Ens encanten els jocs de taula

A principi de curs vàrem decidir en què gastar-nos els diners guanyats de l’estrena dels curtmetratges del curs passat. Entre tots i totes vàrem arribar a l’acord de renovar els jocs de taula de la classe.

Primer vam fer el recompte dels diners, després un llistat de jocs i dels seus preus i, finalment, elegir quins jocs comprar.

Ja els tenim a l’escola i els hem estrenat! Apa doncs, a jugar s’ha dit!

DANSA ARA

El dimecres passat vam poder realitzar l’activitat del Dansa Ara a l’escola, finalment. És veritat que ens hagués agradat molt poder-ho fer en el Palau Sant Jordi però també ha estat emocionant saber que totes les escoles podiem seguir l’esdeveniment en directe.

Sabeu què? Ho hem fet molt bé! Ja podem dir que estem fets uns magnífics ballarins i ballarines!

Fòssils

Fa un parell de setmanes l’ICP de Sabadell (Institut Català de Paleontologia) ens va deixar un parell de maletes d’aprenentatge i vam poder veure diferents tipus de rèpliques de fòssils.

Hem après què és un fòssil, quina informació ens poden donar dels éssers vius del passat, quants tipus de fòssils hi ha, baix quines circumstàncies es produeix el procés de fossilització i les seves etapes, com extreuen les paleontòlogues els fòssils de les roques… Ens ho hem passat molt bé i ha estat emocionant poder tenir uns dies aquestes rèpliques a la classe.

Més racons de matemàtiques

La setmana passada vam començar els quatre nous racons de matemàtiques (operacions, mesures, hores i probabilitat). I, com sempre, combinem fitxes, jocs i materials manipulatius, així les mates són més fàcils d’entendre, interessants i divertides.

La castanyera ens envia les castanyes!

Aquest any la castanyera no ha pogut venir en persona per entregar-nos les castanyes… Això sí, ens ha enviat les castanyes a l’escola i ens ha fet un vídeo per saludar a tots els nens i nenes de Cal Maiol.

Hem passat una tarda divertida menjant, ballant i rient plegats i plegades.

Visca la castanyada!

Temps geològic (eres i períodes)

Aquesta setmana hem acabat de fer una taula del Temps geològic. Després de fer-nos una idea de quant dura cada una de les diferents eres, ens hem centrat amb la dels dinosaures (era del mesozoic).

També ens ha donat temps de començar el nostre primer treball de recerca amb ordinadors. Hem buscat informació dels tres períodes del mesozoic (triàsic, juràssic i cretaci) i també sobre la classificació dels dinosaures (saurisquis i ornitisquis)

Taller: Exploradors de somriures

Aquest passat dijous dos membres de l’associació FAADA (Fundació per a l’Assessorament i Acció en Defensa dels Animals) van venir a la classe per ensenyar-nos moltes coses sobre els gossos. Van venir acompanyades den Bennie, un gos molt simpàtic que va ser abandonat per una família quan era petit.

Entre moltes altres coses, ara tenim clar com poder cuidar-los d’una manera més responsable, com actuar si els volem acaronar pel carrer o què fer si ens assustem.

Ha estat divertit i curiós poder tenir en Bennie dins de la nostra aula.

🙂