Una altra mirada digital…

Si com a mestres cerquem que els nostres infants siguin creatius, tinguin iniciativa i siguin el màxim d’autònoms/es possible, hem d’ampliar la nostra mirada per tal de propiciar i facilitar situacions/ambients on l’alumnat pugui fer, ser i sentir.

Sovint només oferim un ventall de materials, tècniques i algunes apps acordades per nosaltres en unes estones determinades. Però,  què passaria si posem més sovint la tecnología al seu abast perquè els infants generin el seu propi contingut?. Tot prenent l’exemple de la fotografia com un mitjà d’expressió, els infants podem mostrar-nos un altre ull amb el qual mirar el món.

A través d’una fotografia feta amb un mòbil, una tablet, una càmera digital, etc., descobrirem l’emoció, el sentiment, la curiositat. Aconseguiran congelar en un instant una historia mirada amb un altre prisma: el de la imaginació i la immediatesa; l’éssència d’un i mil moments a la vegada. Quan la tecnologia aconsegueix connectar amb l’emoció sorgeix la màgia de l’instant.

En aquest context, la curiositat dona pas al repte, a la superació i, a més, a l’inici d’un esperit investigador i descobridor en aquest camí tan emocionant de fer-se gran. Els infants aconseguiran trobar aquelles connexions que els adults ja no sabem trobar a priori perquè ja fa temps van relegar la mirada fresca, espontània i sense filtres ni prejudicis.

Deixem-los temps, espai i recursos perquè puguin generar el propi coneixement. Jo proposo deixar-los càmeres per poder capturar allò que emociona o interessa: elements/joguines preferides, nombres, lletres, parts del cos….i que comenci la màgia!.

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà Els camps necessaris estan marcats amb *