Aula gastronòmica

Avui hem anat a l’aula gastronòmica del Mercat de Sants. Primer, la Laura ens ha explicat quins grups d’aliments hi ha i què ens aporten i després hem elaborat un menjar deliciós, una coca amb albergínia, ceba i formatge de cabra.

Primer de tot hem pelat l’albergínia i la ceba que ja estaven escalivades, a continuació hem estirat la massa per fer la base de la coca, després hem posat tot el que havíem pelat sobre la massa, hi hem afegit una mica de sal, pebre i oli i hem fet un tastet. Ens ha quedat boníssima!

Si voleu veure més fotografies podeu fer clic sobre la imatge.

Taller d’arquitectura

Divendres dia 21 vam fer un taller d’arquitectura. Ens va visitar l’Anna, que és arquitecta, i vam parlar sobre les sensacions que ens desperten els diferents materials. Un cop fet això, ens va repartir un paper en què cada grup hi tenia una paraula que havia de representar, les paraules eren: ombra, forma, llum i equilibri.

Si premeu sobre la fotografia accedireu a l’àlbum de la sessió.

A veure si endevineu quina figura correspon a cada paraula.

Colònies

Aquesta setmana hem anat de Colònies a Santa Maria de Palautordera, a La Granja. Han estat uns dies magnífics envoltats de naturalesa i dels companys i les companyes de classe.

Tot i alguns moments d’incertesa climatològica, hem pogut realitzar totes les activitats que teníem previstes. Hem pogut guiar els cavalls, tocar els animals, pujar pel rocòdrom, fer un circuit d’habilitat i confiança i contactar amb la naturalesa. Si premeu sobre la fotografia podreu veure un recull d’imatges d’aquests dies fantàstics.

Diada de Sant Jordi

El dia 23 d’abril vam celebrar la Diada de Sant Jordi a l’escola. Va ser un dia molt especial ja que l’any passat no la vam poder gaudir degut al confinament.

Durant el matí vam realitzar diverses activitats relacionades amb la festa: vam fer un punt de llibre amb paper de diari, vam resoldre trencaclosques i mots encreuats de Sant Jordi i fins i tot ens vam enviar roses virtuals. Però el més especial va ser a la tarda, quan tots els nens i nenes de l’escola ens vam trobar al pati per ballar la dansa de Sant Jordi. A continuació us deixem el vídeo.

Esperem poder tornar a compartir la festa amb vosaltres l’any vinent!

Taller de sensibilitat i coneixement del cos

El dijous dia 25 de març vam realitzar un taller de sensibilitat i coneixement del cos.

En aquest taller realitzat per l’associació Sidastudi en col·laboració amb la Comissió de coeducació de l’AFA vam tractar (a través del joc, els contes i la imaginació) com són els nostres cossos, com canvien, i com, siguin com siguin, és molt important cuidar-los perquè són els nostres tresors de plaer.

Moltes gràcies Ander per la teva implicació!

Del jeroglífic al whatsapp

El passat 16 de març vam anar fins al Caixaforum per a realitzar el taller: Del jeroglífic al whatsapp.

Durant el taller ens van explicar la importància de la comunicació i del llenguatge i la seva evolució. Vam descobrir coses sorprenents.

Després d’una primera part teòrica, vam poder practicar diferents tipologies d’escriptura. Vam poder estampar, utilitzar fang, pinzells…

CARNAVAL!

El divendres dia 19 vam celebrar el carnaval a l’escola! I no només el divendres, sinó que durant tota la setmana vam anar complint les consignes que se’ns demanaven. Vam convertir l’escola en una festa, una platja i un poliesportiu!

El divendres al matí vam passar una molt bona estona ballant amb tota la classe i a la tarda ens vam poder reunir al pati amb tota l’escola i fer la tradicional xocolatada, això sí, respectant totes les mesures de seguretat actuals.

Va ser un dia molt divertit!

Dia de la nena i la dona en el món de la ciència

El passat dia 11 de febrer vam celebrar el dia de la nena i la dona en el món de la ciència.

Com que aquest any estem en una situació excepcional, vam haver de realitzar una connexió telemàtica amb la Yolanda. Ella és antropòloga i ens va explicar tot el que havia fet a la seva vida, els llibres que havia publicat, els viatges que havia fet per a realitzar el treball de camp… Per preparar la trobada vam investigar sobre la feina de les antropòlogues i li vam preparar unes quantes preguntes per saber més coses sobre la seva vida.

Moltes gràcies Yolanda per compartir el teu coneixement!

Acrosport

A Educació Física hem començat la Unitat Didàctica d’Acroesport. Ens ho passem genial investigant les formes i posicions que podem crear en equip.

A poc a poc anirem augmentant el nombre de participants fins arribar a crear figures increïbles.

Si feu clic aquí podreu veure les fotografies.