BLOGS EDUCATIUS

UNA EINA D'APRENENTATGE I COMUNICACIÓ A ED INFANTIL I ED PRIMÀRIA
  • rss
  • PRESENTACIÓ
  • PER QUÈ? FEM-NE UN!!!
  • QUÈ SÓN? A L’ESCOLA?
  • AMB ESTIL
  • ORGANITZACIÓ
  • DADES BÀSIQUES
  • EINES 2.0
  • BLOGS PER MIRAR
  • GLOSSARI
  • WEBGRAFIA

21. INVESTIGANT SOBRE ELS BLOGS DE LES ESCOLES DEL GIRONÈS

M.ANGELS | 8 desembre 2011

Objectiu proposats:
– Conèixer què s’està fent en tema de blogs educatius a l’etapa d’educació infantil a les comarques gironines.

Procediment:
A través de l’observació directa dels blogs educatius de diferents escoles es busca treure conclusions de quines tendències hi ha:
– Quin programa es fa servir.
– Qui gestiona el blog (l’escola, el cicle, el/la mestra)
– Els comentaris que es fan
– Quin tipus de notícies/entrades es posen
– A qui va dirigit el blog
– Quins recursos/enllaços s’ofereixen.

Desenvolupament:

  • Porto uns dies buscant les webs de les escoles de la comarca del Gironès. Bàsicament s’ha de fer a través d’un cercador.
  • Intentaré fer una anàlisi àmplies: estructurant per comarques. Començo pel Gironès perquè l’escola on hi ha el blog d’educació infantil de referència és de la comarca del Gironès. Intentaré fer altres comarques perquè es troben escoles de tipologia diferent: ZER, poblacions de costa.
  • A partir de l’anàlisi de diferents blogs d’escoles que m’han ajudat a anar guint el meu projecte de “model de blog”, dels principis que el guien i li donen forma, he tret els ítems que considero en l’anàlisi dels blogs educatius.
  • Tinc en compte: tipus de blog (blogger o wordpress xtec.cat), nombre de notícies a la pàgina, periodicitat en l’actualització, tipus de notícies (notícies, recursos, vídeos, informacions pels pares…), gadgets que es posen, comentaris que hi ha…

De moment està essent un anàlisi molt interessant, tot i ser lent, que penso que potser de molt interés per conèixer l'”estat” dels blogs en aquest moment.

Quan ja hi hagi l’anàlisi fet us en faré un resum amb les conclusions oportunes.

Observacions

A partir d’aquest treball penso que encara es podria fer més treball, però per la qüestió del temps del pràcticum serà difícil fer-ho.

Categories
PROJECTE
Comentaris RSS
Comentaris RSS
Retroenllaç
Retroenllaç

« 20. ANÀLISI DAFO DEL PROJECTE 22. REFLEXIÓ 4: ANÀLISI DE LA FASE 5: BLOGS I FAMÍLIES »

Fer un comentari

Feu clic aquí per cancel·lar la resposta.

 

QUI EL FA?

Jo, M. Àngels Aymerich Illamola, mestra d'educació infantil i que creu en les possibilitats de les TIC a l'educació, per millorar els processos d'ensenyança, adaptar-los, fer-los funcionals i vius, així com per obrir les escoles.
Aquest blog és fruit d'un petit treball de recerca i investigació sobre les possibilitats dels blogs educatius a l'etapa d'educació infantil.
Hi trobareu propostes i recomanacions.
6/01/2012

APARTATS

  • PRESENTACIÓ
  • PER QUÈ? FEM-NE UN!!!
  • QUÈ SÓN? A L’ESCOLA?
  • AMB ESTIL
  • ORGANITZACIÓ
  • DADES BÀSIQUES
  • EINES 2.0
  • BLOGS PER MIRAR
  • GLOSSARI
  • WEBGRAFIA

REFLEXIONS PRÈVIES

rss Comentaris RSS valid xhtml 1.1 design by jide powered by Wordpress get firefox