Presentació de l’activitat
La següent activitat està destinada a l’alumnat del 1er curs del Cicle Formatiu de Grau Mitjà de Perruqueria i cosmètica capil·lar. Amb aquesta activitat treballarem la part dels continguts de la Unitat Formativa 2 Pentinats i acabats, del Mòdul Professional 01 Pentinats i recollits.
Descripció i organització de l’activitat
L’activitat consisteix en organitzar-se en parelles i realizar un pentinat adequat a l’altra companya segons el tipus de vissagisme, característiques del cabell, necessitats i demandes, etc. Després us haureu de gravar mentre realitzeu la técnica i penjareu el vídeo al “Youtube”.
Finalment veurem el vídeo a l’aula i el comentarem amb tots els companys i presentareu en un dossier la tasca que heu realitzat.
He escollit aquest tipus d’activitat per que em pareix una manera més atractiva i dinàmica d’aprendre la part més feixuga d’aquest mòdul, ja que és pràcticament pràctic i considero també que és un element extra que enriqueix la tasca dels estudiants. Em de tenir present que estem treballant amb un alumnat que vol entrar al món laboral l’abans possible i aquest tipus d’activitats ens ajuden
Criteris d’avaluació
El professor avaluarà el treball individual i en grup. Llegiu el quadre següent per saber el que es considerarà un nivell incomplet, acceptable, bo o excel·lent dels diferents aspectes en què consisteix aquesta tasca.
Incomplet0-4 |
Acceptable5-6 |
Bon nivell7-8 |
Excel·lent9-10 |
Puntuació | |
Actitud cap a la tasca |
Els alumnes mostren molt poc interès cap a la tasca, no escolten el professor, respecten poc els companys i es distreuen amb l’ús de l’ordinador. |
Els alumnes mostren un cert interès, però tenen dificultats d’atenció i de respecte dins l’aula, i/o de presentació puntual de les tasques. |
Els alumnes mostren interès cap a la tasca, però la seva actitud i presentació puntual de les tasques són millorables. |
Els alumnes mostren interès cap a la tasca, escolten les indicacions del professor, són respectuosos amb els companys, i presenten les feines revisades i de manera puntual. |
|
Dossier en word: contingut |
Els alumnes tenen dificultats per comprendre els textos, i no són capaços d’extreure la informació demanada, ni poden extreure conclusions o fer reflexions pròpies. |
Els alumnes comprenen amb alguna dificultat els textos i extreuen la informació bàsica, encara que necesiten ajuda per poder aportar les seves pròpies conclusions o reflexions. |
Els alumnes saben extreure la informació, demostren comprensió i capacitat de síntesi, i poden arribar a un nivell acceptable en l’extracció de conclusions i reflexions pròpies. |
Els alumnes saben extreure tota la informació, demostren comprensió i capacitat de síntesi, i són capaços de reflexionar i treure conclusions, presentant-les amb una redacció atractiva. |
|
Presentació oral |
L’alumne no ha fet la presentació oral o l’ha fet amb greus mancances de forma i de contingut. |
La presentació conté la informació bàsica, però té defectes importants de contingut, de presentació i d’adequadació de les imatges. |
La presentació està organitzada de manera correcta, i les aportacions estan relacionades amb el tema. |
La presentació està ben organitzada, és fàcil d’entendre i les aportacions estan relacionades amb el tema. |
|
Treball en grup |
El grup no és capaç d’organitzar-se, ni de repartir responsabilitats i prendre decisions en comú. |
El grup s’organitza, però amb un repartiment desigual de les tasques, i sense compartir correctament la informació i les decisions. |
El grup funciona correctament, però hi ha mancances de distribució de responsabilitats o de planificació. |
El grup és capaç d’organitzar-se; sap distribuir responsabilitats, planificar la feina, compartir la informació i prendre decisions en comú. Tot el grup s’implica en la tasca. |
|
Posada en comú |
El grup és incapaç de fer la posada en comú de manera adequada, i no escolta els altres grups. |
El grup té dificultats per fer una exposició clara i ordenada de la seva informació, i per escoltar les dels altres grups. |
El grup exposa la seva informació amb to de veu, coherència i claredat correctes, i escolta amb respecte les exposicions dels altres grups. |
El grup exposa la seva informació amb to de veu, coherència i claredat excel·lents, i escolta amb respecte i interès les exposicions dels altres grups. |
Reflexió
He escollit el youtube perquè crec que és un recurs el qual podem promoure per una part el treball cooperatiu i per l’altra l’autonomia de cadascun dels alumnes.
Considero que la proposta la qual les alumnes puguin desenvolupar algunes de les activitats a l’aula i d’altres a casa, és positiva pel seu aprenentatge, ja què, d’aquesta manera, amb l’explicació nostra dels continguts a l’aula més la segona llegida que han de fer elles a casa per poder realitzar les activitats, se’ls hi quedaran millor els continguts.
He escollit aquest tipus d’activitat per que em pareix una manera més atractiva i dinàmica d’aprendre la part més feixuga d’aquest mòdul, ja que és pràcticament pràctic i considero també que és un element extra que enriqueix la tasca dels estudiants.
Dimensions
Fa referència a les dimensions 1 i 3.
1. Està relacionada amb l’ús de dispositius, aplicacions i programari. Garanteix la capacitació de l’alumnat en la producció de documents, amb independència del tipus d’aplicació utilitzada i de l’evolució constant de l’escenari digital.
3. En aquesta dimensió s’aborden les capacitats de comunicar de manera interpersonal o col·laborativament, produint i interpretant missatges multimèdia, així com la publicació a Internet.
Competències digitals
Competències dimensió 1
Seleccionar, configurar i programar dispositius digitals segons les tasques a realitzar
Competències dimensió 3
Utilitzar les aplicacions bàsiques d’edició d’imatge fixa, so i imatge en moviment per a produccions de documents digitals