BLOGS EDUCATIUS

UNA EINA D'APRENENTATGE I COMUNICACIÓ A ED INFANTIL I ED PRIMÀRIA
  • rss
  • PRESENTACIÓ
  • PER QUÈ? FEM-NE UN!!!
  • QUÈ SÓN? A L’ESCOLA?
  • AMB ESTIL
  • ORGANITZACIÓ
  • DADES BÀSIQUES
  • EINES 2.0
  • BLOGS PER MIRAR
  • GLOSSARI
  • WEBGRAFIA

QÜESTIONS A TENIR EN COMPTE PER PART DE L’ESCOLA QUAN ES FA UN BLOG EDUCATIIU?

M.ANGELS | 14 gener 2012

Però el fet de promocionar un projecte d’aquest tipus implica una sèrie de plantejaments a tenir en compte i valorar a nivell de centre:
– S’ha de seguir una línia d’actuació comuna en l’ús de blogs? És a dir, un blog per nivell, per cicle, per escola? Un blog amb recursos o només informació?
– Qui pot prendre les decisions sobre quin ús del blog es fa ? mestres individualment, equip directiu, comissió tac, claustre…
– Quina implicació hi ha d’haver per part del col•lectiu de mestres ? Una organització per una gestió del blog actualitzada i al dia? Sense aquesta actualització no es pot demanar a les famílies una implicació.
– Com s’han de gestionar els recursos web 2.0 que es fan servir ? Hi ha d’haver una adreça comuna i una contrasenya o ha de ser individual? Com se’n fa el registre?
– Es defensa l’existència d’un portfoli per grup classe? Per alumne? No fa falta?
– Quins principis metodològics afavoreixen l’ús de les TIC ?
– Els recursos que utilitzen els professors per cicles es poden organitzar conjuntament per aprofitar el treball i fomentar la cooperació? (per exemple, l’ús del symbaloo)
– Què es vol promoure amb els blogs? Informar i comunicar, promoure l’ensenyament-aprenentatge amb els alumnes, fomentar la comunicació intervenció de les famílies?
– La participació dels alumnes més grans de l’escola pot ser d’editor de productes web 2.0 (fer vídeos, penjar fotografies a la xarxa i crear presentacions) per fer-ne un ús comunitari a l’escola?
– Com poden intervenir els petits de l’escola en el blog? Amb quins mitjans?
– Quin tipus de continguts s’han de potenciar perquè siguin competencials a través de les TIC? Quin plantejament pedagògic i didàctic es pot promoure?
– Com influeixen les TIC en la programació de centre ? Com hi queden reflexades ? Quin afecta tenen en l’aprenentatge dels alumnes? Es valora les seves possibilitats?
– Com avaluar per fomentar les competències i les capacitats? Les TIC hi poden ajudar? Com ho poden fer?
– Com es pot organitzar el centre per gestionar tots aquests elements? Com pot promoure l’ús de les TIC entre els membres del seu claustre ? Cal obligació ?

Categories
PROJECTE
Comentaris RSS
Comentaris RSS
Retroenllaç
Retroenllaç

« 25. GLOSSARI DE TERMES RELACIONATS AMB EL MÓN DELS BLOGS

2 respostes a “QÜESTIONS A TENIR EN COMPTE PER PART DE L’ESCOLA QUAN ES FA UN BLOG EDUCATIIU?”

  1. PUIGDARQUES 2 PUNT 0 » EL BLOG EDUCATIU: ASPECTES TÈCNICS ha dit:
    14 gener 2013 a les 14:40

    […] A nivell d’escola, trobem una petita reflexió en post del blog Blogs educatius una eina d’aprenentatge i comunicació. […]

    Respon
  2. PUIGDARQUES 2 PUNT 0 » EDITORS DE PRESENTACIONS: PREZI ha dit:
    22 gener 2013 a les 4:12

    […] A nivell d’escola, trobem una petita reflexió en post del blog Blogs educatius una eina d’aprenentatge i comunicació. […]

    Respon

Fer un comentari

Feu clic aquí per cancel·lar la resposta.

 

QUI EL FA?

Jo, M. Àngels Aymerich Illamola, mestra d'educació infantil i que creu en les possibilitats de les TIC a l'educació, per millorar els processos d'ensenyança, adaptar-los, fer-los funcionals i vius, així com per obrir les escoles.
Aquest blog és fruit d'un petit treball de recerca i investigació sobre les possibilitats dels blogs educatius a l'etapa d'educació infantil.
Hi trobareu propostes i recomanacions.
6/01/2012

APARTATS

  • PRESENTACIÓ
  • PER QUÈ? FEM-NE UN!!!
  • QUÈ SÓN? A L’ESCOLA?
  • AMB ESTIL
  • ORGANITZACIÓ
  • DADES BÀSIQUES
  • EINES 2.0
  • BLOGS PER MIRAR
  • GLOSSARI
  • WEBGRAFIA

REFLEXIONS PRÈVIES

rss Comentaris RSS valid xhtml 1.1 design by jide powered by Wordpress get firefox