DESCOBERTA DE L’ENTORN.

El FIL CONDUCTOR d’aquest bloc és treballar diferents activitats que vagin relacionades amb la DESCOBERTA DE L’ENTORN.

En aquest bloc es treballen les Festes Populars com pot ser la Castanyada  el Nadal i el Carnestoltes. També es treballen alguns aspectes relacionats amb les estacions, com els fruits i fruites de la tardor i l’hivern.

El treball de grup sobre els sentiments l’he considerat apropiat posar-ho per conèixer millor el grup-classe i són una serie d’activitats que es poden relacionar amb el fil conductor que tu  consideris.

Amb el programa Audacity he treballat els animals de granja, és un conte que va molt bé per fer els primers dies d’escola a P3 i durant l’adaptació.

D’altra banda hi he afegit un projecte que hem treballat a l’aula  de P3  sobre el Mar Mediterrani i considero que és molt interesant.

Espero que us agradin les activitats!

Publicat dins de General | Deixa un comentari

EL MEU PALLASSO

He creat amb format de google docs un POEMA molt bonic relacionat amb el  CARNESTOLTES. Esperrem que us agradi!

Els  OBJECTIUS d’aquesta activaitat són:

  1. Conèixer un poema relacionat amb el Carnestoltes.
  2. Potenciar la capacitat de memòria i retenció.
  3. Treballar el fonema de la lletra “S”.
  4. Aprendre a escenificar el poema a partir de la imaginació.
  5. Gaudir de l’activitat.

TEMPORALITZACIÓ: Una sessió de 45 minuts aproximadament.

METODOLOGIA:

La mestra presentarà el poema amb la pissarra digital, els nens/es podran veure les imatges i la mestra anirà llegint la poesia mentre es va passant. un cop ho han vist tot ho tornaran a repetir tots junts per trossos, i finalment entre tots hauran de buscar una manera per escenificar el poema.

Aquest poema és molt indicat per fer logopedia i treballar el fonema de la lletra “S”. També es convenient treballar-ho en petit grup de 6 o 7 nens/es.

Publicat dins de General | Deixa un comentari

CONTE :EL CARNESTOLTES I LA VELLA QUARESMA

Aquest és el vídeo del CARNESTOLTES I LA VELLA QUARESMA.

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=oOc2mD-Fliw&feature=related[/youtube]

Esperem que us agradi!

OBJECTIUS:

  1. Conèixer el conte del Carnestoltes i la vella Quaresma.
  2. Aprendre estar en silenci durant l’explicació del conte.
  3. Gaudir del conte.

TEMPORALITZACIÓ:

L’activitat es realitzarà en una sessió de 45 minuts aproximadament.

METODOLOGIA:

En primer lloc la mestra presentarà els infants el conte del Carnestoltes, es seuran en roltllana i la pissarra digital ja estarà apunt per començar. Veuran el conte del Carnestoltes i posteriorment la mestra farà preguntes de comprensió del conte. D’aquesta manera pot avaluar si ho han entes i/o si els hi ha agradat.

Publicat dins de General | Deixa un comentari

PROJECTE: EL FONS MARÍ DEL MAR MEDITERRANI.

http://hipolit2.xtec.cat/llibres/gpalma_2726/llibre

En aquest enllaç hi trobareu un mini projecte que han fet els nens i nenes de P3 de l’escola Sant Pere Chanel. Varem treballar el FONS MARÍ DEL MAR MEDITERRANI en diferents sessions i activitats que varen aprendre i van gaudir molt.

Els OBJECTIUS d’aquestes activitats son:

  1. Conèixer alguns animals, peixos i plantes del mar mediterrani.
  2. Saber diferenciar quins animals viuen al mar meditarrani i al mar tropical.
  3. Experimentar una vivència en primera persona per anar a les peixeteries.
  4. Treballar la capacitat de creació realitzant diferents activitats plàstiques.
  5. Gaudir de les activitats.

TEMPORALITZACIÓ:

Cada activitat que es veu al llibre digital es va fer en una o varies sessions depenent de l’activitat. Algunes d’elles van ser en petit grup (com el mural del fons del mar) i d’altres va ser en grup gran (com l’activitat de la pissarra digital, els bits i l’avaluació inicial i final).

METODOLOGIA:

En el LLIBRE DIGITAL està explicat que es va fer i de quina manera, així doncs és molt fàcil mirar-ho i anar seguint les indicacions que estan explicades pagina per pàgina.

Espero que us agradi, els nens i nens de P3 s’ho han passat molt bé!

Publicat dins de General | Deixa un comentari

ACTIVITAT SOBRE L’HIVERN

http://www.glogster.com/gjjs4/glog-gjjs4/g-6lprica1qekvsapgpe32aa0?s=imgglog

Els OBJECTIUS d’aquesta activitat son:

  1. Utilitzar el vocabulari relacionat amb l’hivern.
  2. Potenciar la capacitat de memòria i d’imaginació.
  3. Conèixer el vestuari de l’hivern.
  4. Respectar el torn de paraula en una conversa.

En aquest GLOGSTER hi podem veure diferents activitats:

  • Vídeo relacionat amb l’hivern.
  • Imatges relacionades amb les peces de roba de diferents estacions.
  • Dues dites sobre l’hivern.
  • Canço sobre l’hivern.

TEMPORALITZACIÓ:

L’activitat es realitzaria amb 2 sesions de 1 hora aproximadament; una primera per veure el vídeo i fer conversa. La segona per aprendre les dites i fer l’activitat proposada de les peces de l’hivern.

METODOLOGIA:

En una primera sesió  es miraria el vídeo i aprofitat que no hi ha veu i només música es pararía en alguns moments per fer preguntes i conversar. ex: Què li ha passat al ninot de neu? Que creus que farà el nen?, etc…

En la segona sesió  memoritzarem i escenificarem les dues dites varies vegades  i després farem l’activitat de les peces de roba de vestir. Quin d’aquests nens va més preparat per l’hivern? Farem una conversa posterior respectant el torn de paraula i treballant el vocabulari.  I per acabar escoltarem la canço de l’hivern per relaxar-nos.

Publicat dins de General | Deixa un comentari

Conte amb sons: LA VACA MARIONA

Hola companys, aquest és un conte per treballar els sons i que els nens/es hi participin. S’ho passen molt bé!
A mi sobretot m’ha agrada explicar-lo a l’adaptació de P3.
Us deixo amb la gravació del programa audacity, a veure si us agrada!

Els OBJECTIUS d’aquest conte son:

  1. Potenciar la capacitat d’escolta d’un conte.
  2. Treballar les onomatopeies i els sons.
  3. Participar activament del conte.

TEMPORALITZACIÓ: La durada d’aquest conte és de 45 minuts aproximadament entre explicar-lo i fer una conversa posterior del conte.

METODOLOGIA:

Escoltaran el conte del programa audacity i mentrestant la mestre anirà ensenyan unes imatges relacionades amb el conte. El treball més important es que els infants participin de forma espontania i oberta. Posteriorment la mestra farà unes preguntes per veure si han entes el conte i si els hi ha agradat.

I vet aquí un gos, i vet aquí un gat que aquest conte s’ha acabat. I podeu aplaudir si us agradat!

Publicat dins de General | Deixa un comentari

Conte: CAROLINA I EL TIÓ.

Ja és Nadal! Aquest és un conte molt bonic que de ben segur que us agradarà. Bones Festes i Feliç 2011 a tots/es.

Edu3.cat

Els OBJECTIUS d’aquesta activitat són:
– Conèixer un conte nou sobre el Nadal i el Tió.
– Potenciar la Festa de Nadal com un treball en valors.
– Saber estar en silenci i respectar el torn de paraula.
– Comprendre la moral del conte.
– Gaudir de l’activitat.

TEMPORALITZACIÓ: Durant una sessió de 1 hora aproximadament entre veure el conte i fer conversa de comprensió del conte.

METODOLOGIA:
Els infants es seuran en rotllana per poder veure la pissarra digital que ja estarà preparada anteriorment. La mestra els hi explicarà que aquest és un conte de Nadal i que segurament no el coneixen, que estiguin ben atens perquè desprès farà algunes preguntes.
Desprès de veure el vídeo la mestra realitzarà preguntes als infants per saber si han entès el conte i si han captat la moral de la història. D’aquesta manera també pot fer una mica d’avaluació de la comprensió del conte i si es pot tornar a repetir un altre dia o no.

Publicat dins de General | Deixa un comentari

TREBALL DE GRUP.LES EMOCIONS.

Aquesta activitat té com a OBJECTIUS:

  1. Saber expressar sentiments i emocions en determinades situacions.
  2. Respectar el torn de paraula per parlar.
  3. Aprendre a escoltar als altres.

TEMPORALITZACIÓ:
Aquesta activitat es dividirà en 5 sessions de 45 minuts, i en cadascuna d’elles es portarà el material necessari si s’escau per un millor desenvolupament de l’activitat.

METODOLOGIA:
Abans de començar cada sessió posarem una música relaxant i tranquil·la i farem que els infants estiguin en silenci i l’escoltin durant 5 minuts.
Desprès ja podem començar, cada sessió serà diferent, algunes només constaran en ensenyar imatges i que els infants expressin allò que els fa sentir aquella situació i ho relacionin amb un aspecte que hagueren viscut anteriorment.
Altres sessions necessitarem divers material perquè es puguin expressar lliurement i jugar. Podem observar i apuntar si cal que fa cadascun d’ells, com juguen , com es relacionen, la capacitat d’imaginació…
En acabar cadascuna de les sessions els hi podem preguntar si els hi ha agradat i el per què. Intentarem que cada infant s’alliberi en diferents situacions tan sigui verbalment com expressant-ho amb moviments i expressions.

Publicat dins de General | Deixa un comentari

EL RACÓ DE LA TARDOR

 

 

 

 

 

Aquest és el racó de la tardor de la nostra classe. Podeu veure la Maria Castanyera i totes les cançons i poemes que hem aprés de la TARDOR.

Tambe tenim cistelles amb fulles, castanyes, aglans, pinyes, pinasa…  que varem recollir quan varem anar d’excursió al Parc Dalmau de Calella. I sabeu qui va apareixer al Parc? La Castanyera! i vam ajudar-la a buscar totes les castanyes que havia perdut, perquè ella és molt vella. I ens ho varem passar molt bé!

ACTIVITAT: TAST DE FRUITS I FRUITES DE LA TARDOR.

Els OBJECTIUS d’aquesta activitat son els següents:

  1. Descobrir noves textures i gustos mitjançant la manipulació d’alimets.
  2. Conèixer els diferets tipus de fruits i fruites que hi ha a la tardor.
  3. Saber expressar els sentiments quan menges algun fruit o fruita de la tardor.
  4. Despertar la curiositat per provar diversos fruits i fruites de la tardor.
  5. Gaudir de l’activitat.

METODOLOGIA:

En primer lloc la mestra explica als infants que és cada aliment i s’esdevé la conversa, si ho coneixen , si ho han provat alguna vegada…  i ensenya una per una com son senceres i després pelades (com es per dins una magrana, el raïm, la taronja, l’avellana, pinyo, nous, atmetlles….)

Després es prepara  en diferents plats els fruits de la tardor  (sense closca) com; pinyons, nous, atmetlles, figües seques…. i en un altre la fruita de la tardor ( ben pelada i neta) taronges, mandarines, raïm, magranes, figues naturals…

Es tracta de que els infants aprenguin a degustar i conèixer els fruits i fruites de la tardor i en gaudeixin, i que aprenguin a expressar si els hi agrada o no i perquè.

Proveu de fer aquesta activitat a infantil, segur que els hi agrada!

Publicat dins de General | Deixa un comentari

LA TARDOR DE VIVALDI

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=tocKEj9PdZM&feature=related[/youtube]

Aprofitant que estem a la tardor , un moment de relax amb música de Vivaldi i imatges de la tardor. Molt bonic …..

Publicat dins de General | Deixa un comentari