![]() |
Colònies III – Al menjador |
Colònies II – Els Tallers de la Prehistòria
A les colònies hem fet els diferents tallers: Boseta de pell, Pintura prehistòrica, Eines prehistòriques, La mort a la prehistòria, Construcció de maqueta amb tovots i Elaboració de galetes.
![]() |
Colònies II – Els Tallers de la Prehistòria |
Colònies I – Visita al Parc Neolític de la Draga
Matemàtiques a l’Eixample
Avui hem fet una nova excursió (no parem)a Barcelona. Primer hem treballat una mica realitzant un treball matemàtic sobre l’Eixample de Barcelona. Després ens hem passejat per fora de la Sagrada Família i cap al migdia hem anat a dinar al Parc Güell.
![]() |
Matemàtiques a l'Eixample |
Sortida Museu d’història de Catalunya
Avui hem anat al Museu d’història de Catalunya i hem fet l’activitat: Habitatge i vida quotidiana al llarg del temps.
A través d’aquesta activitat hem fet un viatge a través de la història que ens permet evidenciar com vivien els nostres avantpassats, com eren les seves cases, què menjaven, com es vestien, què pensaven i què feien servir en el dia a dia. Un treball que ens ensenya l’evolució de l’habitatge i les diferents formes de vida que s’han donat al llarg dels segles.
Podeu veure totes les fotos:
![]() |
museu d'història |
Activitats de geometria
Full d’estudi del tema 3 de Socials
Els geganters i Capgrossos d’Argentona ens visiten a la classe
Els geganters i Capgrossos d’Argentona estan preparant una jornada d’activitats per Sant Jordi.
Ens han explicat que en total els geganters han localitzat més de seixanta peces a Argentona . I és que, a banda dels set gegants i la vintena de capgrossos que tenen algunes entitats de la vila, hi ha una quarantena d’argentonins que tenen un capgròs a casa. També ens han convidat el diumenge 22 d’abril a la Plaça Nova i que constarà d’esmorzar, cercavila, conta contes i dibuix – mostra moral. Ens han dit que tots aquells que vulguin podran portar un Capgròs. De moment nosaltres ens hem provat alguns i ens ha agradat molt.
![]() |
geganters |
Anem a la Biblioteca d’Argentona
Avui hem anat a la biblioteca de la Caixa Laietana d’Argentona i hem fet una activitat en relació a la celebració del centenari del naixement d’Hergé el creador de Tintin.
This album is powered by BubbleShare – Add to my blog
Expliquem històries a través del còmic – Llibre blanc 5è A – Sant Jordi 2007
Expliquem històries a través del còmic – Llibre blanc 5è B – Sant Jordi 2007
- Cal partir d’una idea.
- S’escriu el guió literari o sigui la història.
- S’escriu el guió tècnic o sigui què hi haurà a cada vinyeta: personatges, tipus de bafarades i el seu text, onomatopeies, símbols gràfics, cartutxos…
- Es tria la forma externa del còmic, tenint en compte el nombre de vinyetes que s’han d’utilitzar.
- Es dibuixa el còmic amb llapis.
- Es fan les correccions necessàries.
- Finalment es repassa amb retolador fi negre i es fa una fotocòpia.
- Finalment es pinta amb colors molt vius.
Clicleu a sobre del còmic que vulgueu veure i després cliqueu “All sizes” per veure la imatge encara més gran. També us les podeu descarregar al vostre ordinador clicant: Download
Concert de violoncel
Avui la Yadira, a la classe de música, ens ha ensenyat el seu violoncel i ens ha fet un petit concert.
![]() |
Yadira |
Activitat: La població de Catalunya
Entra a la web de la Generalitat de Catalunya i mira les dades estadístiques de la població:Baixa’t el document word i omple’l, després imprimeix-lo que el corregirem a classe:
Get your own Box.net widget and share anywhere!
Activitat Clic de la Població de Catalunya
Enciclopèdia de la Naturalesa
prova video
L’AMETLLER
Observa tot el cicle de fecundació de l’ametller i respon aquestes preguntes:
1. Com són les flors de l’ametller?
- de sexes separats
- hermafrodita
2.Perquè les flors de l’ametller són vistoses?
- per a fer bonic els paisatges
- per atreure l’atenció dels insectes
3.Com s’ho fa l’ametller per fer arribar el pol·len d’una flor a l’altra?
- amb el vent
- amb l’ajut dels insectes
4.Quin tipus de pol·linització realitza l’ametller?
- directa
- creuada
5.Com és el fruit de l’ametller?
- carnós
- sec
6.Com s’ho fa l’ametller per fer la dispersió de les llavors?
- s’enganxen a les potes dels animals
- cau i rodola per terra
- s’aprofita de la digestió dels animals
- vola o bé planeja quan bufa el vent
Còpia les preguntes i les respostes en un full i porteu a la classe.
Fotos de la sortida Girona Medieval
Hem gaudit de la sortida que hem fet avui. I sobretot hem après molt de l’Edat Mitjana i la seva cultura i art, amb els estils Romànic i Gòtic. També hem visitat els banys àrabs, el museu de la Catedral i el Call jueu.
![]() |
Girona Medieval |