9. REFLEXIONANT SOBRE ETIQUETES I CATEGORIES
M.ANGELS | 16 octubre 2011El passat dimecres vaig fer un canvi en l’estructura del blog i la seva organització. Tot i que sembla que ens va bé pel dia a dia a l’aula, penso que s’ha de poder millorar.
Word Press no té moltes opcions d’aparença, però sí grans possibilitats d’organització de continguts: categories i etiquetes.
Tot i que són elements diferents, en aquesta primera organització se m’ha fet complicat definir-los i tenir clar què és cada cosa. Per aquesta raó, cal que faci una reorganització en les categories i les etiquetes.
Per això establiré com:
– CATEGORIES: els continguts/blocs del meu blog: aspectes metodològics concrets (bits, cançons), què farem aquesta setmana, unitats didàctiques, activitats d’informàtica, sortides i altres informacions amb l’objectiu de que sigui una eina útil a l’aula (pel funcionament) però també per la recerca d’informació o les visites.
– ETIQUETES: als articles posaré com etiqueta allò que més bé le pugui definir, com per exemple programació, els noms dels bits o de les cançons, l’assumpte de l’article, els objectius en el cas de les activitats informàtiques…
El per què de les CATEGORIES:
Categories que donen suport a la part metodològica del treball del professional de l’educació:
Les categories de BITS i de CANÇONS és de gran utilitat a l’aula ja que forma part de les rutines del bon dia, com també ho complementa mirar el temps, qui és l’encarregat, el calendari i el menú.
La categoria d’INFORMÀTICA està pensada per oferir els recursos que treballem a l’aula a les famílies -sovint els nens demanen on trobar els jocs- així com agilitza molt l’activitat de la mestra, ja que pot cercar fàcilment l’activitat amb un clic (i quan els nens ja són més grans P4-P5) ja hi poden anar sols.
Categories més informatives:
La categoria QUÈ FAREM AQUESTA SETMANA i les SORTIDES està pensada perquè els pares puguin parlar amb els seus fills sobre què fan, treure temes de conversa que estan present a la realitat dels nens. Alhora, ofereix una guia del treball que anem fent a l’aula.
La categoria ALTRES INFORMACIONS és aquella en què posarem notes, informacions sobre sortides, reunions, etc.
L’última gran categoria és UNITATS DIDÀCTIQUES ja que és pla de treball del mestre a l’aula. Allà s’hi podran trobar tots els articles, activitats, fotografies, etc. que es vagin presentant.
El blogger, per exemple, sé que només té etiquetes; no té categories ni subcategories. Segur que ben utilitzades pot ser de gran ajuda.
Per altra banda, m’adono que cal una estructuració i regularitat en les entrades d’articles -una certa quantitat cada setmana- i que cal buscar també temes d’interès per les famílies. I sobretot, conèixer més quin ús fan del blog de l’aula.