CURS 2014-2015
Durant aquest segon trimestre s’ha presentat a l’alumnat de quart, cinquè i sisè, des de l’àrea d’educació física, l’esdeveniment esportiu més important que es donarà l’any 2017 a la nostra província.
Durant els mesos de juny i juliol de 2017 es duran a terme els XVIII Jocs Mediterranis Tarragona 2017. Per aquesta raó s’ha treballat al voltant de què són un jocs, qui competeix, quins esports, disciplines, categories…, instal·lacions necessàries, recursos humans (periodistes, voluntaris…)…; és a dir, tot lo necessari perquè es puguin duu a terme.
Un cop coneguda tota aquesta logística ens hem centrat en una tasca a realitzar davant uns jocs i que cal fer prèviament. Ens referim a la mascota!!!
D’aquí el treball fet a posteriori a nivell d’alumnat. Com a escola hem participat en el concurs “Fes la mascota dels jocs mediterranis” que organitza la Fundació Tarragona 2017 amb l’objectiu de promoure la participació dels escolars en el procés de desenvolupament de la mascota.
A continuació, i d’acord a les bases, teniu els tres dibuixos que representaran a l’escola.
CURS ACADÈMIC 2013-2014
Jocs alternatius
Durant aquest segon trimestre i aprofitant amb l’edició de la revista escolar hem plantejat la unitat didàctica de jocs alternatius en internivells i des de la perspectiva de l’àrea artística.
En aquest treball han participat el cicle mitjà en perfil d’alumnes i el cicle superior en perfil de docents, amb l’ajuda del mestre d’EF.
Llavors, partint del concepte de joc alternatiu com “aquell joc i/o esport que no es troba subjecte a les normes tradicionals de les activitats físiques esportives o recreatives, o, en el cas de que si ho estigués, rebi un ús diferent del que tenia abans; reben aquest sobrenom per ser diferenciat de l’esport tradicional i convencional, adquirint un toc d’avantguardisme i modernitat”; l’alumnat de cicle superior en grups de 4-5 nens/es van crear jocs alternatius a partir de canviar normes o elements de la lògica interna d’un existent o bé crear-ne un de nou.
Els jocs creats són:
? A cinquè: oca maleïda, raqefuthol, els peixos i gimcana de zancos.
? A sisè: fem diana, els castells, futbolsaló, hoquei aigua i encistellem.
A posteriori d’això, el material necessari per jugar-hi (pilotes, cistelles, zancos, dianes…) el van construir amb material reciclat i/o reutilitzat.
Finalment, quan ho vam tenir tot enllestit vam practicar-los amb els companys/es de tercer i quart.
Vegeu-ne un tastet del treball fet!!!
[youtube]http://youtu.be/Lz4ZCDmnGIU[/youtube]
Suport vital bàsic
En el primer tema del segon trimestre, en els dies previs al Nadal, l’alumnat de sisè s’ha endinsat en el fet que possiblement al llarg de la seva vida es trobaran davant d’un accident o incident greu. Llavors, hem de conèixer un elements bàsics que ens ajudaran a enfrontar-nos davant una situació urgent.
D’aquí, la utilitat del número telefònic 112 i en fet una primera aproximació al suport vital bàsic. Aquest protocol ens marca un ordre d’actuacions a duu a terme davant d’una persona que està inconscient i que no respira.
L’alumnat ha experimentat aquest procediment composat per: aproximació segura, comprovar si respon la víctima i demanar ajuda, comprovar vies aèries i si respira, trucar al 112 (dir qui sóc, on estic, què ha passat, què li passa a la víctima i informar de la necessitat que enviïn una ambulància de SVB), i realitzar 30 compressions i 2 ventilacions de forma alternada fins que torni a respirar o bé arribi l’assistència mèdica.
Un cop realitzada la unitat didàctica i sent conscient de la complexitat, tots plegats, alumnat i professorat, ho hem valorat molt positivament.
Aquí teniu una petita mostra.
COREOGRAFIES 4t
[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=UrfdW20MMqk[/youtube]
[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=ErdJn6M-EdI[/youtube]
[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=qSty3UROHuo[/youtube]
X Milla Urbana del Perelló
Aquest curs, com comença a ser costum, hem participat a la X Milla Urbana del Perelló amb una representació d’alumnes del centre.
Aquesta cursa es va desenvolupar el passat 19 d’octubre a partir de les 17:00 hores en diferents categories.
En categoria patufet van participar Ariadna Souto Ventura, Paula Chavarria Ventura, Cinta Codorniu Escribano i Didac Mauri Bonet.
En Prebenjamins: Paula Rué Barberà, Saray Mauri Curto, Júlia Codorniu Escribano, Yeray Clinci Bertran, Pol Monteverde Franch, Oriol Bertomeu Mauri, Joan Aliau Bertomeu, Guillem Comes Bertomeu, Pep Rodriguez Martinez, Jordi Mauri Bonet, Raul Jaramillo Gutierrez, Pau Cugat Bertomeu, Xavi Salvadó Martorell i Ivan Souto Ventura.
En benjamins: Ares Martí Balagué, Marta Rodriguez Mauri, Cinta Rodriguez Mauri, Maria Campanals Buera, Andrea Bonet Essousi, Maria Bo Tena, Marina Rebull Alifonso i Joan Chavarria Ventura.
I en alevins: Paula Kaminska, Liwia Mikulska, Maria Rué Barberà, Júlia Buera Franch i Jordi Aliau Bertomeu.
D’aquests trenta- dos atletes vam aconseguir quatre podis:
+ Patufets 1 femení: Ariadna Souto Ventura. (3r classificat)
+ Patufets 2 femení: Paula Chavarria Ventura. (3r classificat)
+ Prebenjamí femení: Saray Mauri Curto. (3r classificat)
+ Prebenjamí masculí: Guillem Comes Bertomeu. (1r classificat)
Descobrim l’esquema corporal
Aquest curs, d’acord als continguts a assolir en el cicle inicial, estem treballant l’esquema corporal, identificant el tronc, les extremitats inferiors i les extremitats superiors, tant amb els companys/es com en si mateix.
Per fer-ho hem jugat a una sèrie de jocs, entre aquests, ens hem dibuixat al terra amb guix i hem identificat en la silueta aquest blocs. Així com, entendre les funcions i localitzar algunes articulacions.
CURS ACADÈMIC 2012-2013
Cicle Superior practica Acrosport
Durant aquest mes de febrer el cicle superior ha practicat figures d’Acrosport.
Aquesta disciplina esportiva l’hem treballat per internivell per tal de practicar figures de 2, 3, 4 i més persones; i el projecte finals ha set dissenyar una coreografia.
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=3S7Li5XIdE4[/youtube]
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=7jCtNtD5yi8&feature=youtu.be[/youtube]
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=LOMEpb19YWc&feature=youtu.be[/youtube]
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=-JOQBNryq9k&feature=youtu.be[/youtube]
Girem o ballem?
Aquí teniu el resultat del treball cooperatiu i d’equip de l’alumnat de quart enfront una situació problema o repte comú com era intentar fusionar els girs (longitudinals, transversals i sagitals) i el ball.
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=jkJRDx1mNT8&feature=youtu.be[/youtube]
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=bb8NidbfYy4&feature=youtu.be[/youtube]
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=ZGOW93Qe4fo&feature=youtu.be[/youtube]
RITME!!!
Durant aquest mes de novembre hem treballat amb l’alumnat de tercer, quart i sisè continguts relacionats amb el temps i el ritme, és a dir amb la música. Per això hem creat una sèrie de coreografies.
L’alumnat de cicle mitjà varen escollir una cançó i han creat un ball col·lectiu. En canvi, sisè va baixar-se del youtube un videoclip i l’han reproduït.
A continuació, hi teniu la mostra!!!
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=PNGdLIeyf3I[/youtube]
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=giyl8yp2vZQ&feature=youtu.be[/youtube]
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=9yGk16VdiL8&feature=youtu.be[/youtube]
El nostre cos
En aquest inici de curs estem treballant amb l’alumnat de cicle inicial el cos i les seves possibilitats. Hem treballat i experimentat amb les parts del nostre cos (cap, tronc i extremitats) i les possibilitats d’aquest gràcies a l’actuació i funcionament de les articulacions. Per això, amb l’alumnat de segon, hem experimentat mitjançant música que passaria sinó tinguéssim les articulacions com a tals. Així, ens vam animar a viure-ho en primera mà, i a la vegada també perdre la por a noves activitats que ens poden surgitar bergonya, por, timidesa…
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=mEYeZMiEhAo&feature=youtu.be[/youtube]
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=xHDDmBbgASg[/youtube]
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=yxtUctSSowE&feature=BFa&list=HL1349863693[/youtube]
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=AMT7C2UE2MY&feature=youtu.be[/youtube]
CURS ACADÈMIC 2011-2012
IV TROBADA DE CENTRES DE PRIMÀRIADE LES TERRES DE L’EBRE
El passat dimecres 9 de maig de 2012 es va celebrar a Gandesa la IV Trobada de centres de primària de les Terres de l’Ebre inscrits al Pla Català d’Esport a l’Escola.
Nosaltres com centre inscrit i participant en les activitats del PCEE vàrem assistir amb una petita representació de l’alumnat de sisè.
Vegeu-ne el resultat!!!
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=Mq2J0srs3SE&feature=youtu.be[/youtube]
Celebració Dia Mundial
de l’Activitat Física
El passat dimecres 18 d’abril varem celebrar tota la comunitat educativa de l’escola Sant Àngel de Camarles la importància de l’activitat física diària com a font de vida activa i feliç.
D’aquesta manera durant el dia, per franges de vint minut, van anant baixant curs per curs a realitzar el recorregut dissenyat als exteriors de l’escola. L’objectiu era sumar el màxim nombre possible de metres “saludables” entre tothom, ja fos caminant o corrent.
I així va ésser!!! Tot un èxit!!! Varem aconseguir entre alumnat, famílies, professorat i membres del PAS més de 650 kilòmetres saludables.
Aquí teniu un petit recull fotogràfic de la diada, així com felicitar-nos tots plegats per la participació i animar-vos a seguir participant activament amb l’escola.
[flv]http://www.youtube.com/watch?v=DAbeJLsE46E[/flv]
Mestres tradicionals
Tal i com presentem a la revista del centre (curs 2011/2012) l’alumnat de cicle superior van desenvolupar la tasca de germans grans amb els companys de cicle inicial.
Vegeu un recull fotogràfic.
[flv]http://www.youtube.com/watch?v=2uk7dSDB0P0[/flv]
Fem Acrosport a Cicle Superior
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=mI3qrpj6Cds&feature=youtu.be[/youtube]
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=xsp5lMXclMs&feature=youtu.be[/youtube]
Cursa d’orientació
En les edats més primerenques continguts o conceptes com l’esquema corporal, la percepció del temps i l’espai, i la seva gestió són claus en el desenvolupament motriu dels nens i nenes vers l’entorn.
Per aquesta raó, aquests dies estem treballant la percepció de l’espai i la seva organització mitjançant tasques diversos ( jocs, esports…).
Llavors, finalment, que millor que interpretar i entendre un plànol de l’escola i realitzar una cursa d’orientació on haurem de trobar 10 petits tresors en equip.
[flv]http://www.youtube.com/watch?v=rvvkMfRrrTk[/flv]
Ritme i temps: Ballem!!!
En les darreres sessions d’educació física estem treballant i incidint en la funcionalitat del ritme i el temps en les nostres vides.
Com éssers vius que som interactuem amb l’entorn, el medi i la societat. Llavors, hem de desenvolupar la competència en el coneixement i interacció amb el món físic, entre altres, mitjançant un ritme i temps apropiat al propi cos, als companys, a l’entorn, a objectes…; és a dir a la societat en general.
Per aquesta raó després de realitzar jocs, balls infantils i reproduir ritmes i músiques amb el cos (lentes, ràpides, en creixendo, en minuendo, per parelles, individuals…), apreciant elements de distància i direcció mitjançant desplaçaments, salts i girs, ens varem proposar acceptar un repte.
Aquest repte consistia en agrupar-nos en equips de 3-5 persones i de manera cooperativa escollir una música i tema (coreografia), així com la manera de dur-la a terme (moviments, vestuari, decorat…) mitjançant l’aplicació de valors, actituds i hàbits com el respecte per la diversitat d’opinió, el negociar per arribar a acords, l’empatia, l’esforç i compromís, l’acceptació de les pròpies possibilitats i la dels altres…
Un cop dut a terme, aquí teniu una petita mostra…
[flv]http://www.youtube.com/watch?v=-41R3jc18pE[/flv]
El cos i el seu moviment: chuchuwa
L’alumnat de P-5 de l’escola Sant Àngel estem treballant les parts del cos (cap, braços, cames, peus…) i el moviment d’aquest, així com practicar activitats de desinhibició i de coneixença de les possibilitats i limitacions del propi.
Llavors, aprofitant una cançó infantil i popular com és el chuchuwa varem escoltar i comprenen la cançó en primer lloc. Després hem ballat tots junts amb el mestre de psicomotricitat; i finalment hem demanat ajuda a quatre companyes de sisè per veure i enregistrar el resultat final.
Doncs, aquí teniu un petit vídeo il·lustratiu del resultat.
[flv]http://www.youtube.com/watch?v=VxrPNaqEAY0[/flv]
Les lletres.
Al llarg d’aquestes setmanes estem treballant al cicle mitjà el coneixement del nostre cos, en quan a les seves parts, segments i articulacions; així com la seva funcionalitat vers la lateralitat i l’esquema corporal.
Llavors, una d’aquestes tasques va ser pensar, reflexionar i duu a terme en equip la representació de lletres de l’abecedari amb el nostre cos. Vegeu-ne uns exemples!!!
[flv]http://www.youtube.com/watch?v=8UFp0c6gM1g[/flv]
HEM SENTO MOLT SATISFETA DEL TREBALL QUE ESTA FENT AMB ELS ALUMNES EL SENYOR MESTRE (ANGEL) D’EDUCACIÓ FÍSICA.A ELS NENS (PER DEFECTE, CASI TOTS) NO ELS AGRADA MASSA EL TEMA DE FER DEPORT, CADA VEGADA ES TORNEN MES SEDENTARIS, PERO ESTIC MARAVILLADA DE LA IL.LUSIO I LES GANES DE QUE ARRIBE L’HORA DE DEPORT. FELICITATS.
un treball magnific!!! els crios estan molt contens amb el mestre Angel i els pares tamb
FELICITATS!!!!!!!!!!
Crec que ho hem fet espectacular i ens a sortit tot molt be i os desitgo bon nadal.
lo nostre ball a sigut lo millo!
el nostre ball va ser molt divertit ens ho vam passar molt be i encara ens ho vam passar millor quan vam ballar la canco tota la clase junts
ens u bam pasar bomba fent aquest ball 🙂
TOT EN GRUP
M’ha encantat lo de les xiketes!!! però alguna “señorita” una mica descordinada però la resta perfecte!!!!!
Es bonissim !!! M´agrada molt!!!
Senyors mestres estic molt agraït pel treball que hem fet tots junts. L’any que be nosaltres no estirem i espero que continueu igual.
Estic dacord amb Francesc,els mestreu heu fet un gran trevall aguantant-nos a tots i sobretot voldria felicitar en especial a don Ramon que es juvila. Gracies don Ramon, no t’olvidare mai