Vols escoltar els programes d’aquesta setmana?
Tota les notícies dels nens i nenes de P4
Visitem Ràdio Barberà
| 20160525anemalaradiop4a |
| 20160527anemalaradiop4b |
Els nostres programes de ràdio d’aquesta setmana.
[youtube]https://youtu.be/vF_XX3pzbcw[/youtube]
[youtube]https://youtu.be/f7O0rwKYHBw[/youtube]
[youtube]https://youtu.be/LaHkjOCCMX4[/youtube]
[youtube]https://youtu.be/3EOVtAperJE[/youtube]
[youtube]https://youtu.be/z_E8j1OyP2g[/youtube]
[youtube]https://youtu.be/VaIqgBF6gx8[/youtube]
[youtube]https://youtu.be/hA4GBTkdWqw[/youtube]
En Sergio, el papà del Martí ha vingut a explicar-nos la seva experipencia fent ràdio. També ens ha fet un cop de mà amb els cables i l’equip de ràdio. Ara ja tenim per poder fer servir el tècnic de so:
| 20160518radioambelsergio |
[youtube]https://youtu.be/6ZRm-TvRpvw[/youtube]
Iniciem el treball a la ràdio perquè:
– És important iniciar el treball d’alfabetització audiovisual.
– Els alumnes responen amb una gran motivació i interès.
– Es poden abordar aprenentatges significatius.
– Es fomenta l’autonomia i la responsabilitat dels alumnes.
– Se superen dificultats expressives i de timidesa.
– Es globalitza l’aprenentatge mitjançant altres matèries.
– Es fomenta el treball en grup i l’actitud cooperativa.
[youtube]https://youtu.be/7tx-MXkRgd4[/youtube]
[youtube]https://youtu.be/nawG37A1j-0[/youtube]
[youtube]https://youtu.be/CFBX6IntFkg[/youtube]
El fet d’introduir activitats de ràdio a l’escola no prové de l’afecció de la mainada per la ràdio. Els nens no són consumidors del mitjà ràdio de manera habitual. És a l’adolescència que s’afeccionen gairebé de forma exclusiva als programes musicals, bàsicament la radiofórmula. Al capdavall, els continguts dels programes de ràdio s’adrecen fonamentalment a un públic adult.
Però, ja que la ràdio incideix en aspectes fonamentals de l’aprenentatge com ara la lectura, l’expressió oral, la dicció, l’entonació, la redacció i l’estructuració d’idees, . És un bon recurs didàctic que trobem a totes les llars i que és a l’abast de tothom.
Incorporar les activitats radiofòniques al currículum :
– La utilització de documents sonors en les àrees curriculars.
– L’ús de gravacions sonores com a testimoni dels esdeveniments escolars.
– La creació de tallers de so / ràdio.
[youtube]https://youtu.be/X7jI1VxQv4c[/youtube]
[youtube]https://youtu.be/ZcBalHilLlc[/youtube]
[youtube]https://youtu.be/dfyY3meqbRc[/youtube]
La ràdio, element bàsic de l’Educació Audiovisual
La ràdio és, sens dubte, el mitjà de comunicació menys usat per part del sistema educatiu. I menys encara de manera sistemàtica. És per això que cal aprofitar les seves virtualitats educatives i integrar el treball radiofònic en les tasques escolars. És lògic que, dins de les tecnologies de la informació i la comunicació –TIC-, aparegui el treball amb els mitjans de comunicació de masses (televisió, ràdio, premsa, internet, etc.).
La ràdio és un mitjà viu que promou la comunicació, facilita la lectura i la comprensió dels textos i agilita les tasques de redacció dels alumnes. És per això que cada cop més escoles i instituts estudien el fenomen radiofònic sistemàticament. El treball radiofònic resulta un estímul que potencia les activitats escolars des de diferents perspectives:
– Reforça el treball en equip.
– Fomenta el debat i l’aprofundiment dels temes.
– Estimula l’ús de la comunicació oral, ensenya a utilitzar la veu, amplia el vocabulari, ensenya -en definitiva- a saber expressar-se.
– Incita a la reflexió i al respecte per l’interlocutor.
– Responsabilitza els nois i noies en una tasca que va més enllà de l’activitat escolar. A més, altres nens i adults poden avaluar el seu treball.
– Possibilita l’estudi, la reflexió i el debat a partir d’una fórmula divertida.
ELS NENS DE 6è ENS FAN UNA ENQUESTA PER LA RÀDIO….
| 20160216ENTREvistaradio&e |
