Les primeres pàgines de l’agenda dels/les vostres fills/es ja porten informació sobre aquest apartat, aquí només comentarem una sèrie d’aspectes importants pel bon funcionament dels alumnes de Cicle Superior.
ÚS DE L’AGENDA
Alumnes: l’objectiu és aprendre a organitzar i planificar el seu temps. A l’escola serveix per apuntar diàriament els deures, els treballs a mig i llarg termini, les activitats fora de l’aula i els controls. A casa ha de servir per planificar quan es farà un treball i per a presentar-los puntualment.
L’agenda ha d’estar tot l’any presentable, sense dibuixos ni enganxines, en cas contrari hauran de comprar una nova.
Famílies: l’agenda és el vehicle de comunicació entre l’escola i les famílies i s’ha de fer servir per a comunicar faltes d’assistència, retards, demanar entrevistes o per consultar als mestres qualsevol dubte. Hauríeu de revisar l’agenda diàriament, pot haver-hi una nota dels mestres que el/la vostre fill/a no us vulgui mostrar. Al final de mes sempre porten el recompte dels dies que no han fet els deures o no han portat el material. Aquest recompte mensual i totes les altres comunicacions han de ser signades pels pares.
DEURES
El terme deures inclou: fer els exercicis i treballs proposats a curt, mitjà i llarg termini; estudiar i repassar els continguts treballats a classe i no deixar-ho tot per el dia abans del control; buscar informació i llegir el llibre de la biblioteca.
Els pares heu de col·laborar pactant uns horaris amb els/les vostres fills/es i prenent les mesures que calguin si no es compleixen. Fomentant la visita a la Biblioteca Pompeu Fabra i facilitant un espai dins de la llar per a que puguin fer treballs en equip. L’objectiu d’aquests treballs és fomentar la sociabilitat i la responsabilitat.
HORARI
Un recordem que tenen un horari a l’agenda i un altre a casa i que és molt important que el consultin, i preparin el material cada nit. Cal que dels/les vostres fills/es dormin entre 9 i 10 hores per a que tinguin un bon rendiment intel·lectual i físic. És molt important que limiteu el temps i seleccioneu els programes de TV dels/les vostres fills/es. Així mateix com els jocs d’ordinador, internet i videojocs.
CONTROLS
Cal que signeu i retorneu a l’escola els controls que s’envien a casa.
MATERIAL
És molt important que a casa tinguin un material mínim per a poder fer els deures i treballs. El tip-ex està prohibit. Tampoc han de portar altres materials de casa, amb el de l’escola és suficient.
ENTREVISTES
Sol·liciteu-les a través de l’agenda. Cada tutor/a té una hora assignada, generalment en diferents dies i espais horaris. A l’agenda dels vostres fills trobareu el dia i l’hora de visita del/la tutor/a corresponent.
ANIVERSARIS
Al Cicle Superior no es celebren aniversaris, però si els alumnes porten alguna cosa (galetes) es repartirà només a l’hora de pati.
EDUCACIÓ FÍSICA
És important treballar l’hàbit de rentar-se i canviar-se de roba després de fer esport. Per aquest motiu es demana que portin uns mitjons, una samarreta de recanvi i una tovallola. Els alumnes que fan classe després del pati, aquell dia, haurien de duu un esmorzar més lleuger. A casa heu de tenir en compte que en aquesta edat han de dutxar-se diàriament, ja que juguen, corren i suen molt.
MÚSICA
Cal que portin la flauta o perdran mitja classe.
TALLERS
Al Cicle Superior es fan quatre tallers: dibuix artístic, dibuix lineal, informàtica i pretecnologia (complement de l’àrea de Medi Natural). L’avaluació d’aquestes matèries es donarà a final de curs, ja que així es té una visió global de l’alumne.
CÀRRECS
Al Cicle Superior, com cada any, hi ha uns càrrecs a cada classe que implica més responsabilitat i autonomia envers als càrrecs que hi havia al Cicle Mitjà.
ÚS DELS TELÈFONS MÒBILS, CÀMERES DE FOTOS, GRAVADORES I MP3/P4.Els alumnes no poden fer ús d’aquests aparells en el centre escolar si no estan supervisats per un/a mestre/a. L’ús d’aquests aparells lliurament està totalment prohibit. Donat el cas, si s’observa la seva utilització en hores d’escola (menjador/extraescolars) l’adult al càrrec (mestre, monitor, conserge…) el portarà a direcció on es custodiarà fins que ho reculli el/la tutor/a de l’alumne/a .
Per altra banda, el Centre no es pot fer responsable de les pèrdues i/o subtraccions que es produeixin
ADMINISTRACIÓ DE MEDICAMENTS ALS ALUMNES.
Segons marca les instruccions del departament d’Educació,per poder administrar un medicament en horari escolar caldrà:
• Recepta o informe del metge ( amb el nom de l’alumne/a , el nom del medicament i la pauta d’administració )
• Escrit amb l’autorització signada dels tutors.
Ni els mestres, ni el servei de menjador administraran cap medicament que no compleixi els requisits.