TAC: Les tecnologies de l’aprenentatge i el coneixement
Si partim de la idea de la construcció dels aprenentatges sabem que cada infant és el principal agent del seu propi coneixement. La mediació dels altres –educadors, iguals, altres infants i altres adults– li permetrà ajustar i reestructurar el coneixement propi, però serà necessari el diàleg i la contrastació a fi d’afermar allò que ha après o bé per reconsiderar-ho i partir d’un nou conflicte cognitiu.
En aquest context adquireix autèntic sentit la pedagogia de les TAC, facilitadora de l’expressió i la comunicació, la qual ens permetrà plantejar qüestions a partir de la presentació de problemes, cercar informació i analitzar-la tot destriant-ne l’adequada i pertinent, dialogar, prendre decisions, arribar a consensos per interpretar les informacions, reordenar i estructurar les nostres accions, i comunicar el coneixement propi de manera precisa i entenedora, creativa i imaginativa, que obri la porta a nous interrogants i qüestions.
Aquest curs a part de l’ordinador d’aula hem introduït als racons les tablets.
us anirem informant de les diferents activitats que realitzem o APP que fem servir.
Aquest mes de desembre ens hem iniciat la Robòtica: treballem amb el Bee-bot i el Blue-bot. En la nostra vida quotidiana estem acostumats a fer servir tota mena de robots (dispositius electrònics) que tenen com a missió solucionar o simplificar les nostres dificultats o problemes del dia a dia esdevenint així una eina de treball que sovint ens permet reduir en temps de treball fent-lo a la vegada, més productiu i rendible. Actualment, la Robòtica està enfocada a la creació i programació de robots intel·ligents, i a més, comporta una sèrie de formes de treball i valors que des de l’escola fomentem: treball cooperatiu, plantejament i solució de problemes, pensar-actuar, respecte, empatia, construir-operar… a més també es realitza un treball transversal, ja que les intel·ligències múltiples, la creativitat i les diverses assignatures del currículum escolar, hi tenen un paper primordial.
A casa també tenim petits robots… ELS JOGUETS AMB PILES!
Els Reis de l’Orient ens han portat 2 cuc robots… amb les futes fem un laberit.
Un vehicle aeri no tripulat, dron o UAV, és un tipus d’aeronau, reutilitzable i sense persones a bord, dissenyat per a complir tasques de caràcter civil o militar controlat per un humà a distància o amb un cert grau d’autonomia. N’hi ha molts tipus, formes i tenen un gran ventall d’aplicacions.
El papa del Martí ens ha portat els seus drons i hem els hem fet volar a la classe i al pati de l’escola.
Vols veure les fotografies de l’activitat?