15. PSICOPEDAGOG, MESTRE O INFORMÀTIC. Qui n’és és tasca?
M.ANGELS | 17 novembre 2011L‘informàtic pot crear un blog educatiu, li pot donar un format molt concret, conèixer les múltiples possibilitats que té però sense l’assessorament, informació i recolzament dels professionals educatius no pot dissenyar-lo, donar-li els apartats i els continguts adequats. És el professional tecnològic, però no pedagògic que aporta al blog.
El mestre col·labora en gran mesura en el disseny del blog educatiu, perquè el defineix els continguts que treballa, la metodologia que el caracteritza, els objectius que es proposa. Però serà el psicopedagog que el pot orientar, guiar, motivar perquè sàpiga com introduir aquests continguts curriculars en un entorn virtual, en línia, de manera que sigui un facilitador de la seva feina, un enriquiment pel procés d’ensenyament aprenentage (per no caure al simple suport de les explicacions orals o una pissarra de guixos però amb colors).
El psicopedagog és qui orienta al mestre en la utilització del blog, en com promoure la comunicació amb les famílies, com utilitzar-lo perquè sigui una eina que s’adapta a les necessitats i possibilitats de cada nen/nena (ensenyament personalitzat), com escollir activitats en línia que promogui la construcció del coneixement…
Per altra banda, és qui col·labora amb l’equip TAC per poder portar a terme un projecte de centre en què les TIC en formin part, que no siguin només una element més que uns professionals utilitzen d’una manera i que uns altres ho fan servir d’una altra manera, si és que ho fan. És qui pot orientar, motivar, facilitar, per ajudar a introduir canvis en el procés d’ensenyament aprenentatge que es dóna lloc a l’escola, en la línia educativa del centre.
Ben determinats els papers. Molt aclaridor.