L’assignatura de Càlcul mental és una optativa que normalment la gent, sobretot els alumnes no valoren, pensen que serà igual que les matemàtiques i llavors infravaloren la seua utilitat.
Els objectius que volem en aquesta optativa és que els nostres alumnes agafen una certa velocitat en càlculs numèrics del dia a dia, per això ens basem en operacions bàsiques com sumar, restar, multiplicar, dividir i alguna potència. La idea és donar eines per aquestes operacions, perquè a l’hora d’efectuar la operació de manera mental, trobem el camí més curt, guanyant temps i sent més eficients.

Foto retocada amb GIMP. Difuminat, cremat, addicció, cremat, etc
I evidentment una de les millors maneres d’anar agafant velocitat és practicar, practicar i practicar.
I com ho fem?
Doncs amb cada operació bàsica, fem series de 60 operacions en un temps de 2 minuts. Pareix molt poc, però una vegada han fet uns quants, tenen temps. A més, la gent que té resultats baixos, són les que veuen la seua evolució més ràpida i per tant es motiven moltíssim.

Foto retocada amb Pixlr. Degradat, tall, etc
Si un alumne fa de primeres 54, arribar a 60 li costarà molt més evolutivament, que un alumne que comença amb 10 i és fàcil que acabe amb 40 o 50 respostes correctes.
A més a més, també fem sèries de problemes per treballar la comprensió, en els quals després de llegir dues vegades cada enunciat, deixe uns 20-30 segons pel que puguen pensar la resposta mentalment. En aquest apartat, els faig de 10 en 10.
Són exercicis que fem amb un cronòmetro i els encanta, però sobretot tenen clar que no estan competint entre ells, sinó amb ells mateixos perquè el que volem és un creixement personal i buscar aquesta millora gradual mitjançat la pràctica. I funciona!!! Perquè en el dia a dia treballen amb ganes i motivats.