Em sap molt greu però m’he vist obligada a canviar d’adreça.
La nova:
Disculpa les molèsties.
Em sap molt greu però m’he vist obligada a canviar d’adreça.
La nova:
Disculpa les molèsties.
Joc de peces per copiar mosaics o crear-ne de propis.
És un maletí amb 42 peces i 24 targetes amb dibuixos per representar.
Hi ha moltes més versions però a mi m’agrada aquesta de DJECO per començar.
Pels nens més grans hi ha altres que tenen més peces i més petites, fins i tot poden ser magnètiques o esfèriques en comptes de planes.
De la marca BORRAS hi ha:
Comentari matemàtic
Jugant a fer mosaics es desenvolupa el coneixement espacial i el nen es familiaritza amb les figures geomètriques bàsiques. També s’exercita la creativitat.
Joc geomètric d’estratègia .
A partir de 8 anys.
És un joc d’origen neozelandès. Consisteix en 56 peces hexagonals diferents amb trossos de corba de diferents colors (groc, blau, vermell i verd).
Es pot jugar de diverses maneres, fins i tot fer solitaris, però la més comuna es intentar fer la línia més llarga possible del color propi.
Comentari matemàtic
Bo per aprendre a elaborar estratègies. Es reforça la imaginació geomètrica.
Té diferents nivells de joc i com que també intervé la sort, poden jugar persones de diferents edats.
Material de suport a l’aprenentatge matemàtic.
Fabricades per GOULA
Comentari matemàtic
Es poden utilitzar per què els nens VEGIN com es descomponen els nombres, com se sumen i resten… etc.
Si juguen amb les regletes lliurement es familiaritzen amb elles i assumiran abans aquests conceptes.
Joc de taula
Cada jugador agafa una targeta. Les targetes tenen dues cares que corresponen a dos nivells de dificultat. Es llença el dau i en el temps que marca un rellotge de sorra s’ha de recobrir un cert espai amb tres o quatre peces segons la targeta que tingui cadascun. En el mateix temps s’agafen uns “diamants” del taulell si s’aconsegueix l’objectiu. No guanya qui més targetes hagi aconseguit resoldre sinó qui més peces tingui del mateix color.
Comentari matemàtic
S’ha de pensar ràpidament. Ajuda a familiaritzar-se amb el recobriment de l’espai i la simetria de les peces geomètriques. Com que hi ha dos nivells de dificultat poden jugar nens i adults plegats. Potser els més petits hauran de començar per resoldre els reptes sense agafar els diamants i més endavant ja podran jugar al joc de la manera ordinària.
Joc d’estratègia
Per torns, cada jugador agafa una targeta on hi ha dibuixat un tros de territori i l’afegeix al territori que es va formant en mig de la taula. A més, cada jugador disposa de set fitxes que pot col·locar a camins, camps, ciutats i convents segons l’interessi. Aquestes fitxes fan que els jugadors obtinguin punts al llarg de la partida i al recompte final. S’han d’elaborar estratègies tant per col·locar les targetes de territori com per situar les fitxes.
Fabricat per: DEVIR
Existeixen ampliacions del joc bàsic.
S’organitzen campionats a festes majors i fires.
Comentari matemàtic
Cal pensar bé l’estratègia a seguir en cada judada. Estimula la concentració i el pensament abstracte.
Activitat lúdica.
Això s’ha fet tota la vida barrejant aigua i sabó de rentar els plats.
Sembla ser que amb una mica de glicerina la barreja millora i es poden fer de gegants, però jo encara no he trobat la proporció adequada. He vist per internet que es recomana: 50% d’aigua, 40% de sabó i 10% de glicerina, però a mi així no m’ha sortit gens bé. Si algú troba la proporció bona l’agrairé que ens ho faci saber.
Comentari matemàtic
Ajuda als petits a fer les coses amb paciència i delicadesa.
Es pot experimentar amb filferros fent formes diferents i veient que les bombolles són sempre esfèriques, així es poden tractar les formes i els volums.
Joc clàssic
Poden començar a jugar nens molt petits, d’uns tres o quatre anys.
Va bé per aprendre a contar i a respectar el torn i les normes del joc.
Com que l’atzar juga un paper molt important, em sembla molt adequat per jugar nens de diferents edats o amb adults.
Comentari matemàtic
Els més petits començaran a familiaritzar-se amb els daus i els nombres fins a 10 (quan s’hagi de comptar fins a vint es pot dir que s’ha de comptar dues vegades fins a deu). Poc a poc sorgiran les estratègies.
Ideal per jugar en família.
Joc d’estratègia
Seguint unes determinades regles les boles d’un jugador han d’empènyer les de l’altre fins a fer-les fora totes.
Pàgina web interessant que hi profunditza
Comentari matemàtic
Afavoreix la concentració i l’elaboració d’estratègies.
No és gaire indicat per nens ja que és una mica complex i cal certa destresa per empènyer les boles.
Joc d’habilitat.
Es tracta d’agafar palets sense moure la resta.
Una pàgina molt bona que en parla és: WEB
Comentari matemàtic
Al final el recompte de punts no es fa només pels palets que s’han aconseguit sinó també pel seu valor (determinat pels colors), això s’ha de tenir en compte a l’hora de jugar per tal d’agafar el palet que més punts doni sempre que sigui possible.
Jugant-hi es desenvolupa la paciència i la motricitat fina.