BLOGS EDUCATIUS

UNA EINA D'APRENENTATGE I COMUNICACIÓ A ED INFANTIL I ED PRIMÀRIA
  • rss
  • PRESENTACIÓ
  • PER QUÈ? FEM-NE UN!!!
  • QUÈ SÓN? A L’ESCOLA?
  • AMB ESTIL
  • ORGANITZACIÓ
  • DADES BÀSIQUES
  • EINES 2.0
  • BLOGS PER MIRAR
  • GLOSSARI
  • WEBGRAFIA

EINES 2.0

 

Afegeixo aquesta pàgina en aquest bloc perquè considero interessant conèixer quines eines podem trobar en xarxa -eines anomenades eines 2.0 perquè no es troben localitzades a l’ordinador- i que ens poden ser útils com a professionals de l’educació per presentar  recursos, activitats, notícies…

Breument us presento les eines que personalment faig ús i que són àgils tot i que n’hi ha moltes altres, i cal tenir present que canvien molt ràpid, evolucionen, surten propostes millors… en aquest món, res és per sempre, tot és una mica volàtil.

Projecció de fotografies:

    • Es pot fer amb el kizoa, picturetrail, smilebox, etc. Tots aquests funcionen amb el mateix sistema, penjar les fotografies, escollir efectes  i música i et proporciona un embed.
  • Click to play this Smilebox scrapbook
    Create your own scrapbook - Powered by Smilebox
    Make your own scrapbooking design
    • Picasa: aquest permet gestionar les fotografies des del teu ordinador per carpetes, penjar-les a la xarxa i decidir si és visible per tothom, només pels que tenen l’enllaç o privat. Personalment és una eina molt àgil d’utilitzar i pràctica. Igualment el proporciona un embed per enllaçar amb la presentació de diapositives que et fa. La principal diferència amb els altres programes és que no hi ha efectes, és una projecció simple. L’avantatge: és ràpid, àgil i pràctic.

Per exemple un model de presentació de PICASA seria el següent:

  • Vídeos:

    • Youtube, on es poden allotjar els vídeos. Hi ha un canal del Youtube dedicat a l’educació: http://www.youtube.com/education. El gran desavantatge ara mateix és el tema de les publicitats i els vídeos que presenta al lateral, en el youtube general.
    • Picasa, també permet crear vídeos recopilant vídeos, fotografies, ordenant segons el què ens interessa i posant una música de fons (l’escollim nosaltres). Us recomano en posar músiques, fer servir músiques que no tinguin lletra, sobretot si hi ha vídeos.  L’altre aspecte interessant d’utilitzar Picasa és que permet allotjar els vídeos en el propi picasa, sense fer servir youtube. No es pot posar directament al blog com el youtube, però sí que fa un enllaç i queda en el espai del grup classe. L’altre aspecte interessant és que no hi ha publicitat de cap tipus.
De Vídeos exportats
  • Activitats per fer amb els alumnes:

    • Es poden fer entrades per anar presentant recursos: vídeos per introduir un tema, ampliar vocabulari, contes, cançons, jocs del jclic o jocs en línia, propostes d’activitats… però la veritat és que es menja molt d’espai i fa que no es vegi l’activitat dels alumnes. Us recomano sincerament el symbaloo com organitzador d’activitats: és visual i molt àgil. S’actualitza sol.  Aquí us deixo un model de symbaloo:

http://www.symbaloo.com/mix/nadalap3

 


     

  • Audio o podcasts:

  • Per elaborar pistes d’audio, fer remescles, tallar, etc… l’ Audacity.
  • Per penjar cançons o altres formats audio (el què anomenem podcast) podem utilitzar goear o poderato.
    • El Goear té una gran base de músiques ja en xarxa, el gran inconvenient és que hi ha molta publicitat abans de començar a escoltar la música i a l’aula això no interessa per res.
    • El poderato no té una base àmplia de recursos però et pots crear el teu propi canal i allotjar-hi la música que t’interessi. No posen publicitat. És recomanable fer servir un explorador com el Firefox per fer servir el poderato, amb l’Explorer presenta problemes. Sempre han d’estar en format mp3.

  • Tot i no haver aprofundit en aquest aspecte, sí que he trobat algun article (entrada en un blog) interessant i que resumeix bé quines eines podem trobar.

Així, M. J. Camino ens presenta una mapa conceptual en què trobem la “Relación de programas y Herramientas 2.0”. Podeu trobar l’article on explica aquest mapa a la següent adreça: http://www.educacontic.es/blog/resumen-de-utilidades-educativas-2-0

Per altra banda, cada any el Centre for Learning & perfomance Technologies fan una valoració de les eines preferides per a l’aprenentatge. Les top 100 d’aquest any són les següents:

Top 100 Tools for Learning 2011 

View more presentations from Jane Hart

Podeu trobar més informació sobre aquest tema en el següent enllaç: http://c4lpt.co.uk/top-100-tools-for-learning-2011/

 

 

 

Comentaris RSS
Comentaris RSS

Fer un comentari

Feu clic aquí per cancel·lar la resposta.

 

QUI EL FA?

Jo, M. Àngels Aymerich Illamola, mestra d'educació infantil i que creu en les possibilitats de les TIC a l'educació, per millorar els processos d'ensenyança, adaptar-los, fer-los funcionals i vius, així com per obrir les escoles.
Aquest blog és fruit d'un petit treball de recerca i investigació sobre les possibilitats dels blogs educatius a l'etapa d'educació infantil.
Hi trobareu propostes i recomanacions.
6/01/2012

APARTATS

  • PRESENTACIÓ
  • PER QUÈ? FEM-NE UN!!!
  • QUÈ SÓN? A L’ESCOLA?
  • AMB ESTIL
  • ORGANITZACIÓ
  • DADES BÀSIQUES
  • EINES 2.0
  • BLOGS PER MIRAR
  • GLOSSARI
  • WEBGRAFIA

REFLEXIONS PRÈVIES

rss Comentaris RSS valid xhtml 1.1 design by jide powered by Wordpress get firefox