Preparem el futur!

Hola families,

Els nens i nenes de segon hem realitzat un taller sobre les energies renovables. Ha estat molt interessant. Els monitors ho han fet d’allò més bé. Hem après a distingir les diferents energies, les que són renovables i les que no i el que podem fer perquè el nostre planeta no es posi malalt.

DSC02109 DSC02119

Va de gegantons i ninots!

Hola famílies,

Els nens i nenes de segon hem anat al taller de l’Eloi, un ninotaire molt simpàtic i disposat a explicar-nos com es fan els gegantons i ninots amb cartró pedra.

DSC02097

Visita a la Nau Gaudí

Hola families,

Hem tornat a anar a la Nau Gaudí a fer un altre taller sobre geometria, art, i situació a l’espai. Ha estat molt interessant i profitós.

DSC02102 IMG_7345

Diablons per una estona!

En Dídac, component del Ball de Diables, ha vingut a la classe i ens ha explicat coses al voltant de la seva colla. També ens hem emprovat roba  dels diables.

DSC02073DSC02074

AUTORS A LES AULES: LOLA CASAS

Els nens i nenes de segon al llarg del primer i segon trimestre del curs hem treballat part de l’obra de la Lola Casas. Hem gaudit de valent amb els seus llibres de contes i poesia. Ens hem convertit en escriptores i escriptors i, en definitiva, hem somiat, imaginat i ens hem fet una mica més grans amb l’obra de la Lola. Ens hem comunicat  per correu electrònic. Voleu saber una anècdota? A cada correu ens acomiadàvem amb petons diferents proposem un joc: busqueu quants petons diferents surten als nostres correus.

Cliqueu sobre la imatge per descobrir la biografia de la Lola Casas

Aquests són alguns dels llibres que hem treballat a l’aula. Clicant les imatges podreu veure quins treballs hem fet:

ALES1009

Aquest és el missatge que ens va enviar la Lola

Poema “Soroll”
Missatges enviats a la Lola en relació al poema “Soroll”

41CvJoHustL._SX308_BO1,204,203,200_

Aquest és el missatge que ens va enviar la Lola

9788424654924_imatge_portada_llibre_detall_9788424654924

Poema EL MEU BARRI

Missatges enviats a la Lola en relació al poema “El meu barri”

619LGtsBGWL

Cliqueu la imatge per saber el que hem treballat

Missatges enviats a la Lola en relació a “Vermell tacat”

També hem pensats altres títols diferents per “Vermell tacat”

9788424625672_FONIMGC_9788424625672 (1)

Aquestes són les endevinalles que hem creat a la classe (cliqueu)

Missatges enviats a la Lola en relació a “Endevinalles”

Tu-acabes-els-poemes

Missatges enviats a la Lola en relació a “Mentides?”

Les nenes de la Coral preparen la cançó “Mentides?” (cliqueu)

Master class sobre les patates Xips

En aquest mail la Lola ens convida a crear poemes.

I aquí els teniu:

Un dia ens va visitar la Lola, una vella nas de ganxo. Aquí teniu les fotos de la visita:

Aquí ens teniu recitant el Poema de la Vella quaresma:

Hem inventat diferents peus per la Vella Quaresma:

La Lola ens visita per esplicar-nos el seu llibre dels Monstres:
31____20161220_151006

I ballem la cançó del pop amb la coreografia que ella mateixa ens ha ensenyat.

I aquest és el regalet que li van fer al final:
33____20161220_162859

MOLTES GRÀCIES LOLA!!!

Aquest projecte ha format part del programa “Autors a les aules”, promogut per la Institució de les Lletres Catalanes (http://www.lletrescatalanes.cat/ca/programes/lletres-a-les-aules)

Fotos de les colònies de segon de primària 2017

Click a la foto!

JOCS AL PARC

L’últim dia del trimestre, vam anar a jugar al parc central tot el cicle inicial. Alguns alumnes de l’IES MIquel Biada van ser els responsables dels jocs. S’ho van preparar molt bé i l’acitivitat va anar de primera!!!!. Els volem donar les gràcies.

Bee-bots a segon

Hola famílies,

Els nens i les nenes de segon hem treballat amb bee-bots. Són una mena d’insectes molt divertits que es poden programar. Hem estat durant 4 sessions engrecats en diferents activitats i en acabat hem valorat si convé  que els nens i nenes que faran segon el curs vinent  treballin amb bee-bots.

Hem dit:

-És un treball molt creatiu, perquè pots fer diferents activitats.

– És divertit perquè aprens amb la joguina.

-Es pot treballar cooperativament.

-Aprenen on són la dreta, l’esquerra, i a moure’ns en un taulell.

-És un treball tranquil.

-És emocionant perquè no saps on arribaràs o si el camí planificat està bé.

DSC02014DSC02029

HEM ANAT A L’HORT

Hem plantat enciams de fulla de roure. El senyor Gregorio ens ha ajudat molt. És un voluntari que ve cada dimarts a ajudar l’escola amb l’hort. En sap molt i fa servir trucs molt curiosos per plantar. En lloc de fer servir un regle per plantar tots els enciams rectes fa servir un cordill. Per fer un forat utilitza un punxó. Per plantar els enciams sempre a la mateixa distància fa servir un tros de canya.
Ens ha explicat que aquest tipus d’enciam és més tendre que els altres, que no necessita tanta aigua com els altres. D’aquí a uns dos mesos, al maig, ja tindrem els enciams a punt de collir. No els podrem deixar més temps perquè sinó s’espiguen i es tornen amargs. En aquesta espiga és on hi ha les llavors que els pagesos fan servir per a fer el planter.
Cada setmana anirem a veure com han crescut els enciams i els haurem de regar també.
GRÀCIES SENYOR GREGORIO PER LA SEVA AJUDA.
dsc01978dsc01998

dsc02002dsc02004

CARNAVAL, CARNAVAL…!

Hola famílies,
Ja sabeu que per carnaval tot s’hi val? Doncs ens ho estem passant d’allò més bé amb el nostre amic Carnestoltes tot i la decepció del divendres que, degut a la pluja, vam haver d’ajornar les celebracions. Mireu què “guapos” i “guapes” estem!!!!
dsc01944
dsc01947