BLOGS EDUCATIUS

UNA EINA D'APRENENTATGE I COMUNICACIÓ A ED INFANTIL I ED PRIMÀRIA
  • rss
  • PRESENTACIÓ
  • PER QUÈ? FEM-NE UN!!!
  • QUÈ SÓN? A L’ESCOLA?
  • AMB ESTIL
  • ORGANITZACIÓ
  • DADES BÀSIQUES
  • EINES 2.0
  • BLOGS PER MIRAR
  • GLOSSARI
  • WEBGRAFIA

15. PSICOPEDAGOG, MESTRE O INFORMÀTIC. Qui n’és és tasca?

M.ANGELS | 17 novembre 2011

L‘informàtic pot crear un blog educatiu, li pot donar un format molt concret, conèixer les múltiples possibilitats que té però sense l’assessorament, informació i recolzament dels professionals educatius no pot dissenyar-lo, donar-li els apartats i els continguts adequats. És el professional tecnològic, però no pedagògic que aporta al blog.

El mestre col·labora en gran mesura en el disseny del blog educatiu, perquè el defineix els continguts que treballa, la metodologia que el caracteritza, els objectius que es proposa. Però serà el psicopedagog que el pot orientar, guiar, motivar perquè sàpiga com introduir aquests continguts curriculars en un entorn virtual, en línia, de manera que sigui un facilitador de la seva feina, un enriquiment pel procés d’ensenyament aprenentage (per no caure al simple suport de les explicacions orals o una pissarra de guixos però amb colors).

El psicopedagog és qui orienta al mestre en la utilització del blog, en com promoure la comunicació amb les famílies, com utilitzar-lo perquè sigui una eina que s’adapta a les necessitats i possibilitats de cada nen/nena (ensenyament personalitzat), com escollir activitats en línia que promogui  la construcció del coneixement…

Per altra banda, és qui col·labora amb l’equip TAC per poder portar a terme un projecte de centre en què les TIC en formin part, que no siguin només una element més que uns professionals utilitzen d’una manera i que uns altres ho fan servir d’una altra manera, si és que ho fan. És qui pot orientar, motivar, facilitar, per ajudar a introduir canvis en el procés d’ensenyament aprenentatge que es dóna lloc a l’escola, en la línia educativa del centre.

Categories
REFLEXIONS
Comentaris RSS
Comentaris RSS
Retroenllaç
Retroenllaç

« 14. REFLEXIONANT SOBRE L’ACTUACIÓ DEL PSICOPEDAGOG 16. MASSA COSES, TOT I L’ORGANITZACIÓ, FALTA REORGANITZAR I NETEJAR »

Una resposta a “15. PSICOPEDAGOG, MESTRE O INFORMÀTIC. Qui n’és és tasca?”

  1. Jaume ha dit:
    13 desembre 2011 a les 10:54

    Ben determinats els papers. Molt aclaridor.

    Respon

Fer un comentari

Feu clic aquí per cancel·lar la resposta.

 

QUI EL FA?

Jo, M. Àngels Aymerich Illamola, mestra d'educació infantil i que creu en les possibilitats de les TIC a l'educació, per millorar els processos d'ensenyança, adaptar-los, fer-los funcionals i vius, així com per obrir les escoles.
Aquest blog és fruit d'un petit treball de recerca i investigació sobre les possibilitats dels blogs educatius a l'etapa d'educació infantil.
Hi trobareu propostes i recomanacions.
6/01/2012

APARTATS

  • PRESENTACIÓ
  • PER QUÈ? FEM-NE UN!!!
  • QUÈ SÓN? A L’ESCOLA?
  • AMB ESTIL
  • ORGANITZACIÓ
  • DADES BÀSIQUES
  • EINES 2.0
  • BLOGS PER MIRAR
  • GLOSSARI
  • WEBGRAFIA

REFLEXIONS PRÈVIES

rss Comentaris RSS valid xhtml 1.1 design by jide powered by Wordpress get firefox