TRETS D’IDENTITAT
VOLEM:
1.- UNA ESCOLA QUE PROCURI L’ADQUISICIÓ DE LES COMPETÈNCIES BÀSIQUES.
Volem que els alumnes adquireixin els coneixements i les habilitats que els capacitin per accedir a la cultura i incorporar-se a la societat .
Es procura que els alumnes adquireixin les competències bàsiques en les diferents àrees d’aprenentatge i es valora molt la seva formació com a persones i membres de la societat.
A part de les activitats d’aprenentatge realitzades a l’escola, es programen altres activitats com sortides, visites a museus, exposicions, audicions musicals, representacions teatrals, perquè els nens aprenguin a comportar-se en tots els àmbits, en contacte amb altra gent, eduquin la seva sensibilitat, valorin l’art…
2.-UNA ESCOLA OBERTA I RECEPTIVA A TOT I A TOTHOM
Volem una escola oberta i receptiva a tot i a tothom.
Estem disposats a rebre tota mena de suggeriments i aportacions a fi de millorar i actualitzar l’educació dels nostres alumnes.
L’escola acull a tothom, respectant ideologies, religions, costums… i ajuda a desenvolupar al màxim totes les seves capacitats, donant igualtat d’oportunitats als nens i a les nenes.
3.- UNA ESCOLA INTEGRADA ALS MUNICIPIS I INTEGRADORA
Volem que els nens i nenes estimin els seus municipis i que la gent dels municipis estimin l’escola.
L’escola fomenta aquesta estima :
– Incloent el coneixement i estudi dels municipis i la comarca en el P.C.C.
– Participant activament en els esdeveniments culturals, esportius , festius…
– Organitzant dinars i sopars de germanor, festivals i festes escolars per afavorir la convivència entre la comunitat escolar i la gent dels municipis.- També es demana la col•laboració de pares i altra gent dels municipis, en dies culturals, per explicar o mostrar als alumnes el seu ofici, la seva especialitat, una tècnica artesana…
4.- UNA ESCOLA FETA AMB LA PARTICIPACIÓ D’ALUMNES, PROFESSORS, PARES i AJUNTAMENT .
Per aconseguir l’educació integral dels nostres alumnes cal la interrelació de tots els sectors en que l’alumne està immers.
* Els pares , a través de l’A.M.I.P.A., col•laboren amb l’escola organitzant les activitats extraescolars, la Festa Fi de Curs, el Casal d’estiu…
* Els pares i l’Ajuntament, mitjançant el Consell Escolar, participen en el govern de l’escola, ajudant a elaborar, revisant i aprovant el Pla Anual, el Projecte Educatiu, el Reglament de Règim Intern…
* Es procura que els alumnes se sentin partícips de la seva pròpia educació i formació, motivant-los en tot moment i utilitzant una metodologia activa Juntament amb els professors elaboren la normativa general de l’escola.
5.- UNA ESCOLA QUE FOMENTI UNA RELACIÓ SINCERA I OBERTA ENTRE ALUMNES, PARES I PROFESSORS.
Volem fomentar una bona relació entre professors i alumnes perquè només pot haver-hi formació i educació si els alumnes estan receptius.
Volem un clima de confiança , sinceritat, comunicació i col•laboració per part de professors i pares perquè ens uneix un objectiu comú que és l’educació.
Es fan reunions generals de pares, reunions per cicles, xerrades informatives.
Els pares poden demanar entrevista amb el tutor/a del seu fill/a sempre que vulguin i
ho creguin necessari. Així mateix, el tutor/a convoca als pares, com a mínim una vegada durant el cicle.Els pares reben cada mes un full informatiu on se’ls informa de totes les activitats de l’escola.
6.- UNA ESCOLA QUE EDUQUI EN ELS VALORS
Eduquem valors com responsabilitat, participació , tolerància, sociabilitat, respecte als altres i a les seves opinions, respecte pel medi ambient…
En el P.C.C. de cada àrea i en les unitats de programació es dona importància als continguts d’actituds, valors i normes.
Treballem els hàbits i les bones maneres, participem en campanyes d’ajuda al tercer món…
Es programen cada curs unes colònies , on els nens han de conviure i compartir.
7.- UNA ESCOLA GESTIONADA ENTRE TOTS ELS PROFESSORS
Volem que tots els professors estimin l’escola , la sentin seva i coordinin el seu treball amb coherència i professionalitat.
Les tasques administratives i organitzatives de l’escola estan repartides entre tots els professors per compartir responsabilitats, reduir la feina , possibilitar una major dedicació als alumnes i en definitiva fer la feina més ben feta.
8.- FER DE L’ESCOLA UN LLOC AGRADABLE I ON TOTHOM HI VINGUI CONTENT.
Volem que els alumnes se sentin ben acceptats, compresos, estimats…
Que vinguin a l’escola contents , amb ganes d’aprendre i de col•laborar en la seva formació.