Fem menjars de tardor!

Ja ha arribat la tardor, i el fred 😉 , i a tota Educació Infantil hem decidit celebrar-ho preparant un deliciós xeflis de tardor. Els nens i nenes de tot el cicle ens hem barrejat per fer noves amistats i cuinar receptes tan delicioses com els panallets, els bombons de coco, els canapès dolços i salats, les piruletes de xocolata, els bombons de cereals o de fruits secs, les boles de xocolata i galeta… ummm… A més, hem comptat amb l’ajut de moltes mames voluntàries. Quina sort per què entre tots ho hem pogut preparar en un tres i no res.

Ahh  i per la tarda ens ho hem menjat tot!!!

Clicant a sobre de la foto podreu accedir a la galeria d’imatges:

img_7310

Menjars de tardor al pati

 



Els protagonistes d’OCTUBRE

Els protagonistes GIRAFES: ISMAEL, FIRDAOUS i IVAN

 … I els protagonistes dels ELEFANTS han estat: PAU, ABRIL, ISSRAE i BIEL




A l’abordatge!

I per fi les fotos de la gran festa de Sant Simó amb l’arribada a classe dels pirates. Per un dia deixem de ser elefents i girafes i ens convertim en pirates a la recerca un gran i dolç tresor. Aquí teniu les imatges del gran dia!

Properament penjarem les de la guerra de bombardes



La sabana dels elefants i les girafes

Aquests dies estem estudiant coses dels animals que donen noms a les nostres classes: ELEFENTS I GIRAFES. Estem recollint informació de llibres, videos, pelis i contes. Com que estem molt engrescats hem decidit decorar les parets de les nostres classes amb una gran sabana, que és el lloc on viuen els elefants i les girafes de l’Àfrica. Aquí teniu part del procés de realització:



Jocs al pati

Com que a p5 haurem de fer moltes feines cooperatives hem començat a fer-nos super-compis. A més, haurem de treballar i col·laborar les classes dels elefants i les girafes juntes. Per això hem fet una sèrie de dinàmiques i jocs per conèixer-nos millor. Hem jugat al paracaigudes, a transportar una pilota amb diferents parts del cos i a caminar per un banc ajudant-nos per no caure a terra. Quina aventura!



Ja som a p5!!!

elephant-mary-giraffe-william-3
Per fi ha començat el curs. Ens hem fet grans i hem deixat enrere l’escola dels petits. A p5 tot és nou per nosaltres: l’escola, els labavos, els mestres, les feines… Sort que estem molt a prop d’en Sethomes!!!! Però estem contents perquè estem tots junts un altre cop!



RACONS DEL 3r TRIMESTRE

S'ha produït un error en obtenir un àlbum extern. Comproveu l'adreça de l'àlbum. Ajuda.

Voleu donar una ullada a alguns racons que hem fet aquest tercer trimestre? Amb el bon temps, hem aprofitat per fer alguns arcons als nostres patis petits com sortir a mirar contes o a pintar. Tot i que també hi hem passat moltes altres estones pintant al terra, jugant a fer picnics amb les nines,amb els cotxes, amb les construccions, a regar, a fer la rotllana… I si plovia una mica, hem aprofitat el porxo!



HEM VISITAT LA BOTIGA DE MARCS DE LA FAMÍLIA DE LA MIREIA

S'ha produït un error en obtenir un àlbum extern. Comproveu l'adreça de l'àlbum. Ajuda.

La última sortida d’aquest curs ha estat a la botiga de marcs del pare de la Mireia, de la classe dels ànecs. Un negoci familiar ubicat també al barri on hem pogut observar i aprendre moltes coses d’aquest ofici.
A més d’ensenyar-nos la botiga, la família de la Mireia ens ha ensenyat pas a pas com fer un marc al seu taller. Allà hem vist la maquinària que fan servir, tots els passos que van seguint fins al marc final i també totes les creacions que en Paco, el pare de la Mireia, fa amb l’ordinador a partir de fotos o de creacions més abstractes. Tot un artista!!
Fins i tot ens va sorprendre regalant-nos a cadascun de nosaltres una làmina amb una creació seva i tres marcs per l’escola!!
Moltes gràcies família! I moltes gràcies també a totes les mames que ens van acompanyar per poder realitzar la sortida!



EL TREBALL COOPERATIU

S'ha produït un error en obtenir un àlbum extern. Comproveu l'adreça de l'àlbum. Ajuda.

L’aprenentatge cooperatiu és una filosofia d’ensenyament que regeix la nostra escola des de P-3 fins a 6è de Primària. L’any passat vam anar fent petites pràctiques per parelles però ara ja a P-4 aquest treball està sistematitzat com a mínim una vegada a la setmana.
Durant tot el curs, hem anat fent també petites coses en parella, com massatges abans de començar la classe de la tarda per anar familiaritzant-nos i ambientant-nos en aquesta manera de fer d’ajudar-se i acceptar l’ajuda entre iguals, escoltar-se, respectar-se…entre moltes altres coses.
No és fàcil però és molt enriquidor i profitós! Avui us volem ensenyar alguns moments de la sessió de comiat de la nostra parella cooperativa tot fent un cor com a representació d’un petó decorat amb la tècnica que ells han decidit, compartint el material i acomiadant-se de la mascota que els ha guiat en aquests moments , en BUC i, sobretot de la seva parella.



Tutoria: La teranyina i El tótem

S'ha produït un error en obtenir un àlbum extern. Comproveu l'adreça de l'àlbum. Ajuda.S'ha produït un error en obtenir un àlbum extern. Comproveu l'adreça de l'àlbum. Ajuda.

Cada dilluns fem activitats de cohesió i coneixement del grup a l’hora de tutoria. Aquestes activitats les anem repetint, canviant i fent en molts altres moments de la setmana donada la importància de generar un bon ambient de treball, de coneixement i relació entre tots plegats.
Avui us mostrem dues activitats ben diferents: la teranyina i el tótem.
La teranyina és una activitat que consisteix en passar-se un cabdell de llana dient el nom de la persona a qui li vols fer arribar l’altre part de la llana . Però es pot canviar afegint una consigna més: dir el nom i una qualitat de la persona a qui li volem passar el cabdell sempre mantenint un tros de llana a la mà, confegint així, una veritable teranyina que no seria possible fer-la si tots no aguantem la nostra part del cabdell de llana.
El tótem és un altre tipus d’activitat. Aquesta la vam anar fent en altres moments de la setmana i consistia en que tots els components de cada taula havien de prendre decisions per posar-se d’acord per decorar la seva part del tótem : de quin color volien pintar la seva capsa, quin animal sagrat indi o motiu volien pintar, qui s’encarregava de fer les diferents tasques…tot un exercici d’escolta activa i treball en equip.
Sense cada part del tótem no seria possible confegir-lo.