estona. Quan tornàvem cap a l’escola va arribar una tempesta fortíssima i, un cop a la classe, vam veure uns vídeos de l’any passat de la Castanyada… i així es va acabar aquest dia.
La sortida va ser molt guai!
Mohamed Kande i Toni Muñoz, 5è A.












