Quina informació hem de donar a les famílies?

Article 7
Participació de les famílies
7.1 Per tal de facilitar l’exercici del dret i el deure de les famílies a participar en el procés educatiu dels seus fills i filles, el centre ha d’informar els pares, les mares o els representants legals de la seva evolució escolar per mitjà d’informes escrits, entrevistes individuals, reunions col·lectives i altres mitjans que consideri oportuns. Els informes escrits s’han de fer, com a mínim, un al final de cada trimestre del curs escolar i un altre en finalitzar el cicle.
7.2 La periodicitat i l’organització de les entrevistes individuals i reunions col·lectives amb els pares, les mares o els representants legals dels alumnes les fixarà cada centre en la seva programació general anual. S’ha de garantir, com a mínim, una entrevista individual a l’inici de l’escolaritat, una altra al llarg de cada curs, i una reunió col·lectiva a l’inici de cadascun dels cursos del cicle.
7.3 En l’informe de final de cicle s’ha d’incloure la valoració global del cicle, la de les àrees i les decisions relatives al pas de cicle o etapa següent.

 

L’ordre no especifica què ha de constar als informes. En tot cas s’entén que hi han d’aparèixer les qualificacions quantitatives de les àrees.

No es parla de l’assoliment de les competències, tot i que es pot informar a les famílies per altres vies (reunions, entrevistes…) 

L’article que ens parla dels informes es titula Participació de les famílies, però només ens indica el procés per informar-les de l’evolució escolar dels alumnes.

  • Com podem reflectir als informes el grau d’assoliment competencial dels alumnes?
  • Cal anar més enllà i implicar més activament les famílies també en el procés d’avaluació?
Aquest article ha estat publicat en Avaluació, General. Afegeix a les adreces d'interès l'enllaç permanent.

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà Els camps necessaris estan marcats amb *