QÜESTIONS A TENIR EN COMPTE PER PART DE L’ESCOLA QUAN ES FA UN BLOG EDUCATIIU?
M.ANGELS | 14 gener 2012Però el fet de promocionar un projecte d’aquest tipus implica una sèrie de plantejaments a tenir en compte i valorar a nivell de centre:
– S’ha de seguir una línia d’actuació comuna en l’ús de blogs? És a dir, un blog per nivell, per cicle, per escola? Un blog amb recursos o només informació?
– Qui pot prendre les decisions sobre quin ús del blog es fa ? mestres individualment, equip directiu, comissió tac, claustre…
– Quina implicació hi ha d’haver per part del col•lectiu de mestres ? Una organització per una gestió del blog actualitzada i al dia? Sense aquesta actualització no es pot demanar a les famílies una implicació.
– Com s’han de gestionar els recursos web 2.0 que es fan servir ? Hi ha d’haver una adreça comuna i una contrasenya o ha de ser individual? Com se’n fa el registre?
– Es defensa l’existència d’un portfoli per grup classe? Per alumne? No fa falta?
– Quins principis metodològics afavoreixen l’ús de les TIC ?
– Els recursos que utilitzen els professors per cicles es poden organitzar conjuntament per aprofitar el treball i fomentar la cooperació? (per exemple, l’ús del symbaloo)
– Què es vol promoure amb els blogs? Informar i comunicar, promoure l’ensenyament-aprenentatge amb els alumnes, fomentar la comunicació intervenció de les famílies?
– La participació dels alumnes més grans de l’escola pot ser d’editor de productes web 2.0 (fer vídeos, penjar fotografies a la xarxa i crear presentacions) per fer-ne un ús comunitari a l’escola?
– Com poden intervenir els petits de l’escola en el blog? Amb quins mitjans?
– Quin tipus de continguts s’han de potenciar perquè siguin competencials a través de les TIC? Quin plantejament pedagògic i didàctic es pot promoure?
– Com influeixen les TIC en la programació de centre ? Com hi queden reflexades ? Quin afecta tenen en l’aprenentatge dels alumnes? Es valora les seves possibilitats?
– Com avaluar per fomentar les competències i les capacitats? Les TIC hi poden ajudar? Com ho poden fer?
– Com es pot organitzar el centre per gestionar tots aquests elements? Com pot promoure l’ús de les TIC entre els membres del seu claustre ? Cal obligació ?
[…] A nivell d’escola, trobem una petita reflexió en post del blog Blogs educatius una eina d’aprenentatge i comunicació. […]
[…] A nivell d’escola, trobem una petita reflexió en post del blog Blogs educatius una eina d’aprenentatge i comunicació. […]