Camí de la Torrota

És un camí bastant fàcil per anar amb nens. Des del cim de la Torrota en veuen bastants coses com Montserrat, la torre de L’Obac, el poble de Vacarisses i moltes coses més. Es bastant maco per anar a fer un pícnic . ¡Us ho recomano!  La ruta té una mica de desnivells però no molt grans.

Si voleu saber com anar-hi cliqueu aquí: ¿Com anar a la Torrota?

¡Nadine Vilches Puntés!

Publicat dins de General | Deixa un comentari

Els camins de Vacarisses a Terrassa, Matadepera, Rellinars, el Vilar, Monistrol, Olesa i Viladecavalls, l’any 1850.

Vacarisses tenia 149 veïns, Terrassa 996, Matadepera 68, Rellinars 35, el Vilar 18, Olesa 568 i Viladecavalls 93.

Camí cap a Terrassa: la casa i els dos barrancs de Boixadell, casa i bosc de Coll Cardús, torrent del Llor, barranc, bosc i riera de Gaià, i  Terrassa. Era molt transitat i de ferradura. S’indica la presència d’una passera a la riera de Gaià.

Camí cap a Matadepera: caseriu de l’Ubach, font de la Riba, bosc de les Abagues, can Torrella i Matadepera. Era bastant boscós. Era de ferradura desdela font de la Riba fins a can Torrella.

Camí cap a Rellinars: casa barranc i bosc del Còdol i Rellinars. Era de ferradura i de poca longitud.

Camí cap al Vilar: encreuament amb Monistrol, bosc i casa de Viladoms i el Vilar. Era de ferradura i no presentava cap dificultat.

Camí cap a Monistrol: casa i bosc de les Comelles, casa i barranc del Barranquet i creu de Guardiola. Era de ferradura i no es descriu el tram final, desde l’antic hostal de la Creu a Monistrol de Montserrat.

Camí cap a Olesa: bosc de Torrella, torrent de les Valls i Olesa de Montserrat. Era de ferradura i molt transitat.

Camí cap a Viladecavalls: barrancs i casa de Boixadell, casa i bosc de Coll Cardús, torent del Llor, casa i bosc de Corbera i Viladecavalls. Era un de ferradura i bastant bo.

Maria Pérez

Sortida a Can Lleonard

El passat 22 d’abril vam fer una sortida a Can Lleonard i, allà vam poder veure la antiga masia que hi havia que ara està en ruines. El camí d’anada el vam tenir mig tros de pujada i l’altre mig de baixada i desprès al revès. És un camí que per a menors de 3 anys jo, no el recomano ja que és una mica llarg i hi ha bastant desnivell. Allà també vam poder veure els antics cubs que hi havien on trepitjaven el vi, perquè Vacarisses era poble de vinyes.   Per anar a la masia de Can Lleonard hem d’agafar el mateix camí com si anèssim a les Vendranes però s’arriba avans, ja es veu. També és el mateix camí de la Matagalls – Montserrat o camí ral.

Aquí us adjuntem unes quantes imatges, espero que en gaudiu.

Gisela Jurado

Publicat dins de General | 1 comentari

Noms antics.

Avui, em anat a “veure” la font del Sastre o, almenys hem fet l’intent ja que per motius no ens han pogut obrir i, aprofitant que hem sortit de l’escola. Hem agafat el camí avall, i hem fet fotografíes als noms de les cases que ens han semblat interessants. Un dia d’aquesta setmana o la que ve, anirem per totes les cases on hem fotografiat el nom i els hi demanarem l’història o el que ens puguin explicar d’aquell nom. Quan tinguem tota la informació us la comentarem el més aviat possible. Molts dels noms us sonaran per la informació que haureu pogut anar veient en altres blocs dels nostres companys.

Aquí us deixem unes imatges dels noms als que hem fotografiat, si en sabeu d’algun situat al poble no dubteu en comentar-nos-ho!

Gisela Jurado

Sant Salvador de les Espases

El camí de Sant Salvador de les Espases te 16,53 Km, es bastant difícil per anar amb nens o persones que no estiguin preparades. El recorregut comença a Monistrol de Montserrat i passa per: coll de la creu, coll de cabra, coll de la portadora (NO S’ARRIBA), coll de les Bruixes,Turo de la Socarrada per la serra del Hospici fins arribar a  San Salvador de les Espases.                 I de baixada: Per Can Tobella i agafar el camí del AERI de Montserrat, baixar al camí del costat del riu fins a Monistrol de Montserrat. Així s’acaba tot espero que ho enteneu i si nooooooooo….

Aquí teniu unes imatges perquè pogueu veure una mica com és la casa i la ruta.

-Aquesta informació està buscada en aquesta pàgina:

Pàgina on he buscat la informació.

“Nadine Vilches Puntés”

Camins antics de Vacarisses

Un dels camins més antics i  més importants va ser el camí Romeu, ja que era la ruta per la qual, com a mínim des de l’època medieval, els pelegrins anaven a Montserrat. Aquesta ruta comença a Barcelona i acaba, com em dit, a Montserrat. Te una distància de 54 kilòmetres, i per fer-la des de Barcelona has d’estar preparat.

Un altre camí important va ser el camí ral de Manresa a Barcelona, que transcorria per la serra de l’Obac.

Aquests dos camins tenen associats diferents elements del seu entorn.

En el cas del camí ral, les llegendes de bandolers, especialment el Capablanca.

I en el cas del camí romeu, els diferents hostals o masies que oferien funcions d’hostatge, o llegendes com la de la potada de na Guilleuma.

-Aquí us posem unes quantes imatges del camí Romeu:

Aquí us posem unes quantes imatges del camí Ral:

Gisela Jurado Bascuñana.

Nadine Vilches Puntés

Misteris dels camins.

Hola a tots/totes.

Ahir vam sortir a fer una excursió pels camins del costat de l’escola i ens vam fixar que, molts dels camins que podrem trobar per Vacarisses, als seus costats tenen unes parets que antigament les van fer per les vinyes que hi havia. Aixó ens va sorprendre molt perquè encara hi havien restes de les vinyes i perquè Vacarisses era un poble que es vivia del vi.

Nerea Algaba i Gisela Jurado

Informació de la ruta de Can Vives

El Camí de Can Vives es una ruta fàcil de fer per anar amb nens de (3-4 anys) depèn el cansament de cadascú. La ruta creua linealment tot el centre d’el poble des del el Serrat, passant per la Plaça de L’església, la plaça de JoanBayà, carrer Major, plaça de La Creu, fins La Barceloneta. Per tant la ruta es pot iniciar per qualsevol punt del nucli urbà.

• Per més informació aneu a aquesta pagina

La ruta

Nadine Vilches Puntés

Camí cap a la Torrota

Es un camí bastant fàcil per anar amb nens. Des de el cim de la Torrota es veuen moltes coses com la mintanya de Montserrat, la torre de L’Obac, el poble de Vacarisses i moltes coses més. És molt divertit per anar a fer un pícnic . ¡Us ho recomano!. La ruta té una mica de desnivell, però no molt grans.

-Si voleu saber com anar-hi cliqueu aquí: ¿Cap a la Torrota?

Imatges de la Torrota:

¡Nadine Vilches Puntés!

Publicat dins de General | Deixa un comentari

Inici del projecte: comencem a caminar

Hola a tots!

Aquesta es la primera vegada que us diem alguna cosa en aquest bloc, per tant primer us informarem de quina informació podreu anar trobant.

El nostre objectiu és conèixer els camins, agrupar-los per diferents edats i que podeu gaudir tota la família en un matí, una tarda o fins i tot un dia envoltats de la natura.

Els nostres primers camins que hem pensat són:

• El camí de Sant Salvador de les Espases.
  • El camí de la Torrota
  • El camí de la casa de l’Obac
  • El camí Romeu.

Aquestes són els primers camins, més endavant afegirem el recorregut i més informació de cada camí.