Taller Arquiescola!

El passat 24 de maig, la classe dels Detectius/es va realitzar un taller sobre l’accessibilitat a la nostra escola dins del projecte d’Arquiescola.

Com la nostra classe està ubicada al segon pis, només ens vam centrar en ell. Vam medir les amplades de les  portes, del passadís, de les cantonades, dels trams per on es pot passar, l’accés al lavabo, les alçades de les pissarres, de les estanteries , dels poms de les portes .. per valorar si podien esdevenir o no una barrera arquitectònica, per la possible diversitat funcional.

Per equips ,vam poder provar l’accessibilitat al lavabo , la movilitat  per les aules amb una cadira de rodes i vam fer fotografies del que creiem que no era accessible  i  del que si , les hem imprès i hem fet un mural amb elles juntament amb el mapa imprès  de la nostre pis amb les mides preses plasmades.

Ha estat molt interessant i ja sabem un poc més,  i  com no , donem gràcies a la Analisa, l’arquitecta del taller i també mare de l’escola.

Per veure les imatges cliqueu a sobre de la de sota!

Taller de Foleys

A principis de maig, vam anar al Caixa Fòrum, a fer un taller de Foleys, si si de Foleys, i pot ser us preguntareu què vol dir Foleys?

Doncs els foleys són  els decorats sonors que acompanyen qualsevol acció en una pel·lícula, les persones que es solen dedicar a reproduïr els sons que surten en una peli també se’ls anomena Foleys!

SI cliqueu la imatge veureu amb  quins/es Foleys més apassionats ens vam convertir, ja que vam recrear  tots els sons d’un curtmetratge  que ja tenien gravat!

Dansa amb el MUS-E

Durant aquest 2n trimestre, hem pogut gaudir de diverses sessions per practicar la dansa de Sant Jordi que l’Olga ens ha  preparat. És una dansa molt xula, una part de bastons i l’altra més contemporània.

Podeu veure els nostres assajos!

Visita al MMACA

A finals del mes de febrer, van visitar el Museu de les Matemàtiques, vam fer un taller de poliminós i després una visita interactiva a la sala on hi havia tot de propostes a fer sobre matemàtiques com:  sèries, simetries, encaixos, circuïts,etc.

Si voleu veure les imatges cliqueu a a sobre de la de sota.

Carnestoltes, visca la festa!

A Cal Maiol també ha arribat la setmana de la bogeria, hem anat a classe amb pijama, amb roba d’esport, d’un sol color…

I com no el divendres casdacú  s’ha disfressat del que volia. Ens hem convertit amb  la Pipi , la Frida, el Mario, el Batman, el Goku, el Harry Potter….

Mireu que guapes i guapos estàvem!

(Cliqueu a sobre la imatge)

Joc de pistes al Castell

El passat 4 de febrer, vam visitar el castell de Montjuïc, l’activitat consistia en desxifrar un missatge per arribar a tenir un cofre, on hi havia guardat objectes importants que el guardià del castell necessitava. Per anar desxifrant el missatge anàvem visitant diverses parts del castell.

Per veure les imatges , cliqueu a sobre de la de sota:

Els racons del 2n. trimestre.

Després del trasbals de les primeres setmanes, degut al ” terrible Covid-19 òmicron”, per fi , hem pogut  tornar a la normalitat  i ja hem  iniciat la primera volta de racons d’aprenentatge,  d’aquest 2n. trimestre. Bravooooo!

Dels racons de matemàtiques, hem organitzat els següents: un per aprendre les hores, un altre per repassar les multiplicacions jugant a la Jenga, l’altre de jugar a un memory de numeració on han de trobar la parella del nombre però amb el  nombre descomposat, ahh i també han tingut l’oportunitat de crear el seu propi memory , i per últim ,el racó de crear problemes i resoldre’ls.

Dels racons de llengua, han estat els següents: un per treballar la descripció de persones a través de ninos i de targetes de superherois/heroïnes, un altre de buscar al diccionari paraules derivades  i després fer una cursa de velocitat , a veure qui troba primer al diccionari,  la paraula que es diu , un altre de formar paraules amb les lletres dels daus del joc Cross i , per últim, un de trobar els sinònims i antònims  de les targetes plastificades.

Si voleu veure les imatges cliqueu a sobre de la sota, primer trobareu les imatges de mates i després de llengua: