HEM PORTAT A L’ESCOLA LA CAIXA D’EXPRESSART PER ENDINSAR ALS ALUMNES A L’ART CONTEMPORANI COM A GENERADOR D’APRENENTATGES DIVERSOS I CONVERTIR-LO EN PUNT DE PARTIDA PER A MÚLTIPLES ACTIVITATS… PREPARATS???
Com cada matí estàvem a la rotllana i ha aparegut una caixa per sorpresa: -Què podia haver-hi dintre?? Era difícil d’esbrinar i més complicada d’obrir, però s’ho han passat d’allò més bé manipulant els diferents materials i sorpresos de la diversitat del material.
![]() |
Expressart a P4 a |
![]() |
Expressart a P4 b |
L’art contemporani no acostuma a ser mimètic, no té voluntat de copiar o imitar, de reproduir fidelment un model o referent real, ni tampoc de ser bonic. La seva pretensió és expressar coses que poden tenir naturaleses molt diferents. S’hi expressen idees, reflexions, opinions, desitjos, somnis i anhels amb unes intencions també ben diferents: provocació, sensibilització,
identificació, denúncia, crítica, joc,…
Avui simplement hem gaudit amb les pilotes i els colors de la tardor, una bona estona amb els companys i veure com el paper s’anava emplenant de colors.
Vols veure la nostra obra gegant?
![]() |
20151022pilotespintem |
![]() |
p4b |
![]() |
p4 a |
“Ho fem nosaltres”
És el títol de la nostra obra d’art gegant. Un quadre fet entre tots els companys i companyes de P4. Un gran treball col·lectiu on es recullen objectes que fem servir el dia a dia a l’aula: sorra, llapis, retoladors, puzles, fustes, cèrcols i pilotes,...
Primer hem recollit el material que creiem que podíem fer servir i a la tarda ho hem enganxat en el nostre quadre.
Un cop penjat el quadre pensem entre tots el seu títol i després de moltes idees i parlar-ho, hem decidit que el seu títol serà…”Ho fem nosaltres“
![]() |
20151029expressarthofemnosaltres |
Denominem art efímer a tota aquella expressió artística concebuda sota un concepte de fugacitat en el temps, és a dir, de no permanència com a objecte artístic matèria i conservable.
També hem fet una escultura efímera, hem decidit que faríem una escultura amb cadires de la classe i com a títol: ” “. una obra que no perdurarà en el temps, dilluns ja farem servir les cadires a la classe!
“Ho fem nosaltres” |
Amb caixes construirem al nostra obra d’art efímera al pati, al cap d’un temps veurem com ha canviat la nostra obra!
![]() |
20151104artefimercaixes |
Al cap d’unes setmanes, la nostra obra ja no està com a tal, el vent ha desfet la nostra construcció!!
De 20151125artefimer |
La Torre Eiffel, obra d’Alexandre Gustave Eiffel per l’Exposició Universal de París (1889). Encara que es va construir amb el propòsit d’ésser perible, a causa del seu èxit es va decidir conservar-la, arribant a convertir-se en un símbol de la capital francesa.
Preparats per anar al MACBA i conèixer les obres contemporàneas: un llit al sotre, radiografies, fotografies i vídeos, ombres, guix,… qualsevol material serveix per construïr la nostra obra d’art!!!
![]() |
20151106MACBA |
Comencem a fer art amb les figures geomètriques….
El punt és una figura geomètrica sense dimensió, ni longitud, àrea, volum, ni cap angle. No és cap objecte, descriu una posició a l’espai.
![]() |
20151106punt |
![]() |
20151105elpunt |
Conjunt continu de punts. En cas de no tenir curvatura també s’anomena Recta. Per poder fer línies rectes fem servir el regle que hem demanat als nens grans!
Aquests regles tenen números…. També serveixen per mesurar!
![]() |
20151121regla |
El terme art emergent s’ha utilitzat per qualificar, dins l’art actual, les formes artístiques que es diferencien de corrents ja establerts o el treball d’artistes joves o desconeguts en el panorama artístic. Una petit objecte portat de casa, amb significat per a cada infant, ja tenim la nostra obra d’art, en una petita expocició “temporal” per donar per tancat l’ART CONTEMPORANI…
![]() |
20160119expocició |